בנטלי מולינר באטור
בנטלי מולינר באטור.
בנטלי מולינר באטור
בנטלי מולינר באטור.

ליצרנים רגילים של רכבים להמונים אין ממש בעיה להציג שפת עיצוב חדשה השונה לחלוטין מזו הקודמת, אך במקרה של מותגי אולטרה יוקרה, כמו בנטלי, זו משימה לא פשוטה שכן מותגים אלו לרוב נשענים רבות על המסורת והעבר של המותג. לא פשוט אך הכרחי וזה בדיוק מה שבנטלי עושה כעת באמצעות הדגם מולינר באטור (Mulliner Batur), רכב קופה חדש ומרהיב למראה המציג את שפת העיצוב החדשה של החברה. 

 

שפת העיצוב החדשה נועדה לא רק לצורך רענון אלא ובעיקר כהכנה לעידן של הנעה חשמלית בחברה, עדין אשר יחל בשנת 2025 אז בנטלי תחשוף את הרכב החשמלי הראשון שלה. בנטלי מולינר באטור היא לא מכונית קונספט אלא מכונית אשר תיוצר במהדורה מוגבלת של 18 יחידות בלבד ובמחיר של 6.5 מיליון שקל ליחידה (לפני מיסים ותוספות). 

 

בנטלי מולינר באטור
בנטלי מולינר באטור.

בחזית הדגם נמצא את הגרסה החזקה ביותר של מנוע ה-6.0 ליטר W12 טווין-טורבו של החברה, עם הספק מרבי של 740 כ"ס ומומנט מרבי של 101.9 קג"מ, זאת לעומת 660 כ"ס ו-91.7 קג"מ בקונטיננטל GT. תוספת ההספק הנכבדה הזו השגה תודות למערכת יניקה חדשה, מגדשי טורבו משופרים, מצנן ביניים חדשה ותוכנה מעודכנת למנוע. מנוע ה- W12, המורכב ידנית, משרת את את דגמי בנטלי כבר 20 שנה, מאז הדור הראשון של הקונטיננטל GT, והוא למעשה הלב של הלידה מחדש של המותג הזה מאז שקבוצת פולקסווגן רכשה את הבעלות את המותג. 

 

בנטלי מולינר באטור
בנטלי מולינר באטור.

המולינר באטור היא לא רק הבנטלי החזקה ביותר אי פעם אלא גם הדינמית ביותר בזכות שימוש במוטות מייצבים אקטיביים המופעלים ע"י מערכת חשמלית 48V, קפיצי אוויר אדפטיביים עם שלושה תאי אוויר (ניפוח או ריקון של כל תא מאפשר לשנות את קשיחות קפיץ האוויר), מערכת היגוי לכל ארבעת הגלגלים, דיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית eLSD ומערכת הנעה כפולה. לצד זה נמצא מערכת בלימה קרמית CSiC עם צלחות בלימה קדמיות בקוטר עצום של 440 מ"מ וקליפר בעל לא פחות מ-10 בוכנות הלוחצות את הרפידות המיוחדות אל צלחת הבלימה. מערכת הבלימה נמצאת מאחורי חישוקי "22 בעיצוב ייחודי לדגם הנועלים צמיגים של פירלי. 

 

בנטלי מולינר באטור
בנטלי מולינר באטור.

העיצוב החיצוני של המולינר באטור מודרני למראה ובהחלט מהווה אבולוציה משמעותית לשפת העיצוב הנוכחית של החברה, תא הנוסעים לעומת זאת זהה למוכר לנו מהדגמים הנוכחיים של המותג, כמו הקונטיננטל GT החדשה, אך כאן רוכשי הדגם יקבלו יד חושפת להפוך את תא הנוסעים לייחודי להם, כולל אפשרות לקבל אלמנטים זהב 18k בהדפסת 3D, חלקי מתכת מטיטניום, חלקי קרבון לצד סוג העור, התפירה ועוד. 

בנטלי מולינר באטור

 

תגיות: בנטלי
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 7

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.