2022 קיה נירו החדש
קיה נירו החדש.
2022 קיה נירו החדש
קיה נירו החדש.

לאחר שסיפקה לנו בחודש נובמבר האחרון הצצה אל העיצוב החיצוני והפנימי של הנירו החדש לשנת 2022, דור שני לדגם, קיה מציגה כעת את הגרסה ההיברידית החדשה של הנירו ובהמשך השנה, קיה תציג את שאר גרסאות ההנעה של הדגם - פלאג-אין PHEV וחשמלי מלא BEV.

 

הנירו ההיברידי החדש מצויד באותה יחידת הנעה המוכרת לנו מהדגם היוצא אך עם מנוע בנזין 1.6 ליטר משופר וחסכוני יותר (SmartStream 1.6G). כמו בדגם היוצא, המנוע הזה מייצר הספק מרבי של 105 כ"ס ומומנט מרבי של 14.7 קג"מ. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים DCT כפולת מצמד אליה צמוד מנוע חשמל בהספק של 43.5 כ"ס ומומנט מרבי של 17.3 קג"מ כך שההספק הכולל של המערכת עומד על 141 כ"ס - בדיוק כמו בדגם היוצא.

 

2022 קיה נירו החדש
אותה מערכת הנעה היברידית רק עם מנעו בנזין משופר במעט.

קיה לא מציינת את נתון צריכת הדלק בתקן WLTP, אך לפי התקן הקוריאני הנירו החדש חסכוני יותר בכ-6% מהדגם היוצא. לא רלוונטי לשוק הישראלי, אך עבור השוק האירופי קיה ציידה את הדגם במערכת המעבירה את ההנעה לחשמלית בלבד באזורים המוגדרים "אזורים ירוקים" - כגון בתי ספר, בתי חולים ועוד - הנהג יכול להוסיף נקודות מעבר נוספות כאלו למערכת הניווט שברכב.

 

עדכון: מנוע ה-1.6 ליטר SmartStream החדש שהותקן בנירו מציג מגוון שיפורים כגון ראש מנוע עם חיבור אינטגרלי למערכת הפליטה לטובת פינוי מהיר יותר של גזי הפליטה (תורם לקירור המנוע), מערכת הזרקה חדשה בלחץ של 350 באר לעומת 250 באר בדגם היוצא ומשאבת שמן רציפה המאפשרת לשפר את השימון ולהפחית את החיכוך במנוע. מעל כל זה, המנוע החדש הוא בעל יחס דחיסה של גובה יותר של 14:1 לעומת 13:1 בדגם היוצא. 

 

יחס דחיסה גבוה יותר מאפשר למנוע לפעול בנצילות גבוהה יותר אותה אפשר לנצל לטובת שיפור ההספק, אך לקבל את אותה צריכת דלק, או לשמור על ההספק ולהשיג צריכת דלק נמוכה יותר וזה כמובן מה שקיה בחרה עבור הדגם. צריכת הדלק של הדגם בתקן WLTP האירופי עומדת על 22.8-20.4 ק"מ לליטר - בהתאם לרמת הגימור/גודל חישוקי הגלגלים . לצד השיפור בצריכת הדלק נרשם גם שיפור משמעותי בביצועים עם נתון 0-100 קמ"ש של 10.4 שניות ומהירות מרבית של 165 קמ"ש לעומת 11.5 שניות ו-162 קמ"ש בדגם היוצא. 

 

2022 קיה נירו החדש
שיפור של 6.7 אחוז בצריכת הדלק.

מערכת הבלימה הרגנרטיבית של הדגם מאפשרת לנהג בחירה מבין מספר דרגות עצמה של המערכת, כולל אפשרות להגעה לעצירה מלאה - נהיגה בדוושה אחת. במצב האוטומטי, המערכת תעשה שימוש ברדאר הקדמי ובמידע ממערכת הניווט בכדי להפעיל את המערכת באופן אופטימלי.

 

2022 קיה נירו החדש
גדול ומרווח יותר.

הנירו החדש מבוסס על פלטפורמת הדור השלישי של קיה, אותה פלטפורמה המשמשת, לדוגמה, גם את הספוראטז' החדש. לנירו 2022 החדש אורך של 4,420 מ"מ, רוחב של 1,825 מ"מ, גובה של 1,545 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,720 מ"מ, כלומר הנירו החדש זכה לתוספת של 65 מ"מ לאורך, 20 מ"מ לרוחב ולבסיס הגלגלים.

 

את מצבר ה-12V של הרכב קיה העבירה בצמוד אל סוללת המתח הגבוה של המערכת ההיברידית (מתחת למושב האחורי) ויחד עם הגידול במידות זה אפשר לקיה להגדיל את נפח תא המטען ל-451 ליטר תוספת של 15 ליטר לעומת הדגם היוצא (ללא גלגל חלופי, עם גלגל הנפח עומד על 416 ליטר).

 

2022 קיה נירו החדש
שדרוג מקיף לתא הנוסעים.

לצד המראה החדש והמודרני של הנירו החדש, שגם אפשר לדגם להפחית את מקדם הגרר לנתון של 0.29, נמצא תא נוסעים חדש לחלוטין המהווה קפיצת מדרגה משמעותית לעומת הדגם הנוכחי בנראות, באיכות החומרים ובטכנולוגיה. מול הנהג נמצא צמד מסכי "10.25 ובנוסף נמצא גם את גלגל ההגה החדש של קיה, פאנל שליטה רב תפקודי שבלחיצה אחת מאפשר לעבור מתצוגת שליטה על בקרת האקלים לתצוגת קיצורים למערכת המולטימדיה, משטח טעינה אלחוטי, תאורת אווירה ב-74 גוונים, שקעי טייפ C מלפנים ומאחור ועוד.

 

בין המושבים נמצא ריכוז של כפתורים לשליטה על החימום/אוורור של המושבים, בלם היד החשמלי, כפתור התנעה וכן תפעול אלקטרוני לתיבת ההילוכים בצורת חוגה. כיאה לעידן המודרני, חלק מהחומרים המרכיבים את תא הנוסעים הם חומרים ידידותיים לסביבה, כמו כיסוי התקרה שעשוי מנייר ממוחזר, מסגרת המושבים מתחליף פלסטיק אורגני והצבע על הדלתות מבוסס מים.

 

קיה נירו החדש
פאנל שליטה רב תפקודי.

בצד הטכנולוגי נוכל למצוא מגוון חידושים כגון תצוגה עילית "10 המציגה מידע גם ממערכת הניווט והבטיחות, עדכוני OTA למערכת המולטימדיה, תפעול קולי טבעי המזהה את הנהג והנוסע בנפרד, פתיחה אוטומטית של דלת תא המטען כאשר הנהג נעמד מול הדלת עם המפתח החכם בכיס, מפתח דיגיטלי המאפשר פתיחה והתנעה של הרכב באמצעות הטלפון הסלולרי (NFC), מצלמת דרך ומצלמת תא נוסעים המאפשרות שמירה של סרטונים על המערכת או ישירות למכשיר הסלולרי, אפשרות שליטה על מערכת בית חכם ישירות מהרכב ועוד.

 

קיה מדווחת כי הדגם זכה לכיול חדש למתים, מקפרסון מלפנים ורב חיבורי מאחור, וכך גם מערכת ההיגוי של הדגם לטובת ניהוג חד יותר ונוחות נסיעה משופרת. קיה מדווחת כי בידוד הרעשים בדגם שופר לעומת הדגם היוצא באמצעות תוספת של חומרי בידוד.

 

2022 קיה נירו החדש
קיה נירו החדש.

הנירו החדש מצויד במערכת הבטיחות המתקדמת DriveWise הכוללת, בין היתר: בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי ותמיכה בעת פנייה או חציית צומת, מערכת יציאה בטוחה מהרכב המנועת יציאה מהרכב כאשר לא בטוח לעשות זאת, הגבלת מהירות בהתאם למידע ממערכת הניווט והמצלמה הקדמית (זיהוי תמרורים), מערכת חנייה אוטומטית כולל אפשרות להכניס או להוציא את הרכב כאשר הנהג מחוץ לרכב, בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז נתיב הנסיעה והתאמת מהירות הנסיעה לדרך באמצעות מידע ממערכת הניווט, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, ניטור שטח מת בצידי הרכב, ניטור תנועה חוצה מאחור כולל בלימה אוטונומיות במהירויות חנייה ועוד.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 24

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.