קיה EV9 נתפס בעדשת המצלמה על כבישי אירופה, עם הסוואה כבדה הדורשת מהדמיון שלנו לעבוד שעות נוספות אך גם עם מספיק פתחי הצצה המאפשרים לנו לקבל מושג על המראה של הדגם אותו נפגוש על הכבישים במהלך שנת 2023. קיה EV9 הוא רכב חשמלי חשוב במיוחד שכן עד היום אין ממש רכבי 7 מושבים חשמליים (טסלה מודל Y לא באמת נחשבת) ואלו שיש הם או יקרים מאוד או לא מוצלחים במיוחד.
לא קשה להבחין כי דגם הייצור ישמור על מרבית האלמנטים העיצוביים שהוצגו אשתקד עם הקונספט לדגם, כולל לדוגמה התפיחות הזוויתיות של בית הגלגלים מלפנים ומאחור, אך הכל כמובן פחות מודגש וקיצוני ובקיצור, מעבר טבעי בין דגם קונספט לדגם ייצור. אפשר לזהות גם חלק מאלמנטי התאורה שהוצגו עם הקונספט כמו תאורת היום האנכית המנוקדת ואת הפנסים האחוריים היחודיים.
קיה EV9 יתבסס כמובן על פלטפורמת E-GMP כמו שאר הדגמים החשמליים הייעודיים של קבוצת יונדאי, אך לאור גודלו של הדגם אפשר לצפות כי הדגם ישווק עם מערכת הנעה חשמלית כפולה בלבד וניתן לצפות שהדגם יעשה שימוש בסוללה בקיבלות גדולה יותר מ-77.4kWh המוכרת לנו משאר הדגמים החשמליים של קבוצת יונדאי המבוססים על פלטפורמת E-GMP. לדגם הקונספט אורך של 4.93 מטר, רוחב של 2.05 מטר, גובה של 1.79 מטר ובסיס גלגלים של 3.10 מטר וסביר להניח כי אלו גם המידות שנפגוש בדגם הייצור כך שמדובר בקרוסאובר 7 מושבים בגודל מלא הדומה בגודלו לקיה טליורייד, לדוגמה.
להזכירכם, יונדאי תציג בשנת 2024 דגם מקביל לקיה EV9, דגם שישווק תחת השם איוניק 7. האם קיה מצידה תציג דגם מקביל לאיוניק 6? בשלב זה דגם כזה לא נמצא בתוכניות של קיה אך אתם בהחלט יכולים לצפות מקיה לדגם חשמלי ייעודי נוסף והניחוש הוא דגם ביצועים מעניין, כזה לדוגמה שיחליף את קיה סטינגר.