הנירו EV החדש מצויד במנוע חשמלי חדש אך הטווח נותר על 460 ק"מ. טלקאר, יבואנית קיה בישראל, מודיעה על תחילת השיווק של קיה נירו 2023 החדש, דור שני לרכב המשפחתי הייחודי של קיה המצויד בשלוש מערכות הנעה שונות - היברידי, פלאג-אין וחשמלי. בשלב זה הנירו החדש ישווק בישראל בגרסת פלאג-אין או חשמלי בלבד כאשר הגרסה ההיברידית תשווק ברבעון השני של השנה.
קיה נירו החדש מציג עיצוב מודרני ונעים יותר לעין בזכות פרופורציות נכונות יותר והוא בהחלט כבר לא "החנון" מבין דגמי קיה השונים. הנירו מבוסס על אותה פלטפורמה של הספורטאז' החדש ולדגם אורך של 4,420 מ"מ, רוחב של 1,825 מ"מ, גובה של 1,545 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,720 מ"מ, כלומר הנירו החדש זכה לתוספת של 65 מ"מ לאורך ו-20 מ"מ לרוחב ולבסיס הגלגלים. נפח תא עומד על 348 ליטר בדגם הפלאג-אין ו-475 ליטר בדגם החשמלי.
קיה נירו פלאג-אין:
קיה נירו PHEV מצוידת במערכת הנעה היברידית פלאג-אין חדשה וחזקה יותר, הבסיס למערכת הוא מנוע 1.6 ליטר חדש מסדרת מנועי SmartStream, אליו מוצמד מנוע חשמלי חדש וחזק יותר בהספק מרבי של 83 כ"ס לעומת 60.5 כ"ס בדגם היוצא. התוצאה היא יחידת הנעה בהספק כולל של 183 כ"ס ומומנט מרבי של 27 קג"מ, זאת לעומת 141 כ"ס ו-27 קג"מ בדגם היוצא. לנירו PHEV החדש נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 9.8 שניות ומהירות מרבית של 161 קמ"ש, זאת לעומת 10.8 שניות ו-172 קמ"ש בדגם הפלאג-אין היוצא.
לצד יחידת ההנעה החזקה יותר, הממשיכה לעשות שימוש בתיבת 6 הילוכים כפולת מצמדים, קיה התקינה סוללה גדול יותר בקיבלות של 11kWh לעומת 8.9kWh כך שלדגם החדש טווח נסיעה חשמלי של של 61 ק"מ לעומת 49 ק"מ בדגם היוצא. טעינה של הסוללה אפשרית רק באמצעות מטען AC איטי בהספק של עד 3.3kW ודורשת המתנה של 3 שעות ו-10 דקות לטעינה של 20 עד 100 אחוז.
מנוע ה-1.6 ליטר SmartStream החדש שהותקן בנירו מציג מגוון שיפורים כגון ראש מנוע עם חיבור אינטגרלי למערכת הפליטה לטובת פינוי מהיר יותר של גזי הפליטה (תורם לקירור המנוע), מערכת הזרקה חדשה בלחץ של 350 באר לעומת 250 באר בדגם היוצא ומשאבת שמן רציפה המאפשרת לשפר את השימון ולהפחית את החיכוך במנוע. מעל כל זה, המנוע החדש הוא בעל יחס דחיסה של גובה יותר של 14:1 לעומת 13:1 בדגם היוצא.
קיה נירו חשמלי:
קיה נירו EV החשמלי החדש זכה למנוע חשמלי חדש המייצר הספק מרבי של 204 כ"ס ומומנט מרבי של 26 קג"מ, זאת לעומת 204 כ"ס ו-40.3 קג"מ בדגם היוצא. הבחירה להפחית את המומנט המרבי היא לטובת נצילות גבוהה יותר של המנוע וגם לאור העבוד שעם הנעה קדמית, גם כך אין ממש יכולת להעביר אל הגלגלים הקדמיים את כל המומנט הזה - במהירויות נמוכות.
נתוני הביצועים נותרו זהים לדגם היוצא: 0-100 קמ"ש ב-7.8 שניות ומהירות מרבית של 167 קמ"ש. אחת הסיבות לכך היא גם הפחתת משקל משמעותית של כ-100 ק"ג במשקל הדגם. הנירו EV החדש עושה שימוש בסוללה מעודכנת אך בקיבלות שנותרה על 64.8kWh כך שלא תופתעו לגלות שטווח הנסיעה המשולב כמעט ולא השתנה ועומד על 460 ק"מ לעומת 455 ק"מ בדגם היוצא.
גם תחום הטעינה לא השתנה מהדגם היוצא, כ-7 שעות לטעינה מלאה 0-100 אחוז במטען ביתי 11kW או כ-43 דקות לטעינה של 10-80 אחוז מקיבולת הסוללה במטען מהיר DC מהיר בהספק של עד 100kW. כמו בדגם היוצא, פתח הטעינה נמצא בחזית הדגם אך הפעם בצורה סימטרית במרכז הפגוש ולא בצידו.
בכל דגמי הנירו נמצא מערכת בלימה רגנרטיבית עם מספר דרגות עצמה לבחירה, כולל מצב אוטומטי ומצב המאפשר נהיגה בדוושה אחת. לקיה נירו אחריות לחמש שנים או עד 100,000 ק״מ על כל מכלולי הרכב. לסוללה מוצמדת אחריות של 5 שנים בדגם הפלאג-אין או 7 שנים בדגם החשמלי - עד 150,000 ק״מ.
קיה נירו - אבזור ובטיחות:
תא הנוסעים של הנירו 2023 עוצב מחדש לחלוטין וגם כאן מדובר בקפיצת מדרגה משמעותית לעומת הדגם היוצא. העיצוב נעשה בהשראה רבה מתא הנוסעים של קיה EV6 וגם הטכנולוגיה הגיעה משם. ברשימת האבזור נמצא מולטימדיה "10.25, לוח מחוונים דיגיטלי "10.25 בגרסה החשמלית ורגיל (במראה דיגיטלי) בדגם הפלאג-אין, בקרת אקלים מפוצלת, משטח טעינה אלחוטי, שקעי טייפ C לכל הנוסעים, חיישני תאורה וגשם, מפתח חכם, ריפודי עור משולב בבד, חיישני חניה (אחורי בפלאג-אין וקדמיים+אחוריים בחשמלי), מצלמת רוורס, חישוקי "18 בדגם הפלאג-אין או "17 בדגם החשמלי, תאורת LED מלאה ועוד. 2023 קיה נירו החדש - מפרט טכני מלא להודה.
כל דגמי הנירו מצוידים במערכת בלימה אוטונומית עם תמיכה בפניה בצומת, ניטור שטח מת, ניטור תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, אור גבוה אוטומטי, תזכורת לבדיקת המושב האחורי ועוד.
2023 קיה נירו מחירון:
קיה נירו 1.6 פלאג-אין - 184,900 ₪
קיה נירו EV חשמלי - 199,900 ₪