דונגפנג בוקס החשמלית
דונגפנג בוקס - חשמלית קטנה גדולה.
דונגפנג בוקס החשמלית
דונגפנג בוקס - חשמלית קטנה גדולה.

בתחילת דרכו שוק הרכב החשמלי התמקד בדגמים גדולים ויקרים אך בשנתיים האחרונות יצרני הרכב החשמלי מסין החלו לשווק גם רכבים חשמליים קומפקטיים במחיר נגיש, אחת כזו, דונגפנג נאמי בוקס (Nammi Box), החלה לאחרונה לעשות את דרכה באירופה ובחודשים הקרובים היא צפוייה לנחות בחופי ישראל בשיווק של מטרו-מוטור המשווקת בישראל את מותג הרכב וויה (VOYAH), שגם הוא בבעלות של דונגפנג.

 

פרסומת יונדאי וניו

הרכבים בסגמנט בו מתחרה דונגפנג בוקס מתאפיינים במרכב האצ'בק ובמידת אורך קצרה של סופרמיני, קצת יותר מ-4.0 מטר אורך, כך שמדובר ברכב קל לתמרון עירוני ומציאת מקום חנייה, אך עם בסיס גלגלים ורוחב של מכונית משפחתית (2.66 מטר ו-1.80 מטר) ומידת גובה כמו של קרוסאובר (1.57 מטר) מתקבל רכב עם חלל פנימי נדיב ואוורירי במיוחד המתאים גם למשפחה. תא המטען קצת פחות משפחתי אך יספיק בהחלט לקניות שבועיות עם נפח של 326-945 ליטר. 

 

2024 דונגפנג בוקס
דונגפנג בוקס.

דונגפנג העניקה לנאמי בוקס עיצוב מודרני וחביב למראה וזה גם מה שאנחנו פוגשים בחלל תא הנוסעים הרענן של הדגם שאומר שרכב במחיר נגיש לא חייב להיות שגרתי ומשעמם. ריפוד בעור סינטטי בהיר עם תפירה בגודמת מעויינים על הדלתות והדשבורד וההגה הדו גווני משדרגים את האווירה בתא הנוסעים ובעיקר מעניקים לחלל תחושה אוורירית יותר אל מול הפלסטיקה הכהה המאפיינת רכבים מסוג זה. 

 

מאחורי גלגל ההגה, שבאופן מרענן מצויד בכפתורים פיזיים שלא צריך לנחש מה הם מפעילים, נמצא לוח מחוונים דיגיטלי קטן בגודל "5 ובמרכז הדשבורד הותקנה מערכת מולטימדיה עם מסך מגע "12.8. בהתאם לרמת הגימור נמצא משטח טעינה אלחוטי, שקעי USB מלפנים, חימום/אוורור למושב הנהג החשמלי ואם הנהג רוצה לשכב בזמן שהרכב בטעינה, לחיצה כפתור במסך תקפל את מושב הנהג למצב שכיבה (לאחר הסרת משענת הראש). 

 

דונגפנג בוקס תא הנוסעים
דונגפנג בוקס.

לצד אבזור הנוחות הדגם מצויד במגוון מערכות בטיחות מתקדמות, כגון בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז הנתיב, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, בלימה אוטונומית, מערכת חניה אוטומטית ועוד. 

 

בתחום ההנעה, דונגפנג נאמי בוקס מצוידת במנוע חשמלי קדמי, בהספק מרבי של 95 כ"ס ומומנט מרבי של 16.3 קג"מ, בשילוב עם סוללת LFP בקיבולת של 42.3kWh. השילוב הזה מאפשר לדגם מהירות מרבית של 140 קמ"ש וטווח נסיעה חשמלי של 310 ק"מ בתקן WLTP. טעינה מהירה סטנדרטית לדגמים מסוג זה בשוק הסיני, 30 דקות לטעינה של 30-80% מקיבולת הסוללה. 

 

דונגפנג נאמי בוקס
דונגפנג בוקס.

לנאמי בוקס תפריט עם פוטנציאל להצלחה, מכונית קטנה מבחוץ אך מרווחת כמו משפחתית מבפנים, חביבה למראה, מאובזרת היטב ועם טווח נסיעה מספק אך מידת ההצלחה תקבע כמובן בהתאם לתג המחיר שיוצמד לדגם. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.