מותג מכוניות הספורט הבריטי לוטוס (Lotus) חושף את מכונית הספורט החדשה שלו, לוטוס אמירה (Emira). מדובר באירוע משמעותי לכל חובבי מכוניות הספורט והנהיגה ממספר סיבות, ראשית כל זו מכונית הכביש החדשה הראשונה של לוטוס מזה כעשור ושנית, זו המכונית המצעידה את המותג לעידן חדש תחת הבעלות החדשה (חלקית) של גילי הסינית, בעלות שאפשרה למלא את קופת המזומנים הריקה של החברה ולייצר מכוניות ספורט שהן לא רק מהנות לנהיגה אלא גם איכותיות ומתקדמות טכנולוגית, שני תחומים בהם החברה מעולם לא הצטיינה במיוחד.
יש גם דבר שלישי, האמירה היא המכונית האחרונה של לוטוס ללא שימוש בהנעה חשמלית, מלאה או חלקית, ומעתה והלאה כל הדגמים של לוטוס יהיו בעיקר חשמליים כדוגמת מכונית העל לוטוס Evija שתושק בשנה הבאה. האימירה תהיה המתחרה הישירה של לוטוס למכוניות כמו פורשה קאיימן וכמו זו האחרונה, גם האימירה היא מכונית ספורט עם מנוע מרכזי-אחורי.
בשלב הראשון רוכשי הדגם יוכלו לרכוש את הדגם עם מנוע 3.5 ליטר V6 מגדש-על מתוצרת טויוטה, זה אותו מנוע שמשמש כבר שנים רבות את דגמי לוטוס השונים כגון לוטוס אבורה. את המנוע הזה ניתן לקבל בשידוך לתיבת 6 הילוכים ידנית או 6 הילוכים אוטומטית. בשלב קצת מאוחר יותר, רוכשי הדגם יוכלו לבחור גם במנוע 2.0 ליטר טורבו. מדובר במנוע של מרצדס AMG שנלקח ממרצדס A45 החדשה, באימירה הוא זכה למספר התאמות שבוצעו ע"י AMG. מנוע זה משודך לתיבת 8 הילוכים כפולת מצמדים בלבד, גם היא של מרצדס AMG.
לוטוס לא מציינת את נתוני ההספק של כל מנוע בנפרד,אך מציינת כי לדגם הספקים של בין 360 כ"ס לבין 400 כ"ס בשלב ההשקה, כך שגם סביר להניח שבחברה כבר מתכננים להשיק גרסאות חזקות יותר. המומנט המרבי עומד על 43.8 קג"מ ובלוטוס מבטיחים נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של פחות מ-4.5 שניות ומהירות מרבית של 290 קמ"ש. הגרסה הקלה ביותר של הדגם תעמיד את המאזניים על משקל של 1,405 ק"ג, לשם ההשוואה לקאיימן משקל של 1,335 לדגם הבסיס עד 1,451 ק"ג לדגם GT4 אך צריך לזכור את העבודה שהאימירה היא מכונית קצת גדולה יותר עם אורך של 4.41 מטר, רוחב של 1.895 מטר, גובה של 1.225 מטר ובסיס גלגלים של 2.575 מטר - 10 ס"מ יותר מהקאיימן.
כיאה למכונית ספורט מהמעלה הראשונה, לוטוס אימירה נשענת על מתלה מסוג עצמות עצה כפולות, לא רק מאחור אלא גם מלפנים!, משהו שפורשה לדוגמה מציעה רק בדגמים הבכירים ביותר של ה-911. בנוסף, לוטוס עושה עוד צעד לא שגרתי ומציידת הדגם במערכת היגוי עם תגבור הידראולי במקום חשמלי כך שהמשוב לנהג האוחז בהגה צפוי להיות מהסוג המשובך, זה שמיידע את הנהג בדיוק היכן הגלגלים הקדמיים נמצאים ומה מידת האחיזה שנותרה להם. את המידע הזה ישדרו צמיגי גודייר סופר ספורט המולבשים על חישוקי "20, לקוחות אשר ישדרגו לחבילת הנהג של לוטוס יזכו בנוסף לבולמים אדפטיביים, כיול קשיח יותר ולצמיגי מישלין קאפ 2. בשני המקרים מדובר בגרסאות צמיגים אשר פותחו במיוחד עבור הדגם.
לוטוס עם מערכות בטיחות מתקדמות? אז כן, כחלק מהשדרוג הטכנולוגי המקיף שעבר היצרן בזכות הכסף של גילי הוא היכולת לצייד את האימירה במערכות בטיחות מתקדמות כולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב, בקרת ערנות נהג, ניטור שטח מת כולל תנועה חוצה מאחור ועוד.
למרות כל מיני ניסיונות עבר לא מוצלחים במיוחד של לוטוס לייצר דגמים ליום יום, מרבית דגמי לוטוס הנחשבים היו רכבים ספרטניים למדי לסוף שבוע של נהיגה, פשוט כי הם לא היו נוחים או שימושיים במיוחד ליום יום. כל זה משתנה לחלוטין עם האימירה החדשה המציגה תא נוסעים איכותי ומודרני הכולל לדוגמה בידוד רעשים ותאורת אווירה, מולטימדיה "10,25 מודרנית עם אנדוריאד אוטו ואפל קאר-פליי, לוח מחוונים דיגיטלי "12.3, בקרת אקלים, משטח טעינה אלחוטי ועוד. כעת שהקאיימן של פורשה על הכוונת, כל זה נדרש בהחלט.