ניאו משיקה באירופה את הדגם החשמלי החמישי שלה בשוק זה, ניאו EL6 המשווק בשאר העולם כניאו ES6. ניאו EL6 הוא קרוסאובר חשמלי המתחרה מול רכבים כגון טסלה מודל Y, ב.מ.וו iX3 ועוד, והוא אח קטן לניאו EL7/ES7 שהושק מוקדם יותר השנה יחד עם מספר דגמים נוספים של ניאו במספר מצומצם של מדינות באירופה (גרמניה, הולנד, שוודיה ועוד).
ניאו EL6 הוא למעשה הרכב החשמלי הסדרתי הראשון של NIO אשר הוצג בשנת 2019 ובתחילת השנה הנוכחית, הוא זכה למתיחת פנים מקיפה כך שכמו שאר דגמי ניאו העדכניים הוא מבוסס כעת על פלטפורמת NT2.0 נשלטת התוכנה המתקדמת של החברה. לניאו EL6 אורך של 4,854 מ"מ, רוחב של 1,955 מ"מ, גובה של 1,703 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,915 מ"מ, כך שמדובר ברכב גדול ומרווח יותר משמעותית מטסלה מודל Y המתחרה. העיצוב החדש, יחד עם קיצוץ מידת הגובה ב-55 מ"מ (חלקה בהנמכת המרכב) אפשרו לניאו להשיג מקדם גרר נמוך יותר של 0.25, אך גם לקבל מראה שהוא קצת סטיישני - כמו לא מעט דגמי קרוסאובר חשמליים.
לדגם נפח תא מטען של 579 ליטר, או 668 ליטר אם לוקחים בחשבון את החלל מתחת לרצפה המודולרית ושני תאי האחסון בתחתית הרצפה המיועדים עבור כבל טעינה וערכת לתיקון תקרים. בכל הגרסאות נמצא דלת תא מטען חשמלית עם פתיחה ללא מגע.
ניאו EL6 מצויד באותה מערכת הנעה חשמלית של ניאו ET5 סדאן, כך שמדובר במערכת הנעה כפולה בהספק כולל של 485 כ"ס ומומנט מרבי של 71.3 קג"מ. כמו בשאר דגמי ניאו, ודגמים חשמליים אחרים, הכוח זמין בהתאם למצב הנהיגה הנבחר, במצב ספורט פלוס לדוגמה תקבלו את כל הכוח ונתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.5 שניות, במצב ספורט הרגיל נתון התאוצה מתארך ל-5.9 שניות. אותו בורר מצבי נהיגה שולט בנוסף על כיול דוושת התאוצה, בקרת היציבות/משיכה, ההיגוי והבולמים האדפטיביים עם בקרת שלדה DCC הדוגמת את פעולת הבולם בכל מאית שנייה.
רוכשי הדגם יוכלו לבחור מבין שלוש סוללות שונות, 75kWh או 100kWh ולקוחות שירצו בכך יוכלו בעתיד להזמין את הדגם גם עם סוללת ענק בקיבולת של 150kWh המבטיחה טווח נסיעה של כ-800 ק"מ. כמו שאר דגמי ניאו הלקוחות יוכלו לעשות שימוש בתחנות החלפת סוללה במקום להמתין בעמדת טעינה.
העיצוב החיצוני של ניאו EL6 זכה לעדכון מקיף כך שכת הדגם יישור קו עם שפת העיצוב של שאר דגמי המותג העדכניים, כך גם תא הנוסעים שכעת הוא דומה מאוד למוכר לנו מדגם ET5 ולמעשה לכל שאר דגמי ניאו העדכניים, למעט עדכון לחומרים העוטפים את תא הנוסעים כך שבשורה התחתונה חומרים ממוחזרים במרקם שהוא פחות נעים למגע עברו לחלק התחתון של תא הנוסעים ובכל חלקי המגע העליונים נמצא עור (מלאכותי) רך ונעים למגע. כמו בכל דגמי ניאו המראה מוקפד ומינימליסטי, הטכנולוגיה עשירה ומתקדמת והאבזור עשיר. את משענת המושב האחורי ניתן לכוון באופן חשמלי ואת אלו הקדמיים ניתן לקבל בסגנון כורסת ריקליינר יחד עם כריות אוויר לעיסוי בזמן נהיגה.
כמו שאר דגמי ניאו גם כאן נמצא מערך של 33 חיישנים, כולל מצלמות רבות ומצלמת LiDAR, המשמשים את מערכת הבטיחות המתקדמת של ניאו המבוססת על ארבעה שבבי NVIDIA DRIVE Orin X.