מרצדס תחל בשיווק כמות מוגבלת של ה-A קלאס E-Cell החשמלית, עם טווח נסיעה של 200 ק"מ, מרצדס בשקט עוקפת בסיבוב.
מרצדס למעשה הייתה מהראשונות לעסוק במחקר מקיף של הנעה חשמלית לרכבים בייצור המוני כבר לפני כמה עשורים. ובשני העשורים האחרונים עסקה במחקר דומה בתחום הנעת מימן. מרצדס לא באמת מאמינה בהנעה חשמלית על בסיס סוללות, אך יחד עם זאת, היא וודאי לא רוצה להיות האחרונה להציג רכב חשמלי סדרתי והיא וודאי יודעת לקרוא להיכן הרוח נושבת. כך יצא שהיא מבין הראשונות להציע רכב חשמלי בייצור המוני, עד כמה שניתן לקרוא ל-500 הרכבים שתייצר מה- A קלאס E-Cell ייצור המוני. זאת אם לא מחשיבים את הסמארט החשמלית שגם אותה מרצדס פיתחה.
ה-A קלאס החשמלית בעלת מנוע בהספק פיק של 95 כ"ס והספק מתמשך של 68 כ"ס. במנועים חשמליים, שם המשחק זה מומנט גבוהה השמין כבר מ-0 סל"ד וגם כאן הוא לא נפקד עם 29.5 קג"מ מכובדים ביותר לרכב קטן. כרכב שמיועד להיות עירוני, מרצדס מפרסמת רק את נתון ההאצה ל-60 קמ"ש שעומד על 5.5 שניות. המהירות המרבית מוגבלת ל-150 קמ"ש בלבד כמו ברוב הרכבים החשמליים.
ה-”מנוע" האמיתי של ה-A קלאס החשמלית הוא צמד סוללות ליתיום-איון בקיבולת של 36 kWh שמסוגלות לספק טווח נסיעה של 200 ק"מ. את הסוללות ניתן לטעון משקע ביתי או מנקודות טעינה ציבוריות (ללא טעינה מהירה). 500 היחידות אותן תייצר מרצדס ימכרו ללקוחות נבחרים בלבד בעיקר מגרמניה, צרפת והולנד.