וולוו מסירה את הלוט מעל הגרסה החשמלית המלאה לקרוסאובר המצליח XC40 - וולוו XC40 Recharge בשמה המסחרי. XC40 Recharge היא המכונית החשמלית הראשונה של וולוו, הראשונה מבין חמישה דגמים חשמליים מלאים אותם תציג החברה במהלך החמש השנים הבאות. וולוו שואפת כי הדגמים החשמליים המלאים שלה יהוו כמחצית מסך המכירות של המותג עד שנת 2025, בעיקר בזכות השוק הסיני.
לוולוו XC40 החשמלי מערכת הנעה חשמלית המבוססת על שני מנועים חשמליים, אחד על כל ציר להנעה כפולה, בהספק כולל של 408 כ"ס ב-14,000 סל"ד ומומנט מרבי של 67.3 קג"מ המתקבל בין 0-4,350 סל"ד. לפי וולוו זה מספיק בכדי להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.9 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 180 קמ"ש - להזכירכם, וולוו החליטה להגביל את כל הדגמים החדשים שלה למהירות זו החל משנת 2020.
ברצפת הפלטפורמה של הדגם, אשר תוכננה מראש לשאת מערכת הנעה חשמלית, וולוו התקינה סוללת ליתיום-יון בקיבולת של 78kWh (קיבולת שימושית 75kW) המאפשרת להשיג טווח נסיעה של 400 ק"מ בתקן WLTP. טעינת הסוללה אפשרית באמצעות מטען ביתי AC בהספק של 11kW ובזמן של 7.5 שעות או באמצעות עמדת טעינה מהירה בהספק של עד 150kW המאפשרת טעינה של 0-80% מקיבולת הסוללה בזמן של 40 דקות.
ויזואלית, וולוו XC40 Recharge שונה משאר גרסאות ההנעה של הדגם בגריל קדמי אטום, שכן אין מנוע מלפנים שצריך "לנשום" ומהפגוש האחורי נעדרים כמובן סופיות צינור הפליטה. מידותיו של הדגם זהות לאלו של הדגם הרגילים, אך בשל התקנת הסוללה ברצפת המרכב מרחח הגחון הצטמק מ-211 מ"מ ל-175 מ"מ בלבד.
נפח תא המטען נפגע מהמעבר להנעה חשמלית כך שנפחו עומד בדגם על 411 ליטר, לעומת 460 ליטר בדגמים הרגילים. וולוו מפצה על כך באמצעות תא מטען חיצוני קטן בנפח של 31 ליטר הנמצא מתחת למכסה המנוע - מתחת לרצפת התא הזה תמצאו גם את ערכת תיקון תקרים. מערכת ההנעה החשמלית העלתה את משקלו של הדגם מ-1,490 ק"ג ל-2,150 ק"ג.
למעט התאמה של לוח המחוונים הדיגיטלי למערכת הנעה חשמלית, תא הנוסעים זהה למוכר לנו משאר גרסאות ה-XC40. מה שכן חדש לחלוטין היא מערכת המולטימדיה המבוססת כעת באופן מלא על מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל, שהותאמה כמובן לשימוש ברכב. הדגם מצויד במערכת נהיגה באמצעות דוושה אחת, כך שברוב מצבי הנהיגה אין צורך להשתמש בדוושת הבלימה.