משרד האוצר עדכן בחודש דצמבר 2019 את מתווה המיסוי על רכבים היברידיים וחשמליים, המס על רכבי בנזין ודיזל נותר ללא שינוי ועומד על 83% (לפני מכס אם יש, מע"מ והפחתה של קבוצת מס ירוק ואבזור בטיחותי). בשנת 2019 נמסרו כמה עשרות אלפי רכבים היברידיים, כמה אלפי רכבי פלאג-אין - יוקרתיים בעיקר, וכמה מאות רכבים חשמליים בלבד. לאוצר זה עשה חור בכיס ולכן עדכן, שוב, את המיסוי על רכבים היברידיים וחשמליים כאשר ההשפעה המשמעותית יותר תהיה בעיקר על רכבי יוקרה.
2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | |
---|---|---|---|---|---|---|
רכב היברידי עד ציון ירוק 130 | 30% | 45% | 50% | מיסוי רגיל | ||
רכב פלאג- אין עד ציון 100 | 20% | 25% | 30% | 40% | 50% | מיסוי רגיל |
רכב חשמלי | 10% | 10% | 10% | 10% | 20% | 35% |
המתווה החדש שנכנס לתוקפו בינואר 2020 מציג עלייה משמעותית במיסוי על רכב היברידי, עלייה מתונה יותר על רכבי פלאג-אין, אך צריך לזכור כי אלו רכבים יקרים משמעותית מרכבים היברידיים רגילים ולפחות עד שנת 2023, בשלב זה, המיסוי על רכב חשמלי נותר ללא שינוי על 10%. במקביל לשינוי במיסוי, במשרד האוצר החליטו לקבוע מגבלה שקלית לגובה הטבת המס.
2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | |
---|---|---|---|---|---|
רכב היברידי עד ציון ירוק 130 | 20,000 | 10,000 | |||
רכב פלאג- אין עד ציון 100 | 60,000 | 45,000 | 40,000 | 30,000 | |
רכב חשמלי | 75,000 | 75,000 | 75,000 | 60,000 | 50,000 |
חישוב המס על רכבים היברידיים וחשמליים יעשה בשתי נוסחאות כאשר המחיר יקבע על פי הסכום הגבוה יותר:
1) חישוב לפי שיעור המס המופחת, בתוספת מס יוקרה ובניכוי הפחתות המס המגיעות (אביזרי בטיחות).
2) חישוב המס כאילו מדובר ברכב רגיל, לפי 83% בתוספת מס יוקרה, בניכוי ההפחתות המגיעות וסכום תקרת ההטבה.
השינוי הזה במסוי, לדוגמה, גרם לכך שמחיר הבסיס של אודי e-tron התייקר ב-120,000 שקל בשנת 2020 לעומת 2019.