טסלה נבדה
טסלה תרחיב משמעותית את גיגה נבדה.
טסלה נבדה
טסלה תרחיב משמעותית את גיגה נבדה.

המפעל של טסלה בנבדה, אשר נפתח בשנת 2014 כחוד החנית של טסלה עבור השוק האמריקאי, יזכה להרחבה משמעותית באמצעות השקעה על 3.6 מיליארד דולר עליה טסלה מכריזה כעת. 

 

המטרה העיקרית של הרחבת המפעל/פס הייצור הזה בנבדה היא בכדי להשיג כושר ייצור אדיר של 100GWh סוללות מסוג 4680 מידי שנה, מדובר בקיבולת שתוכל לשרת ייצור של כ- 1.5 מיליון רכבים בסדר הגודל של טסלה מודל 3/Y, למרות שבשלב זה עיקר הייצור של סוללות 4680 מיועד בעיקר עבור רכבים מסחריים קלים כגון טסלה סייברטראק וסביר להניח שבהמשך גם עבור הסמי-טראק. אפרופו סמי-טראק, הרחבת המפעל מיועדת גם עבור פס ייצור ייעודי של הסמי-טראק - המשאית החשמלית של טסלה שהושקה לאחרונה. 

 

טסלה 4680
עם סוללות 4680 טסלה עוברת למארז CTP.

מאז שטסלה פתחה את המפעל בנבאדה יצאו מפס הייצור במפעל 7.3 מיליארד תאי סוללות ו-1.5 מיליון מארזי סוללה, ממוצע של 4660 תאים למארז, יחד עם 3.6 מיליון יחידות הנעה חשמליות. 

 

פתיחת פס ייצור משמעותי כזה לסוללות ה-4680 אמור להוזיל משמעותית את עלות ייצור הרכבים של החברה וזה כמובן מחזק עוד יותר את טסלה מול שאר תעשיית הרכב. לאוויר נזרקו המון השארות לגבי עד כמה סוללות 4680 זולות יותר לייצור לעומת סוללות 21700 הנוכחיות בהן החברה עושה שימוש, אך גם אם בסוף המספר הזה יצטמצם רק ל- 10% בלבד מדובר במספר משמעותי מאוד שכן עלות הסוללה היא עדיין המרכבי העיקרי והיקר ביותר בכל רכב חשמלי. 

 

באמצעות סוללות 4680 טסלה תעבור למארז מסוג CTP בו התאים מאוחסנים ישירות במארז, זה מפחית משמעותית את הנפח המבוזבז במארז, מאפשר להגדיל את הנצילות הנפחית של מארז הסוללה ועל הדרך גם להוזיל את עלויות הייצור. טסלה לא יחידה בתחום זה שכן מרבית היצרנים כיום עוברים לתצורה זו. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 5

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.