אז לאחר כל הטיזרים ותמונות הריגול, יונדאי חשפה היום (ד') תמונות ופרטים ראשוניים על האיוניק 6 החשמלית, מכונית הסדאן החשמלית הייעודית הראשונה של החברה המתחרה ישירות מול טסלה מודל 3 ובעתיד הקרוב גם מול גרסת הייצור של פולקסווגן ID Aero שנחשפה לאחרונה. מכלמוביל, יבואנית יונדאי בישראל, נמסר כי הצפי לשיווק הדגם בישראל הוא לרבעון השני של 2023.
יונדאי איוניק 6 מציגה עיצוב קופה 4 דלתות אווירודינמי במיוחד, עם מקדם גרר נמוך במיוחד של 0.21 בלבד, אשר נותר נאמן למדי לשפת העיצוב שהוצגה לפני כשנתיים עם הקונספט לדגם - יונדאי Prophecy. אם תסתכלו על חזית הדגם או מאחור תגלו לוגו H עדכני, מודרני ושטוח יותר, וכמו באיוניק 5 יחידות התאורה בדגם מתאפיינות בעיצוב בסגנון פיקסלים ובאיוניק 6 תמצאו לא פחות מ-700 "פיקסלים מוארים" כאלו בפנסי החזית, מאחור, בפנסי הבלימה, על הספוילר האחורי ועוד. התוצאה היא ללא ספק מכונית מאוד מיוחדת ומרשימה למראה ונדמה כי המעבר להנעה חשמלית עשה רק טוב בתחום זה ליונדאי.
כמו כל הדגמים החשמליים הייעודיים של קבוצת יונדאי, על פלטפורמת E-MGP כך שגם דגם זה נהנה מיוכלת OTA, הנעה אחורית או כפולה וטעינה בהספק מרבי של עד 350kW המאפשרת בזמן של 18 דקות להטעין את הסוללה מ-10% ל-80%.
ביונדאי יכלו לקחת את תא הנוסעים של האיוניק 5 ופשוט להשתיל אותו באיוניק 6 ולסגור את העסק, כמו יצרנים אחרים רבים כדוגמת פולקסווגן וטסלה, אך ביונדאי לא בחרו בדרך הקלה והעניקו לתא הנוסעים של האיוניק 6 מראה ייחודי משלו ואפשר לומר, גם קצת מהודר יותר מזה של האיוניק 5. אי אפשר להתעלם מהמסכים האינטגרליים עבור מראות הצד הדיגיטליות (אופציה), זאת בניגוד לאיוניק 5 שם המסכים פשוט מונחים בצידי הדשבורד כלאחר יד. יונדאי שמה דגש בדגם על תאורת אווירה עשירה העוטפת את הנוסעים באורך רך עם האפשרות לבחירה מבין 64 צבעים שונים.
מול הנהג נמצא צמד מסכי "12.3 התחומים במסגרת דקורטיבית, אחד עבור לוח המחוונים והשני עבור המולטימדיה. כמו באיוניק 5 נמצא מוט העברת הילוכים נמצא מאחורי גלגל ההגה, אופציה למערכת שמע משודרגת של BOSE וממשק בקרת אקלים מבוסס מסך מגע שמעליו פס צר של כפתורים פיזיים עבור שליטה על עוצמת השמע וקיצורים למערכת המולטימדיה ומצלמות החנייה. לא בטוח שכולם יאהבו את זה, אך את השליטה על חלונות החשמל ונעילת הדלתות יונדאי העבירה באיוניק 6 לקונסולה בין המושבים והשליטה על מראות הצד עברה לצד התחתון השמאלי של הדשבורד, היכן שבדרך כלל מוצאים את השליטה על התאורה ברכבים אירופאים. לפי יונדאי, הסיבה להסרת הכפתורים מהדלת היא לטובת יצירת תחושה אוורירית יותר לצד הגדלת מקום האחסון בדלתות.
כמו במקרה של האיוניק 5, גם באיוניק 6 ניתן דגש על שימוש בחומרים ממוחזרים עם חלקים שונים בתא הנוסעים, כמו ריפודי המושבים, התקרה, שימוש בצבעים אקולוגיים ועוד.
את כל הפרטים הטכניים על הדגם, יונדאי תחשוף במהלך החודש הבא, אך בתחום זה אל תצפו לשינוי מיוחד לעומת המוכר לנו מהאיוניק 5, כלומר גם את האיוניק 6 אנחנו מצפים לפגוש עם הנעה אחורית 229 כ"ס או הנעה כפולה 325 כ"ס ובשילוב עם סוללה בקיבלות של 58kWh או סוללה בקיבלות של 77.4kWh. טווח הנסיעה לעומת זאת צפוי להיות ארוך יותר משמעותית מזה של האיוניק 5 ואתם יכולים לצפות לנתון של בין 550 ל-600 ק"מ.