עם מסירות של 10.97 מיליון רכבים, קבוצת פולקסווגן מסכנת את שנת 2019 עם גידול יציב של 1.3%.
קבוצת פולקסווגן, הכוללת את המותגים פולקסווגן, אודי, סיאט, סקודה ומשאיות מאן וסקניה (וגם את למבורגיני, דוקאטי, בנטלי ומותגים נוספים בשוק הסיני) מסכמת את שנת 2019 עם מכירות של 10,974,600 רכבים, גידול של 1.3% לעומת שנת 2018.
השוק האירופי הוא עדיין השוק הגדול ביותר של הקבוצה בזכות מכירות של 4,552,800 רכבים (גידול של 3.9%), אך השוק האסייתי (4,530,100) והשוק הסיני (4,233,600) כבר לא רחוקים כבעבר ומהווים נתח משמעותי מסך המכירות של הקבוצה. השוק הצפון אמריקאי (ארה"ב וקנדה) עדיין מהווה אתגר עבור הקבוצה, 951,500 רכבים וירידה של 0.5%, אך בזכות האטלס והפאסאט הקבוצה הצליחה לרשום גידול של 2.5% בשוק האמריקאי בזכות מכירות של 654,200 רכבים.
מסירות לפי שווקים |
דצמ' |
דצמ'. |
שינוי (%) |
|
|
שינוי (%) |
אירופה |
361,600 |
319,800 |
+13.1 |
4,552,800 |
4,380,700 |
+3.9 |
מערב אירופה |
289,100 |
252,100 |
+14.7 |
3,747,000 |
3,583,500 |
+4.6 |
גרמניה |
100,700 |
91,400 |
+10.2 |
1,364,000 |
1,284,800 |
+6.2 |
מרכז ומזרח אירופה |
72,500 |
67,700 |
+7.1 |
805,800 |
797,200 |
+1.1 |
רוסיה |
24,300 |
24,500 |
-0.9 |
233,600 |
229,800 |
+1.6 |
צפון אמריקה |
84,500 |
84,400 |
+0.0 |
951,500 |
956,700 |
-0.5 |
USA |
59,100 |
59,500 |
-0.6 |
654,200 |
638,300 |
+2.5 |
דרום אמריקה |
56,000 |
48,800 |
+14.7 |
608,600 |
590,000 |
+3.2 |
ברזיל |
44,600 |
37,100 |
+20.1 |
470,400 |
401,800 |
+17.1 |
אסיה |
501,700 |
431,300 |
+16.3 |
4,530,100 |
4,546,300 |
-0.4 |
סין |
469,500 |
402,600 |
+16.6 |
4,233,600 |
4,207,100 |
+0.6 |
עולמי |
1,030,800 |
916,200 |
+12.5 |
10,974,600 |
10,834,000 |
+1.3 |
בשוק הסיני, הקבוצה השיגה גידול מתון של 0.6% בלבד. השנה פולקסווגן השיקה בשוק הסיני מותג משנה חדש ג'טה, עם השותפה המקומית שלה FAW. הג'טה היא אחד הדגמים הפופולריים ביותר של פולקסווגן בסין והקבוצה החליטה להקים סביב הדגם, ושמו, מותג חדש המכוון למשפחות צעירות.
מותג פולקסווגן הוא כמובן המותג הנמכר ביותר של הקבוצה ואחראי על 6,278,300 רכבים מסך המכירות של הקבוצה (גידול צנועה של 0.5%). סיאט הוא המותג הצומח ביותר בקבוצה עם גידול של 10.9% בזכות מסירות של 574,100 רכבים, סקודה אמנם מסרה מספר מכובד של 1,242,800 רכבים אך עבור המותג מדובר בירידה של 0.9%. השוק האירופי הוא כבר מזמן לא השוק הגדול ביותר של פולקסווגן (1,763,800) אלא השוק הסיני המוביל בבטחה עם מכירות של 3,163,200 רכבים.
שנת 2020 היא כמובן שנה מעניינת הרבה יותר עבור הקבוצה ושנת מבחן לאסטרטגיית הרכב החשמלי בה השקיע הקבוצה משאבים רבים ועשרות מיליארדי דולרים. עיקר הדגמים יהיו שייכים למותגים פולקסווגן ואודי, אך נפגוש השנה גם דגמים חשמליים גם של סיאט וסקודה.
מסירות לפי מותג |
דצמ' |
דצמ'. |
שינוי (%) |
|
|
שינוי (%) |
פולקסווגן |
615,200 |
540,600 |
+13.8 |
6,278,300 |
6,244,900 |
+0.5 |
אודי |
176,000 |
154,500 |
+13.9 |
1,845,600 |
1,812,500 |
+1.8 |
סקודה |
114,700 |
105,100 |
+9.1 |
1,242,800 |
1,253,700 |
-0.9 |
סיאט |
31,300 |
25,300 |
+23.4 |
574,100 |
517,600 |
+10.9 |
פורשה |
26,300 |
21,700 |
+21.5 |
280,800 |
256,300 |
+9.6 |
פולקסווגן מסחריות |
43,500 |
44,000 |
-1.1 |
491,600 |
499,700 |
-1.6 |
מאן |
13,000 |
12,500 |
+3.6 |
142,800 |
136,500 |
+4.6 |
סקניה |
8,500 |
10,000 |
-14.8 |
99,500 |
96,500 |
+3.1 |
סה"כ |
1,030,800 |
916,200 |
+12.5 |
10,974,600 |
10,834,000 |
+1.3 |