הנירו EV ישווק בשתי גרסאות, אחת עם טווח חשמלי של מעל ל-380 קמ"ש וגרסת בסיס עם טווח מרבי של 240 ק"מ.
לאחר שהציגה בתחילת השנה קונספט לדגם, קיה חושפת כעת בשוק הבית הקוריאני את הנירו EV החשמלי המציע טווח נסיעה מרבי של מעל ל- 380 ק"מ.
את הנירו EV, קיה תשווק בשתי גרסאות טווח: בכירה עם סוללת ליתיום-יון בקיבולת של 64kWh המספיקה לפי קיה לטווח נסיעה של מעל ל-380 קמ"ש, וגרסת בסיס עם סוללה בקיבולת של 39.2kWh המספיקה לטווח נסיעה של מעל ל-240 ק"מ. יש לזכור כי אלו נתונים התואמים את התקן הקוריאני הנחשב למחמיר יותר לעומת זה האירופאי (וגם קרוב יותר למציאות), בתקן האירופאי הטווח עומד על 450 ו-300 ק"מ בהתאמה.
בחזיתו של הדגם קיה התקינה מנוע חשמלי חזק בהספק של 204 כ"ס ומומנט מרבי של 40 קג"מ, מה שמאפשר לדגם להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בזמן של 7.8 שניות. את הסוללה הגדולה ניתן לטעון באמצעות מטען מהיר בהספק של 100kW המאפשר בזמן של 54 דקות להטעין 80% מקיבולת הסוללה.
למעט העיצוב הייחודי לתאורת הלד בבית פנסי הערפל והגריל האטום - שם גם תוכלו למצוא את שקע הטעינה, הנירו EV זהה בעיצובו לשאר גרסאות הדגם והרבה פחות דרמתי וחדשני לעומת הקונספט לדגם. אם אתם מתעקשים, נוכל למצוא גם כיסוי חישוקי גלגלים בעיצוב ייחודי לדגם.
לנירו EV אורך של 4,375 מ"מ, רוחב של 1,805 מ"מ, גובה של 1,560 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,700 מ"מ, כלומר תוספת של 20 מ"מ לאורך ו-15 מ"מ לגובה לעומת הנירו ההיברידי המשווק כאן אצלנו. בזכות העובדה שהדגם תוכנן מראש לשאת מערכת הנעה חשמלית, הסוללה מותקנת מתחת לרצפת תא המטען, נפח תא המטען לא נפגע ועומד על 451 ליטר.
תא הנוסעים של הנירו EV זהה למוכר לנו, למעט בחלקו התחתון, שם נמצא עיצוב שונה לקונסולה בין המושבים אשר הותאמה למערכת ההנעה החשמלית ובמקום מוט הילוכים רגיל נמצא חוגה. בנוסף, המסך המרכזי והמסך בלוח המחוונים, שניהם בגודל "7, כוללים תצוגה מותאמת לרכב חשמלי עם טווח נסיעה אפשרי על בסיס מצב הטעינה של הסוללה וכן מערכת ניווט המציגה מסלולים אפשריים על בסיס מצב הטעינה ועמדות טעינה שבנתיב הנסיעה.
קיה ציידה את הנירו EV במגוון רחב של מערכות בטיחות מתקדמות, כולל בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים כולל תנועה חוצה מאחור ועוד. בנוסף, הדגם כולל מערכת עקיבה אחר רכב מוביל. המערכת מזהה רכב מוביל ועוקבת אחריו תוכך קדמי שמירה על נתיב הנסיעה (המערכת לא מבצעת מעבר נתיב) ושמירה על מרחק בטוח באמצעות שליטה על דוושת התאוצה, בלימה וההיגוי. המערכת פועלת בטווח מהירויות של 0-130 קמ"ש.