לפני כשנה BYD השיקה את מותג היוקרה החדש שלה יאנגוואנג (Yangwang), מותג שנולד להתחרות מול פסגת תעשיית הרכב העולמית. עם השקת המותג BYD הציגה שני דגמים, את רכב הכביש-שטח המתקדם יאנגוואנג U8, שיצא לדרך בסין לפני מספר חודשים, ואת מכונית העל החשמלית יאנגוואנג U9, אותה BYD משיקה כעת בשוק הבית הסיני במחיר של החל מ-236,000 דולר.
יאנגוואנג U9 מצוידת בארבעה מנועים חשמליים, אחד לכל גלגל, המייצרים יחדיו הספק כולל של 1306 כ"ס ומומנט מושלב של 171 קג"מ, זה מאפשר לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 2.36 שניות, נתון ¼ מייל של 9.78 שניות ומהירות מרבית של 309 קמ"ש.
השימוש בארבעה מנועים נפרדים מאפשר לדגם שליטה מלאה, מדויקת ומהירה במיוחד על המומנט בכל גלגל, דבר המאפשר תגובה מהירה לשינויים באחיזה ושליטה טובה על התנועה של הרכב סביב ציר הסבסוב.
הדגם מצויד במערכת בקרת שלדה הבכירה של BYD שזכתה לכינוי Disus X, זו מערכת המשלבת מתלי אוויר ובולמים אדפטיביים. זה לכאורה נשמע כמו כל רכב יוקרה ממוצע אך כאן למערכת שליטה מלאה, מהירה ונפרדת על פעולת קפיצי האוויר והבולמים בכל גלגל כך שהדגם יכול, לדוגמה, גם לנסוע על שלושה גלגלים בלבד, להקשיח באופן מיידי את הבולמים הקדמיים בזמן בלימה כדי לנצל טוב יותר את מערכת הבלימה האחורית לטובת מרחק הבלימה, ועוד.
יאנגוואנג U9 מצוידת בסוללת LFP בקיבולת צנועה יחסית של 80kWh בלבד ואם בתקן הסיני האופטימי לדגם טווח של 450 ק"מ, אתם יכולים כבר להבין שמדבר בדגם שבפועל יספק לא יותר מ-300 ק"מ וגם זה, כאשר תנצלו את הביצועים במתינות רבה. הצד החיובי הוא שהפלטפורמה של הדגם מבוססת על ארכיטקטורת 800V כך שטעינה מהירה של 30% עד 80% אורכת רק 10 דקות. לצד זה, הדגם מצויד בטכנולוגיית טעינה כפולה המאפשרת לחבר שני מטענים מהירים במקביל לקיצור זמן הטעינה וכן, לדגם יש שני שקעי טעינה לשם כך. זו טכנולוגיה ש- BYD לקחה ישירות ממותג היוקרה האחר שלה - דנזה (Denza).
עם אורך של 4.97 מטר, רוחב של 2.03 מטר, גובה של 1.29 מטר ובסיס גלגלים של 2.90 מטר, יאנגוואנג U9 עצומה בגודלה לעומת מכוניות-על מהשורה, חלק מהבעיה של תחום הרכב החשמלי בו צריך מקום לסוללה גדולה וכך גם המשקל הגבוה של הדגם העומד על 2,475 ק"ג שזה פחות או יותר, בין 900 ל-1000 ק"ג יותר ממכונית על ממוצעת - גם כאלו עם הנעה היברידית.
הדגם נשען על פלטפורמה בתצורה דומה לזו של רכב על ממוצע, כלומר שלדת מונוקוק מקרבון חזק וקל משקל עם תת שלדה קדמי ואחורי הנושאים את המתלים ושאר מכלולי ההנעה. הכנף הענקית מאחור היא אופציה עבור חובבי נהיגה מסלול, כסטנדרט הדגם מצויד בספוילר אחורי נשלף לצד מגוון עזרים אוירודינאמיים, פסיביים או דינמיים, לשיפור כוח ההצמדה וקירור הסוללה.