PowerCo, חברת בת של קבוצת פולקסווגן, סיימה לאחרונה סדרת ניסויים בסוללות מצב מוצק בטכנולוגיה של QuantumScape והתוצאות מרשימות למדי, לפי PowerCo הסוללות של קוואנטום-סקייפ שמרו על קיבולת של 95% גם לאחר 1000 מחזורי טעינה כך שלרכב חשמלי עם נתון טווח WLTP של 500-600 ק"מ מדובר בשווה ערך לנסועה של 500,000 ק"מ.
בהשוואה, הסטנדרט הנוכחי של תעשיית הרכב החשמלי עומד כיום על כ-700 מחזורי טעינה מלאים ואיבוד של כ-20% מקיבולת הסוללה. רק לשם התזכורת, PowerCo היא חברת בת של קבוצת פולקסווגן אשר הוקמה בשנת 2022 כחברה לפיתוח וייצור של סוללות לרכבים חשמליים, בעיקר עבור דגמי הקבוצה אך גם עבור יצרנים אחרים ואת זה היא תעשה באמצעות שישה מפעלים לייצור סוללות שיחלו לפעול בשנת 2025 ועד לשנת 2030 החברה צפוייה להגיע לקיבולת ייצור של כ-240GWh - קיבולת המספיקה לכ-3.5 מיליון רכבים חשמליים בשנה.
מתי נפגוש סוללות מסוג זה בקבוצת פולקסווגן? זו כמובן שאלת מיליון הדולר אך הדרך עוד ארוכה שכן המעבר לייצר המוני הוא תהליך מורכב וזה למעשה עיקר האתגר של כלל היצרנים המפתחים כיום סוללות מצב מוצק.
במקרה של קבוצת פולקסווגן, לדוגמה, יהיה צורך בהטמעה של של הטכנולוגיה הזו בשיטת הייצור החדשה של החברה שנקראת Unified Cell, תא בגודל אחיד שישמש מעל ל-80% הדגמים של הקבוצה במגוון רחב של תצורות מרכב. הטכנולוגיה של QuantumScape לייצור של סוללות מצב מוצק מתאימה לא רק לסוללות ליתיום-יון NMC אלא גם עבור סוללות LFP עבור דגמים קטנים ובעיקר וזולים יותר.
QuantumScape היא חברה שנוסדה עוד בשנת 2010 באוניברסיטת סטנפורד עם מטרה לפיתוח סוללות מצב מוצק לרכבים חשמליים. בשנת 2012 קבוצת פולקסווגן החלה להשקיע בחברה הזו והחל משנת 2018 היא בעלת מניות הרוב בחברה.