את מותג Li Auto אנחנו לא מכירים בישראל, אך מדובר במותג פרימיום סיני חדש יחסית (2015) אך נחשב למדי שעד לאחרונה שיווק דגמי SUV בלבד עם מערכת הנעה היברידית פלאג-אין. השנה המותג השיק את הרכב החשמלי הראשון שלו והוא בחר לעשות את זה עם מיניוואן 7 מושבים פרימיום גדול מאוד ועתידני למראה - Li Mega.
Li Mega הוא מיניוואן באורך של 5.35 מטר, זו מידה ארוכה אמנם אך לא מידה יוצאת דופן וממש לא אוטובוס, אך כאשר כמעט כל האורך הזה מנוצל לטובת חלל תא הנוסעים מתקבל רכב שנראה ארוך במיוחד ואם תוסיפו לדגם בסיס גלגלים של 3.30 מטר אתה כבר יכולים להבין כי מדובר במיניוואן שלא רק נראה ארוך אלא גם מספק חלל תא נוסעים גדול ומרווח במיוחד לנוסעים - 7 במספר. במי הדגם מתחרה בשוק הסיני? בדגמים כגון זיקר 009, וולוו EM90 המבוסס על הדגם של זיקר ואקספנג X9. העיצוב הקצת מוזר נועד לאפשר לדגם להשיג מקדם גרר נמוך של 0.215, נתון נמוך בהחלט לרכב מסוג זה.
עמדת הנהג דומה למוכר לנו מכל שאר דגמי Li Auto, איכות חומרים גבוהה, עיצוב מינימליסטי על גבול המשעמם, צמד משטחי טעינה, מסך קטן על טבור גלגל ההגה למידע חיוני בלבד, תצוגה עילית צמד מסכים בגודל "15.7 האחד, ברזולוציה גבוהה של 3k, ומערכת שמע פרימיום מבית burmester עם 21 רמקולים.
כמו בכל הדגמים מהסגמנט הזה, השורה השנייה היא שורת מחלקה ראשונה עם מושבי קפטן מפנקים עם כיוון חשמלי מלא כולל טווח תנועה רחב לפנים/אחור, הדום אינטגרלי לרגליים, חימום/עיסוי/אוורור במושבים, מקרר משקאות (או חימום עד 50 מעלות), יחידת בקרת אקלים נפרדת, משטח טעינה אלחוטי לכל מושב ומסך "17, קטן יחסית, הנשלף מהתקרה. השורה השלישית לא מפנקת באותה המידה אך גם לא מחסירה דבר, המרווח לרגליים ולראש גדול מאוד ולמושבים כיוון גב חשמלי וחימום. כיאה למיניוואן פרימיום, נסיעה שקטה היא חובה ולכן כל החלונות מסביב לתא הנוסעים הם בזיגוג כפול.
גם כאשר כל המושבים בשימוש עדיין נותר תא מטען שימושי בנפח של 500 ליטר אותו ניתן להגדיל באמצעות קיפול חשמלי של השורה השלישית. מכיוון שהדגם מצויד במתלי אוויר אדפטיביים, ניתן להנמיך את הרכב מכפתור בתא המטען לטובת העמסה קלה יותר של תא המטען. אם כבר הזכרנו את המתלים, אלו עושים שימוש במצלמה קדמית הסורקת את פני השטח כדי להתאים מראש את השיכוך.
מערכת ההנעה החשמלית הכפולה של Li Mega משלבת שני מנועים חשמליים בהספק כולל של 544 כ"ס, זה מספיק כדי להאיץ את המיניוואן הענק הזה מעמידה ל-100 קמ"ש בזמן של 5.5 שניות ולמהירות מרבית של 180 קמ"ש. בתחתית השלדה מותקנת סוללה בקיבולת של 102.7kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה של 710 ק"מ בתקן CLTC האופטימי או 575 ק"מ בתקן WLTC הראלי יותר.
Li Mega מבוסס על פלטפורמה ייעודית להנעה חשמלית בארכיטקטורת 800V ואת הסוללה שבדגם ניתן, להטעין בהספק של עד 520kW כך שטעינה של 10-80% אורכת רק קצת יותר מ-10 דקות, זאת בתנאי שתוכלו למצוא מטען שמסוגל לתמוך בהספקים כאלו. עמדות טעינה מסוג זה קיימות בסין אך עדיין במספרים קטנים יחסית, כדי לתמוך בזרם הגבוה שעמדות כאלו מאפשרות כבל הטעינה עצמו מקורר באמצעות נוזל. הדגם מצויד בנוסף בטכנולוגיית V2L המאפשר הפעלה של מכשירי חשמל חיצוניים בהספק של עד 3.5kW.
כמו רכבים רבים עם יכולות אוטונומיות גבוהות, גם דגם זה מצויד בשני שבבי NVIDIA Orin-X האחראיים על עיבוד וניתוח המידע המגיע משלל החיישנים השונים, כולל חיישן ה- LiDAR הקדמי. המערכת שבדגם מאפשרת נהיגה סמי-אוטונומית בעיר ומחוצה לה.
עבור הצרכן הישראלי לשמוע שהמחיר של רכב עשיר מסוג זה עומד על החל מ-280,000 שקל נשמע כמו מחיר מציאה ממשף אך בשוק הסיני הדגם נחשב ליקר למדי, שמקביל, לדוגמה, למחירה של מרצדס EQE.