דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, פורד ו-ב.מ.וו בישראל, מסרה היום (ג') הודעה קצרה לבורסה לניירות ערך בדבר חתימה על הסכם לייבוא של הרכבים החשמליים של ניאו (NIO) לישראל. בניגוד למקובל, לא מדובר ביבוא ישיר, כלומר בהסכם שנחתם ישירות מול היצרן עצמו, אלא ביבוא של דגמי ניאו באמצעות הסוכן הראשי של המותג בנורבגיה (NIO Norway AS).
לפי ההודעה לבורסה, מדובר בהסכם לשלוש שנים עם חידוש אוטומטי לשלוש שנים נוספות, אלא אם יסתיים מוקדם יותר בתנאים שיוסכמו.
NIO החלה לשווק השנה את הרכבים החשמליים שלה במספר מדינות מפתח באירופה, מדובר במותג הנחשב "לטסלה הסינית" ואחד הדברים הייחודיים למותג הזה זו האפשרות לבצע החלפת סוללה בתחנת החלפה כך שלאחר 3-5 דקות אתם ממשיכים את הנסיעה עם סוללה מלאה. לאור העבודה שלא מדובר ביבוא ישיר, אנחנו לא מצפים לשירות הזה בישראל, גם לא לעבודה שבאירופה הלקוחות יכולים לבחור במסלול של ליסינג נוח ללא רכישה ישירה של הרכב.
בשלב זה אנחנו כמובן לא יודעים אילו דגמים של ניאו בכוונתה של דלק מוטורס לשווק בישראל, אך היצע הדגמים של ניאו באירופה כולל כיום שישה דגמים ואם צריך לנחש, כנראה שנפגוש בתחילת הדרך שניים עד שלושה דגמים בלבד: את ניאו ET5 המתחרה ישירות בטסלה מודל 3, את ניאו EL6 שהוא קרוסאובר חשמלי המתחרה מול טסלה מודל Y, ב.מ.וו iX3 ועוד, ואת דגם EL7 המחודש שהוא קרוסאובר גדול ממדים, בסדר הגודל של ב.מ.וו X5. אם יש דגם נוסף בקנה, זו כנראה ניאו ET7 שהיא מכונית הסאלון החשמלית של ניאו המתחרה מול טסלה מודל S. יש לציין כי מחוץ לאירופה דגמי הקרוסאובר של ניאו משווקים עם הקידומת ES במקום EL.
בחודש יוני האחרון, ניאו השיקה באירופה את ה- ET5 טורינג, גרסת הסטיישן השימושית יותר של ה- ET5 ובחלק מדינות אירופה גרסת מרכב זו משווקת במקום מרכב הסדאן של הדגם. מדובר ברכב עם הנעה חשמלית כפולה בהספק כולל של 485 כ"ס, טווח נסיעה של 560 ק"מ ונתון 0-100 קמ"ש של 4.0 שניות.
כאשר אנחנו אומרים שניאו נחשבת "לטסלה הסינית" זה מוצא ביטוי, לדוגמה, בעיצובים שהם דומים למדי בין כל דגמי החברה ולדוגמה, תתקשו להבחין בהבדלים ויזואליים משמעותיים בין ניאו ET5 ל- ET7, זה גם אומר עיצוב תאי נוסעים דומה למדי בין כל דגמי החברה המתאפיין במראה מינימליסטי מאוד, מולטימדיה "12.8 מרכזית, לוח מחוונים דיגיטלי "9.8, תצוגה עילית, וממשק תפעול זהה בין המושבים. בכל הדגמים נמצא גם את הסייען הקולי המתקדם של ניאו, NOMI.
כל דגמי ניאו מבוססים על פלטפורמת NT2.0 שהיא הפלטפורמה הייעודית החדשה של ניאו, פלטפורמה נשלטת תוכנה באופן מלא כמו בדגמי טסלה, כך שהלקוחות ייהנו מעדכוני תוכנה ואפליקציה לשליטה מרחוק על הרכב. לצד זה נמצא מערך עשיר ומתקדם של מערכות בטיחות מתקדמות, כולל חיישן LiDAR. חלק מדגמי NIO כבר נבחנו במבחני הריסוק האירופאים של ארגון Euro NCAP והם זכו לציונים גבוהים במיוחד עם הגנה פאסיבית ברמה הגבוהה ביותר ותפקוד מלוטש של מערכות הבטיחות המתקדמות.