כשנה וחצי לאחר שהציגה את וולוו XC40 החשמלי (XC40 P8 Recharge) וולוו חושפת דגם חשמלי שני למותג, C40 Recharge ולא תתקשו לנחש כי האות C בשם הדגם מציינת כי מדובר בגרסת קופה ל-XC40 ריצ'ארג' החשמלי. וולוו C40 ריצ'ארג' יתחרה מול דגמים כגון אודי Q4 e-tron שיוצג בהמשך השנה. בניגוד לוולוו XC40 המשווק עם מבחר של מנועי בנזין או פלאג-אין, וולוו C40 ישווק בגרסה חשמלית בלבד.
וולוו C40 Recharge מצויד באותה מערכת הנעה חשמלית של ה- XC40 P8, שני מנועים חשמליים, קדמי ואחורי להנעה כפולה, בהספק כולל של של 408 כ"ס ב-14,000 סל"ד ומומנט מרבי של 67.3 קג"מ המתקבל בין 0-4,350 סל"ד. לפי וולוו זה מספיק בכדי להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.9 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 180 קמ"ש - להזכירכם, וולוו החליטה להגביל את כל הדגמים החדשים שלה למהירות זו.
כמובן שנמצא גם את אותה סוללות ליתיום-יון בקיבולת של 78kWh שלפי וולוו מאפשרת לדגם טווח נסיעה של 420 ק"מ בתקן WLTP, העיצוב האווירודינמי יותר מאפשר לדגם להשיג טווח נסיעה גדול יותר ב-20 ק"מ מזה של ה-XC40 החשמלי. וולוו מציינת כי עדוכני OTA למערכת ההנעה יאפשרו בעתיד להגדיל במעט את טווח הנסיעה.
הדגם מצויד במטען פנימי בהספק של עד 11kW המאפשר טעינה מלאה בזמן של 7.5 שעות, לדגם יש גם יכולת טעינה מהירה DC בהספק של עד 150kW, שימוש במטען מסוג זה מאפשר טעינה של 10-80 אחוז מקיבולת הסוללה בזמן של 40 דקות.
לוולוו C40 ריצ'ארג' מידות זהות לאלו של ה-XC40, למעט הגובה שקוצץ ב-7 ס"מ לכדי 158 ס"מ לטובת מראה הקופה הדינמי. נפח תא המטען בדגם עומד על 413 ליטר ובתא המטען הקדמי תמצאו עוד תא קטן בנפח של 31 ליטר.
עיצוב תא הנוסעים זהה למוכר לנו מה-XC40 אך בשני הבדלים משמעותיים, את מערכת המולטימדיה sensus, הלא ממש מוצלחת של וולוו, וולוו מחליפה במערכת המולטימדיה החדשה של החברה המבוססת על אנדרואיד אוטומוטיב ומאפשרת קפיצת מדרגה משמעותית בתחום הקישוריות ותפעול קולי של המערכת ומערכות שונות ברכב באמצעות העוזרת האישית של גוגל. המערכת משולבת עם לוח המחוונים כך שניתן לדוגמה להציג את מסך הניווט על כל לוח המחוונים הדיגיטלי החדש. ההבדל השני הוא שתא הנוסעים נקי לחלוטין משימוש בעור מבעלי חיים - לראשונה בוולוו.