קבוצת פולקסווגן מסרה בשנת 2015 פחות מעשרה מיליון רכבים חדשים, ירידה של 2% לעומת 2014.
קבוצת פולקסווגן מסכמת את שנת 2015 עם מכירות של 9,930,600 רכבים ומשאיות חדשים, עבור הקבוצה מדובר בירידה של 2% לעומת שנת 2014, אז היא רשמה שיא מכירות של 10,137,400 רכבים ומשאיות חדשים.
האם זו ההשפעה של פרשת דיזל-גייט? לא ממש. את עיקר הירידה במכירות פולקסווגן ספגה בשווקים בהם כל שוק הרכב רשם ירידה חדה כמו השוק הברזילאי לדוגמה שם שוק הרכב רשם בשנת 2015 ירידה של 26% לעומת 2014, לזאת יש לצרף ירידה משמעותית של 55% במכירות של פולקסווגן גול - הדגם הפופולרי ביותר של פולקסווגן בברזיל – לה קמו מתחרות רבות וזולות יותר ובמצב כלכלי מקרטע, הלקוחות פנו לאופציות הזולות יותר.
השוק הרוסי הוא אמנם לא שוק משמעותי במיוחד עבור פולקסווגן, אך כאשר שוק הרכב הרוסי רשם ב-2015 את אחת השנים הגרועות ביותר מזה שני עשורים עם ירידה של 36% לעומת 2014, גם בפולקסווגן הרגישו את הירידה הזו עם נפילה של 36.8% במכירות.
את הירידה בשוק הסיני, השוק הגדול בעולם של קבוצת פולקסווגן, בחברה כבר לא יכולים לתרץ במצב כלכלי ואת התשובות לבעלי המניות יאלצו כבר חברי ההנהלה לספק. מגמה אחת ברורה התרחשה בשוק הסיני במהלך 2015, מעבר של יותר צרכנים אל סגמנט רכבי הפנאי/קרוסאוברים (עדיין לא במונחים של השוק הישראלי למשל) בו לפולקסווגן (המותג) נוכחות דלה. אז אמנם הטיגואן של פולקסווגן הוא רכב הפנאי השני הנמכר ביותר בסין (כ-250 אלף יחידות), אך לפולקסווגן אין מענה כיום לרכבי הפנאי העירוניים ובשל כך פולקסווגן איבדה לא מעט מכירות לטובת היצרנים המקומיים – לגרייט וול במיוחד עם דגמי ה-Haval H6 ו-Haval H2.
בשאר השווקים קבוצת פולקסווגן סיימה את 2015 באופן חיובי, בשוק האירופאי פולקסווגן חצתה לראשונה מכירה של מעל ל4 מיליון רכבים חדשים ורשמה עלייה של 2.5% לעומת 2014. אפילו בשוק האמריקאי, שם התפוצצה פרשת הדיזל של פולקסווגן, הקבוצה רשמה עלייה מתונה של של 1.2% זאת למרות שבחודשים האחרונים הקבוצה לא מוכרת בשוק האמריקאי דגמים עם מנועי דיזל. זו הסיבה ששנת 2016 של פולקסווגן בשוק האמריקאי תהיה בעיקרה מיקוד בדגמים היברידיים.
נתוני המכירות של הקבוצה לא כוללים את נתוני המכירות של מותג העל של הקבוצה: פורשה, בנטלי, בוגאטי ולמבורגיני, נתון זניח בהשוואה למכירות שאר מותגי הקבוצה.
Deliveries to customers by markets | December 2015 | December 2014 | Change. (%) | Jan.-Dec. 2015 | Jan.-Dec. 2014 | Change. (%) |
Europe | 311,200 | 312,600 | -0.5 | 4,045,400 | 3,945,200 | +2.5 |
Western Europe | 257,500 | 256,200 | +0.5 | 3,430,200 | 3,274,300 | +4.8 |
Germany | 95,200 | 93,200 | +2.1 | 1,289,100 | 1,239,300 | +4.0 |
Central and Eastern Europe | 53,700 | 56,400 | -4.7 | 615,100 | 670,900 | -8.3 |
Russia | 16,300 | 26,100 | -37.5 | 174,300 | 275,800 | -36.8 |
North America | 85,100 | 83,200 | +2.3 | 931,800 | 892,800 | +4.4 |
USA | 56,000 | 57,100 | -2.0 | 607,100 | 599,700 | +1.2 |
South America | 34,500 | 67,800 | -49.2 | 558,300 | 794,800 | -29.8 |
Brazil | 25,100 | 55,500 | -54.8 | 389,900 | 629,800 | -38.1 |
Asia-Pacific | 360,900 | 372,900 | -3.2 | 3,934,900 | 4,057,700 | -3.0 |
China | 329,200 | 336,200 | -2.1 | 3,548,600 | 3,675,300 | -3.4 |
Worldwide | 834,800 | 881,000 | -5.2 | 9,930,600 | 10.137.400 | -2.0 |
Deliveries to customers by brands | December 2015 |
December 2014 | Change. (%) | Jan.-Dec. 2015 | Jan.-Dec. 2014 | Change. (%) |
Volkswagen Passenger Cars | 487,700 | 529,500 | -7.9 | 5,823,400 | 6,118,700 | -4.8 |
Audi | 158,400 | 150,000 | +5.6 | 1,803,200 | 1,741,100 | +3.6 |
ŠKODA | 86,600 | 81,900 | +5.7 | 1,055,500 | 1,037,200 | +1.8 |
SEAT | 28,300 | 31,200 | -9.2 | 400,000 | 390,500 | +2.4 |
Porsche | 15,200 | 20,600 | -26.2 | 225,100 | 189,800 | +18.6 |
Volkswagen Commercial Vehicles | 40,500 | 45,200 | -10.5 | 430,800 | 446,600 | -3.5 |
MAN | 9,800 | 12,400 | -21.4 | 102,500 | 120,100 | -14.7 |
Scania (expected figures) | 6,500 | 8,500 | -23.4 | 76,600 | 79,800 | -4.0 |
Volkswagen Group (total) | 834,800 | 881,000 | -5.2 | 9,930,600 | 10,137,400 | -2.0 |