לוטוס מתכוונת להחיות את ה- אספריט וצירפה עכשיו לשורותיה את בוב לוטז האגדי מ-GM
לוטוס הבריטית, יצרנית רכבי הכביש המיועדים בעיקר למסלול ובנויים לפי הפילוסופיה של משקל קל והמון הנאה מנהיגה וכמובן, שחקנית מהחשובות בעולם הפורמולה-1, רוצה לחזור לשחק עם הגדולים, פרארי, פורשה ושוט'. עד שנת 2004 הייתה ללוטוס מתחרה בשוק רכבי הסופר ספורט/יוקרה בדמותה של האספריט. ההבדל העיקרי ביינה לדגמי לוטוס האחרים, לא הסתכם בגודלה הפיזי או השימוש במנוע V8 הגדול יחסית למנועים בהם השתמשה לוטוס (לוטוס משתמשת לרוב במנועי טויוטה משופרים לכל הרכבים שלה) אלא רמת החיים בתא הנהג שלה, שאפשר עקרונית, לחיות עם הרכב ביום יום ולא רק על המסלול.
הסנונית הראשונה לכיוון החדש של לוטוס, היא האבורה שהושקה בשנת 2009, כחלק מתכנית חומש שהחלה בשנת 2006 להגדלת ההיצע של לוטוס. עכשיו לוטוס יוצאת בתכנית חומש חדשה, בכדי לחזור להתחרות מול התוצרת האיטלקית והגרמנית. לשם כך גייסה כיועץ חיצוני את בוב לוטז, סמנכ"ל הפיתוח של GM לשעבר והאיש הכל יכול של GM. יחד איתו הצטרף בנוסף בכיר לשעבר מ-ב.מ.וו שהיה יו"ר רולס רויס "טום פיורבס" וכל זאת בכדי להפוך את לוטוס מיצרנית נישה, ליצרן רכבי ספורט יוקרתי.
בתערוכת פריז הקרובה בספטמבר, לוטוס אמורה להציג את היורשת לאספריט. לא בטוח שזה אכן יהיה שמה אך ללא ספק עם היכולות של לוטוס לייצר שלדות מהטובות שיש, כיול מתלים מהמדויקים ביותר והיצע מנועים טוב שיש לטויוטה להציע, במיוחד מנוע ה- V10 של הלקסוס LFA בהספק של 522 כ"ס או מנוע ה-V8 של ה- IS-F בהספק של 416 כ"ס, המתחרות צריכות להתחיל לחשוש.
אז אמנם במובן מסוים, לוטוס חוטאת למייסד שלה "קולין צ'פמן" שהתווה את המנטרה פשוטת והפחתת משקל, שהייתה דרכה של לוטוס עד היום, אך בעולם המודרני והקפיטליסטי, בכדי לשרוד, צריך יותר מרכבים נפלאים לנהיגה, אך שלא "מפנקים" את הנהג בהתאם לכספו.
לוטוס אבורה במבחן דרכים