Maextro S800
מאקסטור S800.
Maextro S800
מאקסטור S800.

ענקית הטכנולוגיה הסינית וואווי (Huawei) אמנם לא מייצרת רכבים בעצמה, אך היא הקימה לא מעט מיזמים מקומיים משותפים לייצור של רכבים וכחברה השולטת בתחום התקשורת והטכנולוגיה בסין, היא אחראית על כל הצד הזה בפיתוח הרכבים ובעידן הנוכחי של רכבים נשלטי תוכנה, זה למעשה החלק החשוב יותר בייצור רכבים. 

 

מיצובישי אאוטטלנדר 7 מושבים

אחד המיזמים המשותפים הוא מאקסטרו (Maextro), מותג משותף של וואווי עם JAC שנולד כמותג לרכבי יוקרה/פאר חשמליים או פלאג-אין והדגם הראשון של המותג המוצג כעת בגרסת הייצור הוא מאקסטרו S800, דגם המיועד להתחרות מול דגמים כגון מרצדס-מייבאך S קלאס, ניאו ET9 ועוד, המחיר בהתאם ויעמוד בשוק הסיני על החל מ-$140,000. 

 

2025 מאקסטור S800
מאקסטור S800.

עם אורך של 5,480 מ"מ, רוחב של 2,000 מ"מ, גובה של 1,536 מ"מ ובסיס גלגלים של 3,370 מ"מ, Maextro S800 היא מכונית סדאן עצומה בגודלה ולא תתקשו לנחש שהיא דומה בגודלה למתחרה העיקרית שלה, מרצדס-מייבאך S קלאס, לה אורך של 5,469 מ"מ ובסיס גלגלים של 3,396 מ"מ. מכיוון של- S800 הנעה חשמלית, היינו צריכים להשוות לגרסה מקבילה של מרצדס-מייבאך אך בשלב זה החברה לא הציגה גרסה למרצדס EQS אלא רק לקרוסאובר החשמלי EQS SUV. 

 

2025 מאקסטור S800
מאקסטור S800.

מאקסטרו S800 תשווק עם מבחר של שתי יחידות חשמליות או בגרסה חשמלית עם מאריך טווח, פלאג-אין בקיצור. לשתי הגרסאות החשמליות הנעה כפולה כאשר לזו הבסיסית הספק מרבי של 530 כ"ס המתקבל משני מנועים חשמליים ולזו הבכירה יותר הספק מרבי של 864 כ"ס המתקבל משילוב של שלושה מנועים חשמליים. גם לגרסת הפלאג-אין שלושה מנועים בהספק משולב של 864 כ"ס אך כאן נמצא בנוסף גם מנוע 1.5 ליטר טורבו 156 כ"ס המשמש כגנרטור בלבד לטעינת הסוללה של הדגם. 

 

מאקסטרו טרם חשפה את נתוני הסוללות אשר ישרתו את הגרסאות ה- S800, גרסת הפלאג-אין לעומת זאת תעשה שימוש בסוללה בקיבולת יוצאת דופן לרכבים מסוג זה, 63kWh, אשר תאפשר לדגם טווח נסיעה חשמלי מלא של 200-300 ק"מ לפני שמנוע הבנזין יצטרך להיכנס לפעולה. 

 

2025 מאקסטור S800
מאקסטור S800.

תא הנוסעים של הדגם טרם נחשף אך מה שכן ידוע בשלב זה הוא שהדגם מצויד במערכת הנהיגה האוטונומית המתקדמת ביותר של וואווי שתאפשר לפי החברה נהיגה אוטונומית ברמה 3, כלומר נהיגה אוטונומית ללא צורך באחיזה בהגה או בשמירה על קשר עין עם הכביש, בחלק מתרחישי הנסיעה. לצד זה הדגם כבר תומך בעמדות הטעינה הרובוטיות של החברה, אלו עמדות המספקות הכוונה למערכת החניה האוטומטית כך שהרכב יעמוד בנקודה המאפשרת לזרוע הרובוטית להתחבר לרכב ולבצע טעינה ללא צורך בהתערבות מצד הנהג. 

 

עמדת הטעינה הרובוטית היא חלק מעמדת הטעינה החדשה של וואווי בהספק של 600kW המיועדת להתחרות בדור הרביעי של עמדות הטעינה המהירות של טסלה. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 7

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.