2013 לקסוס IS החדשה נוחתת בישראל ותשווק בדגם IS300h ההיברידי המציע הספק כולל של 223 כ"ס, 8.3 שניות 0-100 קמ"ש וצריכת דלק של 22.7 ק"מ לליטר.
לקסוס ישראל, השיקה היום (יום ב') את לקסוס IS החדשה בישראל – מכונית הספורט סדאן של לקסוס - אשר תשווק בגרסת IS 300h ההיברידית (לראשונה עבור הדגם) בשלוש רמות גימור ובמחירים של בין 249-289 אלף שקל.
לקסוס IS החדשה הוצגה לראשונה בעולם בתחילת השנה והיא האחרונה למעשה מבין דגמי לקסוס לקבל את שפת העיצוב העדכנית של החברה המתאפיינת במיוחד בגריל שעון החול גדול הממדים בחזית. ה-IS החדשה גדולה יותר מהדגם אותו היא מחליפה ואשר שרת את החברה זמן רב בין השנים 2005-2013.
עם אורך של 4,665 מ"מ, רוחב של 1,810 מ"מ, גובה של 1,430 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,800 מ"מ, לקסוס IS החדשה ארוכה ב-80 מ"מ ובעלת בסיס גלגלים שהתארך ב-70 מ"מ לעומת הדגם היוצא, מה שמספק מרווח טוב ליושבים מאחור (נקודת החולשה של הדגם היוצא). נפח תא המטען גדל במעט ועומד על 470 ליטר (450 ליטר בדגם IS300h ההיברידי). כיאה לרכב יוקרה שאמור לספק התנהגות כביש טובה ונוחות נסיעה גבוהה, ה-IS מצוידת במתלה עצמות עצה כפולות מלפנים ורב חיבורי מאחור.
כאמור, לקסוס IS החדשה תשווק בישראל בדגם אחד בלבד: IS300h ההיברידית (עד להגעתה של גרסת הקבריולט שטרם הוצגה). לדגם מערכת הנעה היברידית המבוססת על מנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.5 ליטר (מחזור אטקינסון) עם הזרקת דלק ישירה D-4S בהספק מרבי של 178 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 22.5 קג"מ בין 4,200-4,800 סל"ד. אל מנוע הבנזין משודך במקביל מנוע חשמלי בהספק של 143 כ"ס ו-30.6 קג"מ וההספק הכולל עומד על 223 כ"ס.
המערכת מעבירה את הכוח אל הגלגלים מאחור דרך תיבת הילוכים רציפה (E-CVT) עם מנופי העברת הילוכים מאחורי ההגה ומספקת ביצועים של 8.3 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 200 קמ"ש. הביצועים סטנדרטיים בלבד אך גולת הכותרת של הדגם זו צריכת הדלק עם צריכה עירונית של 21.7 ק"מ לליטר, בינעירונית של 21.7 ק"מ לליטר ומשולבת של 22.7 ק"מ לליטר (כן, גם לנו זה מוזר שהצריכה המשולבת נמוכה מזו העירונית או הבינעירונית).
ה- IS מצוידת בבורר מצבי נהיגה הכולל 4 מצבים: ECO, NORMAL, SPORT ו-EV-Mode. המערכת משנה את כיול המנוע, בקרת היציבות וההגה בהתאם למצב הנהיגה שנבחר ומתאימה את אופי הנהיגה לדרישת הנהג, בהתאם למצב רוחו ותנאי הדרך. עם סוללות ניקל-מטאל המותקנת בגב המושבים מאחור, ה-IS300h מסוגלת לספק נסיעה חשמלית לחלוטין עד למרחק של כ-2 ק"מ, עד מהירות של 45 קמ"ש.
בתחום הבטיחות, ה-IS החדשה זכתה בציון המרבי של 5 כוכבים במבחני הריסוק המחמירים של ה- Euro NCAP. ה- IS זכתה לציון של 91% עבור הגנה על נוסעים מבוגרים, 85% עבור הגנה על ילדים ברכב, 80% עבור הגנה על הולכי רגל (ציון גבוה במיוחד בזכות מכסה מנוע אקטיבי) ו-66% עבור מערכות סיוע לבטיחות.
לקסוס IS החדשה תוצע בשלוש רמות גימור:
1. רמת האבזור הבסיסית Executive כוללת מסך 4.2 אינץ' צבעוני בלוח השעונים ומסך 7 אינץ' מרכזי לשליטה על מערכות הרכב (כולל שיקוף של הטלפון הסלולרי), מערכת שמע הכוללת חיבור UBS, Bluetooth ו- 6 רמקולים, מערכת בקרת אקלים דדו אזורית, פנסים קדמיים Bi-Xenon עם מערכת שטיפת פנסים, מראה פנימית מתכהה ומראות צד מתקפלות חשמלית, התנעה ללא מפתח, בקרת שיוט, חיישני אורות וגשם, העברת הילוכים מההגה, שעון אנלוגי עם תאורת רקע בטכנולוגיית LED, תאורת יום מתחת לפנסי החזית, פנסים אחוריים בטכנולוגיית LED, חישוקי מגנזיום "17, 8 כריות אוויר עם פתיחה מבוקרת, צמיגי Run Flat, מושבים ספורטיביים בריפוד Tahara משולב בד וחלון גג חשמלי. מחיר: 249,000 שקל.
2. רמת אבזור Luxury כוללת בנוסף מושבים בריפוד עור מלא, מושבים קדמיים בעלי כוונון חשמלי (8 מצבים), חימום למושבים הקדמיים, מצלמת עזר לחניה וחיישני חניה מקוריים אחוריים וקדמיים עם חיווי על גבי המסך המרכזי. מחיר: 269,000 שקל.
3. חבילת Premium הכוללת בנוסף דיפוני עץ בדלתות, מערכת פתיחה-נעילה-התנעה ללא מפתח (Keyless), הגה עם כוונון חשמלי (אנכי ואופקי), אוורור למושבים הקדמיים, מראות צד מתכהות ומתקפלות אוטומטית בעת נעילת הרכב וחבילת זיכרון למושב הנהג, ההגה והמראות, לוחיות סף דלת מאלומיניום, חיפוי Tahara בצידי הקונסולה המרכזית. מחיר: 289,000 שקל.
ספי בר, מנכ"ל לקסוס ישראל, אמר היום (ב') באירוע לעיתונאים, כי "עוד בטרם השקת ה- IS300h החדשה בישראל, נרשמו למעלה מ- 70 הזמנות, אשר יסופקו במהלך השבועות הקרובים. בכך, אנו משלימים מומנטום חיובי מתחילת השנה, שלהערכתי יאפשר לנו להגיע לשיא מסירות שנתי של כ- 570 רכבים, צמיחה של 20% בהשוואה ל- 2012".