מאזדה מכריזה במפגש המשקיעים השנתי שלה על פיתוח של מנועי שישה צילינדרים בטור ופלטפורמת הנעה אחורית לרכבים גדולים.
מאזדה נכנסת לשוק הפרימיום. זה לפחות מה שאנו למדים מהמצגת שמאזדה הציגה במפגש המשקיעים השנתי שלה. מאזדה אמנם לא מצהירה על כך בפה מלא, אך שילוב הרצון להרחיב את תחום המחירים בו דגמי החברה נמכרים יחד עם פיתוח של פלטפורמה חדשה אותה ישרתו מנועי שישה צילינדרים חדשים, לא מותירים מקום רב לספק.
אם עד לא מזמן חשבנו שמנועי השישה צילינדרים בטור הפכו לזן נכחד שרק ב.מ.וו נותרה נאמנה לו, בשנים האחרונות תצורה זו זוכה לעדנה כאשר גם מרצדס וגם יגואר-לנד רובר חזרו לייצר מנועי שישה צילינדרים בטור במקום מנועי V6 וכעת, גם מאזדה מצטרפת לחגיגה ומכריזה על כוונתה לייצר מנועי שישה צילינדרים בטור, בנזין ודיזל.
מנועי השישה צילינדרים החדשים יהיו חלק ממשפחת מנועי SKYACTIV-X החדשה של מאזדה ויעשו שימוש בטכנולוגיית הצתה באמצעות דחיסה הנשלטת באמצעות ניצוץ שמאזדה פיתחה עבור מנועי בנזין, טכנולוגיה המשלבת את יתרונות מנועי הדיזל ביתרונות מנועי הבנזין ואותה נפגוש בחודש הבא במאזדה 3 החדשה.
המנועים החדשים ישרתו כאמור פלטפורמה חדשה לרכבים גדולים שמאזדה מפתחת, פלטפורמת הנעה אחורית עם מנועים בהתקנה אורכית ועם אופציה להנעה כפולה i-Activ AWD. המנועים החדשים ייצוידו במערכת הנעה מיקרו-היברידית 48V או ישולבו במערכת הנעה היברידית פלאג-אין.
מעבר להצהרה על פיתוח מנועי השישה צילינדרים ופלטפורמת ההנעה האחורית החדשה, מאזדה לא סיפקה לוחות זמנים מדויקים אך את הדגמים שיתבססו על הפיתוחים החדשים נפגוש בין השנים 2020-2025. הפעם האחרונה בה מאזדה ניסתה להתחרות בסגמנט הפרימיום/מכוניות הסאלון הייתה עם הקסדוס 9 אשר יוצרה בין השנים 1992-2002 ואף שווקה בישראל בין השנים 1994-2001. במאזדה אף שאפו באותה התקופה להפוך את קסודוס למותג יוקרה בפני עצמו, בדומה ללקסוס או אינפיניטי, אך התוכנית הזו נכנסה די מהר למגירה.