במסגרת מפגש המשקיעים השנתי שלה, יונדאי הציגה את התוכנית האסטרטגית ארוכת הטווח שלה 2024-2030 ובשורה התחתונה, כלומר יעדי מכירות, יונדאי מתכננת להגיעה למכירות גלובליות של 5.5 מיליון רכבים בשנה, את 2023 החברה סיימה עם 4.33 מיליון רכבים, מתוכן 2.0 מיליון מכוניות חשמליות.
כדי להשיג את היעד הזה יונדאי מתכננת להרחיב את היצע הדגמים ההיברידיים שלה מ-7 דגמים כיום ל-14 דגמים (כולל דגמי ג'נסיס) כאשר דגמים אלו יעשו שימוש בדור חדש של מערכת היברידית. לצד זה יונדאי מתכננת להשיק עבור השוק האמריקאי והסיני, דור חדש של רכבי EREV, רכבים חשמליים עם מאריך טווח (סוג של פלאג-אין) עם טווח נסיעה של 900 ק"מ. רכבי פלאג-אין פופולריים מאוד בשוק הסיני ובשוק האמריקאי רכבים מסוג זה צוברים תאוצה בשנה האחרונה.
כל זה לא אומר שיונדאי מורידה הילוך בתחום הרכב החשמלי שכן החברה מתכננת לשווק עד לשנת 2030 לא פחות מ-21 רכבים חשמליים. בתחום החשמלי יונדאי מפתחת דור חדש ובעיקר זול יותר לייצור של סוללות ליתיום-יון מסוג NMC, סוללות שיאפשרו לחברה לשווק רכבים חשמליים במחיר נגיש יותר כולל רכבים חשמליים קטנים. הרכב החשמלי הבא של יונדאי הוא האיוניק 9, קרוסאובר 7 מושבים גדול מקביל לקיה EV9 ודגם שעד עתה הכרנו כקונספט איוניק 7. לצד רכבים חשמליים רגילים יונדאי מבטיחה כי היא תמשיך להציג דגמי ביצועים N חשמליים כולל רכבי ספורט חשמליים ייעודיים, זה כולל כמובן את האיוניק 6N אותה נפגוש עוד השנה וזה כולל, לדוגמה, רכבים כמו הקונספט רטרו המרהיב N Vision 74 אותו יונדאי הציגה לפני כשנתיים. גם מותג היוקרה ג'נסיס של יונדאי ייכנס בקרוב לתחום הביצועים עם השקתה של חטיבת Magma שתשווק, לדוגמה, גרסת ביצועים לג'נסיס GV60 המקביל לאיוניק 5N.
רכבים ראשונים שיעשו שימוש בדור השני של מערכת ההנעה ההיברידית של החברה (TMED-II hybrid) יוצגו החל משנת 2025 ויונדאי מבטיחה שאלו יהיו רכבים שיציגו משמעותי בתחום הביצועים, הנצילות וצריכת הדלק לעומת הדור הנוכחי. המערכת ההיברידית החדשה של יונדאי תעשה שימוש במערכת בלימה רגנרטיבית חכמה והיא תכלול טכנולוגיית V2L. עד לשנת 2028 יונדאי צופה כי הרכבים ההיברידיים שלה ישיגו יעד מכירות של 1.33 מיליון רכבים, מספר כפול מזה שהחברה צפתה בעבר וזאת לאור הגידול המשמעותי בפופולריות של רכבים היברידיים בשוק האמריקאי שעדיין לא הסתער על מכוניות חשמליות.
דגמי ה-EREV הבאים של יונדאי הם דגמי פלאג-אין שבהם מנוע הבנזין משמש רק כגנרטור לטעינת הסוללה ו/או הפעלת המנוע החשמלי ישירות כך שההנעה בפועל מתבצעת רק באמצעות המנועים החשמליים - אחד או שניים בדגמי הנעה כפולה. יונדאי מבטיחה שבטעינה מלאה לדגמים אלו יהיה טווח נסיעה משולב של מעל ל-900 ק"מ. רכבים מסוג זה, מתוצרת יונדאי וג'נסיס, יגיעו לשוק הסיני והאמריקאי רק בתחילת שנת 2027.
מעבר לפיתוח של סוללות NMC זולות יותר לייצור, ביונדאי פועלים להביא לייצור המוני סוללות בטכנולוגיית מצב מוצק, לעבור לפלטפורמה שתאפשר חיבור ישיר של הסוללות לשלדה (CTV), להרחיב את השימוש בסוללות LFP לצד שדרוגים ושיפורים נוספות למערכות ההנעה החשמליות שלה.
לצד פעילות הליבה יונדאי מתכננת להעמיק את המעבר לרכבים מבוססי תוכנה כולל ממשק פיתוח (SDK) שיאפשר לחברות צד שלישי לפתח שירותים שונים מבוססי תוכנה עבור הרכבים של החברה, שימוש בטכנולוגיית AI לפיתוח רכבים, הרחבת הפיתוח של רכב אוטונומי באמצעות שיתופי פעולה עם חברות שונות, פיתוח דור חדש של מערכת מולטימדיה על בסיס אנדרואיד אוטומוטיב ודור חדש של קוקפיט דיגיטלי (בשוק החל משנת 2026) ועוד.
עם כל זה יונדאי לא זונחת את תחום המימן והיא תמשיך לפתח את טכנולוגיית תא הדלק המימני שלה, פחות עבור שימוש ברכבים פרטיים ויותר עבור שימוש בכלי תחבורה גדולים כמו משאיות, רכבות קלות, כלי תעופה, ציוד מכני כבד, ספינות ועוד. זה המקום להזכיר שחברת האם של יונדאי מוטורס מחזיקה באין ספור חברות שאלו תחומי העיסוק שלהן כך שהפיתוחים בתחום המימן מיועדים עבור חברות אלו.
כדי לממש את כל התוכניות האלו יונדאי מתכננת להשקיע בעשור הקרוב (עד 2033) סכום עתק של 330 מיליארד שקל.