צ'מפיון מוטורס, יבואנית אודי בישראל, מודיעה על תחילת השיווק של הקרוסאובר פרימיום החשמלי אודי Q8 e-tron החדש אותו תכלו לרכוש בדגם e-tron 55 ובשתי גרסאות המרכב של הדגם, הרגילה וגרסת הקופה - Q8 e-tron ספורטבק. רק לשם התזכורת, אודי Q8 e-tron הוא דגם מתיחת הפנים המחודש של אודי e-tron ועיקר השדרוג בדגם הוא בשיפור משמעותי של מעל ל-25% לטווח הנסיעה.
אודי Q8 e-tron משווק בשלוש גרסאות, בשלב זה נחתה בישראל גרסת e-tron 55 החדשה המצוידת במערכת הנעה כפולה בהספק משולב 408 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 67.7 קג"מ, זה מספק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 5.6 שניות ולמהירות מרבית של 200 קמ"ש. בתחום זה אין שינוי של ממש לעומת הדגם היוצא, שיפור קטן של 0.1 שניות בזכות העבודה שהמנוע האחורי זכה לעדכון קל.
מה שכן השתנה משמעותית זו הסוללה שבדגם, סוללה חדשה בקיבולת של נטו של 106kWh (ברוטו: 114kWh) זאת לעומת 86kWh (ברוטו: 95kWh) בדגם היוצא. התוצאה היא טווח נסיעה משולב של 508 ק"מ בדגם הרגיל או 524 ק"מ בדגם הספורטבק, זאת לעומת כ- 400 ק"מ בדגם היוצא. קחו בחשבון שנתוני הטווח הם לדגמים עם חבילת לקשרי המוסיפה חישוקי "21, ברמת הגימור הרגילה ישנם חישוקי "20 כך שטווח הנסיעה יהיה ארוך יותר אך נתון הטווח טרם נקבע.
מה שעוד השתפר זו יכולת הטעינה של הדגם, 170kW לעומת 150kW בדגם היוצא. זה לא רק ההספק זו גם היכולת של הסוללה לעמוד כעת בהספק טעינה גבוה יותר ולמשך זמן ארוך יותר כך שטעינה של 10% עד 80% אורכת 31 דקות. זה אמנם זמן טעינה זהה לדגם היוצא, אך קחו בחשבון שאתם מקבלים תוספת טווח גדולה יותר.
במתיחת הפנים לדגם אודי התמקדה בשני הנתונים העיקריים אותם רוכשי הדגם היוצא דרגו כחשובים ביותר, טווח וטעינה, אך לצד זה נמצא עוד מגוון עדכונים כגון עיצוב חדש לחזית הדגם, כולל פס תאורה שנוסף בחלקו העליון של הגריל הקדמי. הפגוש הקדמי החדש לא נועד רק ליופי שכן הוא הכולל אמצעים להפחתת הגרר בגלגלים ושיפור זרימת האוויר למערכת הקירור של הסוללה. מאחור נמצא עיצוב חדש לפגוש ועיצובים חדשים לחישוקי הגלגלים מסכמים את העדכון החיצוני לדגם.
כל דגמי אודי Q8 e-tron מצוידים כעת בתאורה ראשית דיגיטלי (Matrix LED) המאפשרים לא רק עצמת תאורה מרבית מבלי לסנוור את שאר משתמשי הדרך אלא גם הקרנת סימונים על הכביש, סימון נתיב נסיעה ומיקום הרכב בתוכו ועוד. תא הנוסעים נותר ללא שינוי, למעט אופציות חדשות לגימור ולריפודי המושבים.
אודי Q8 e-tron 55 ישווק ברמת גימור אחת עשירה הכוללת, בין היתר: לוח מחוונים דיגיטלי "12.3, מערכת מולטימדיה מתקדמת "10.1, מסך "8.8 לשליטה על המושבים ובקרת האקלים, מערכת שמע עם 10 רמקולים, מתלי אוויר אדפטיביים, מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת ל-4 אזורים, דלת תא מטען חשמלית, ריפודי עור, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים עם זיכרונות לנהג, חימום למושבים הקדמיים, תאורת אווירה עשירה, גלגל חלופי קטן, חלון גג פנורמי, חבילת עיצוב חיצונית High Gloss, חישוקי "20 ועוד.
על כל זה ניתן להוסיף את חבילת לקשרי (Luxury) בעלות של 31,000 ₪ המוסיפה מערכת שמע מבית Bang & Olufsen עם 16 רמקולים, אוורור למושבים הקדמיים, מושבים קדמיים משודרגים וריפודי עור Valcona, תאורת LED לגריל הקדמי, סגירה רכה לדלתות, חישוקי "21 ועוד. בכל רמות הגימור נמצא בלימה אוטונומית עם תמיכה בפניה בצומת, בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז נתיב, ניטור שטח מת כולל ניטור תנועה חוצה מאחור, אור גבוה אוטומטי, מצלמת 360 מעלות, חיישני חניה היקפיים, מערכת חניה אוטומטית ועוד. 2023 אודי Q8 e-tron - מפרט טכני מלא להורדה.
2023 אודי Q8 e-tron 55 מחירון:
אודי Q8 e-tron 55 - מחיר החל מ-599,500 ₪
אודי Q8 e-tron 55 ספורטבק - מחיר החל מ-619,500 ₪