מנהל הבטיחות בכבישים הפדרלי (NHTSA) לא אומר זאת במפורש כלפי טסלה, אך ברור כי ההחלטה האחרונה שלו מכוות ישירות לטסלה. מנהל הבטיחות בכבישים המהירים הפדרלי הוציא הוראה המחייבת את כל יצרני הרכב או חברות המפעילות שירותי תחבורה לדווח על כל תאונה בה היה מעורב רכב המצויד במערכות בטיחות מתקדמות ומערכות נהיגה אוטונומיות.
מה הקשר לטסלה? עד להוראה החדשה המנהל חייב את כל יצרני הרכב עם מערכות נהיגה אוטונומיות ברמה 3 ומעלה לדווח על כל מקרה של תאונה בדוח מסודר, בין אם מדובר ברכבי ניסוי או ברכבים בייצור מסחרי מלא. כל יצרני הרכב עמדו בהתחייבות הזו למעט חברה אחת, טסלה. למרות שהארגון דרש מטסלה לדווח על תאונות בהן היו מעורבים דגמי החברה, בטסלה טענו כלפי המנהל שאין להם צורך לדווח כי הרכבים שלהם מצוידים במערכת נהיגה אוטונומית מדרגה 2 בלבד, זאת למרות שהחברה מציגה סרטונים תחת הכותרת "נהיגה אוטונומית מלאה" ומשווקת את מערכת אוטו-פיילוט כמערכת נהיגה סמי-אוטונומית עם יכולת הנחשבות לרמה 3. אם תכנסו לאתר של טסלה להזמין רכב, הכותרת של מערכת Autopilot היא "יכולת נהיגה עצמית מלאה".
את הסרטון הזה לדוגמה טסלה פרסמה בעצמה כבר לפני שנתיים ואלו חלק מהיכולות הזמינות כיום במערכת Autopilot (בתוספת תשלום).
למנהל נמאס כנראה מהמשחקים האלו של טסלה שמצד אחד טוענת שהיא עוד רגע מציגה מערכת נהיגה אוטונומית מלאה ומצד שני טוענת שכל מה שיש לה בפועל זה נהיגה אוטונומית ברמה 2, כלומר רק מערכות סיוע מתקדמות לנהג.
מעתה, כל יצרן רכב או מפעיל צי רכבים (כמו חברת ווימו של גוגל שלא מייצרת רכבים אך מפעילה צי רכבים אוטונומי) יהיה חייב לדווח על כל תאונה בה התקיים אחד מהדברים הבאים: צורך בטיפול בבית חולים, הרוגים, צורך בגרירה, כרית אוויר או תאונה בה היה מעורב הולך רגל או רוכב אופניים. דיווח ראשוני עד 24 שעות לאחר התאונה ודיווח מלא עד 10 ימים לאחר התאונה.