2025 דאצ'יה דאסטר החדש
דאצ'יה דאסטר החדש.
2025 דאצ'יה דאסטר החדש
דאצ'יה דאסטר החדש.

בחודש הבא, פריסבי, יבואנית דאצ'יה בישראל, תחל לשווק את הדאסטר החדש, דור שלישי לקרוסאובר המשפחתי המצליח של דאצ'יה המציג מהפכה של ממש עבור הדגם, בכל תחום אפשרי, עיצוב מודרני, תא נוסעים איכותי וטכנולוגי יותר, יחידות הנעה חדשות, פלטפורמה חדשה ועוד. 

 

מיצובישי אאוטטלנדר 7 מושבים

הדאסטר החדש ישווק בישראל עם מערכת הנעה היברידית 1.6 ליטר 2X4 שגם תהווה את הגרסה האוטומטית של הדגם או עם מנוע 1.2 ליטר טורבו והנעה 2X4 או 4X4 עם תיבת הילוכים ידנית. באירופה הדגם זמין גם עם מנוע 1.0 ליטר טורבו, ומה עם מנוע הדיזל הפופולרי של הדגם? הדאסטר החדש לא משווק יותר עם מנועי דיזל. 

 

2025 דאצ'יה דאסטר החדש
כבר לא פשוט ובסיסי למראה.

דאסטר 1.2 טורבו: שלושה צילינדרים טורבו עם סיוע חשמלי 48V בהספק מרבי של 130 כ"ס ומומנט מרבי של 23.4 קג"מ, בשידוך לתיבת 6 הילוכים ידנית. עם יחידת הנעה זו לדאסטר נתון 0-100 קמ"ש של 9.9 שניות (11.0 ש' בדגם 4X4) ומהירות מרבית של 179 קמ"ש, צריכת הדלק המשולבת עומדת על 18.2 ק"מ לליטר בדגם 2X4 או 16.7 ק"מ לליטר בדגם 4X4.

 

דאסטר 1.6 היברידי: שילוב של מנוע 1.6 ליטר אטמוספרי בהספק של 94 כ"ס עם מנוע חשמלי 49 כ"ס וסוללת 1.2kWh קטנה היוצרים יחדיו יחידת הנעה בהספק מרבי משולב של 140 כ"ס. עם יחידת הנעה זו לדאסטר נתון 0-100 קמ"ש של 10.1 שניות ומהירות מרבית של 169 קמ"ש לצד צריכת דלק משולבת של 20 ק"מ לליטר. מערכת ההנעה ההיברידית מעבירה את הכוח אל הגלגלים דרך תיבת 6 הילוכים ייעודית להנעה היברידית כאשר 4 הילוכים מיועדים למנוע הבנזין והשניים הנותרים למנוע החשמלי.

 

2025 דאצ'יה דאסטר החדש
דאצ'יה דאסטר החדש.

העיצוב החיצוני מעולם לא היה מנקודות החוזקה של הדאסטר, מסוג הרכשים שבוחרים בהם כאשר מתפשרים על המראה תמורת ערכים אחרים, הדאסטר החדש משנה את המשוואה הזו מהיסוד, הוא נעשן של שפת העיצוב החדש של דאצ'יה המעניקה לו מראה מודרני ומוצלח מהסוג שחושקים בו. 

 

מהפך דומה נמצא גם בחלל תא הנוסעים, אמנם החומרים קשיחים (ועמידים) ברובם שכן בכל זאת מדובר ברכב שהייעוד העיקרי שלו הוא להיות רכב במחיר נגיש, אך מעבר לכך העיצוב נעים לעין, מודרני ובעיקר מרגיש כמו רכב שתוכנן מהיסוד ולכל חלק ניתן דגש עיצובי ולא עיצוב שהוא פשרה בהתאם למה שנותר במחסן החלפים של חברת האם (רנו). 

 

דאצ'יה דאסטר החדש תא הנוסעים
קפיצת מדרגה משמעותית לעומת הדגם היוצא.

לצד שדרוג העיצוב והשימושיות חלל תא הנוסעים מציג גם שדרוג טכנולוגי עם לוח מחוונים דיגיטלי "7 (או רגיל בדגמי הבסיס) ומולטימדיה "10 מתקדמת עם חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. ברשימת האבזור נוכל למצוא בנוסף, בהתאם לרמת הגימור כמובן, גם בקרת אקלים, משטח טעינה אלחוטי, מפתח חכם, חיישני תאורה וגשם, שקעי USB מלפנים ומאחור ועוד. 

 

מפרט הבטיחות פחות עשיר מהמקובל כיום, הוא כולל בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים ועוד. הדגם זכה לציון של 3 כוכבים בלבד במבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP, חלק מכך בשל מיעוט מערכות בטיחות אקטיביות. 

 

דאצ'יה דאסטר החדש 2025 תא הנוסעים
דאצ'יה דאסטר החדש.

הדאסטר החדש מבוסס על פלטפורמת CMF-B של קבוצת רנו ולמרות העיצוב החדש מידותיו של הדגם נותרו ללא שינוי מיוחד עם אורך של 4343 מ"מ, רוחב של 1,809 מ"מ, גובה של 1,616 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,657 מ"מ. נפח תא המטען משתנה בהתאם לגרסת ההנעה: 517 ליטר בדגם 2X4 בנזין, 456 ליטר בדגם 4X4 בנזין ו-430 ליטר בדגם ההיברידי. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 43

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.