וולוו תחשוף בתערוכת ז'נבה גרסה היברידית לוולוו V60 המציעה צריכת דלק של 51.2 ק"מ לליטר.
וולוו תציג בתערוכת ז'נבה את ה-V60 היברידית נטענת, שלפי וולוו כמעט מוכנה לייצור ותגיע לאולמות התצוגה, כבר ב-2012. V60 ההיברידית מבוססת על מערכת הנעה היברידית מקבילית עם סוללות נטענות.
יחידת ההנעה ההיברידית מבוססת על מנוע טורבו דיזל D5 בנפח 2.4 ליטר בהספק של 212 כ"ס ו-45 קג"מ המניע את הגלגלים הקדמיים. על הציר האחורי מתוקן מנוע הנקרא בוולוו ERAD קיצור של Electric Rear Axle Drive בהספק של 69 כ"ס המונע ע"י סוללת 12KWh ליתיום-איון. על החיבור לגלגלים אחראית תיבת 6 הילוכים אוטומטית (כפולת מצמדים).
נסיעה על בסיס הסוללות בלבד אפשרית למרחק של 50 ק"מ. הנתון המדהים הוא כמובן צריכת הדלק שעומדת על 1.9 ליטר ל-100 ק"מ ופליטת ה-C02 שתעמוד על פחות מ-50 גרם/ק”מ, לשם ההשוואה, פליטת ה- C02 של טויוטה פריוס עומדת על 92 גרם/ק”מ.
איך וולוו עשתה את זה? נאלץ להמתין לתערוכת ז'נבה שכן וולוו V60 עם מנוע D5 בעלת צריכת דלק משולבת של 5.5 ליטר ל-100 ק"מ ומספקת גם ביצועים לא רעים של 7.9 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 230 קמ"ש.
הנקודה הישראלית, וולוו V60 ההיברידית לא תזכה להנחת המיסוי הירוק בשל השימוש במנוע דיזל בדיוק כפי שפיג'ו 3008 Hybrid4 לא תזכה להנחה למרות צריכת דלק מצוינת של כ-31 ק"מ לליטר. בעיה זו עוד תגדל שכן כל היצרנים האירופאים יציעו עם הזמן יחידות הנעה היברידיות מבוססות מנועי דיזל ורק כאן בישראל, לא יהיה משתלם לייבא אותן ולאפשר לאזרחי המדינה לחסוך בחשבון הדלק החודשי, כאשר בכל העולם רכבים אלו זוכים להנחה משמעותית במס הקניה וכן באגרת הרישוי.