הקונספט PB-18 e-tron הוא הבטחה של אודי לכך שהעתיד הוא לא רק אפס זיהום ונהיגה אוטונומית.
אחד הדברים המדאיגים כל חובב נהיגה, הוא העתיד של רכב חשמלי ואוטונומי, עתיד ללא צליל של מנוע בנזין בשרני וטכנולוגיה שתיקח את ההגה לידיים - אם בכלל עוד יהיה כזה. על מנועי הבנזין המזהמים אמנם נאלץ לוותר, אך עם הקונספט PB-18 e-tron אודי מבטיחה שלא נאלץ לוותר על חווית הנהיגה שכן הדגם, כלל לא מצויד במערכות נהיגה אוטונומית.ֿֿֿ
על חווית התאוצה, אחראיים שלושה מנועים חשמליים: קדמי בהספק של 201 כ״ס ושניים אחוריים בהספק משותף של 604 כ״ס. בנהיגה רגילה ההספק הכולל עומד על 671 כ״ס והמומנט המרבי על 84.6 קג״מ, אך בעת הצורך הנהג יכול לחלץ מהמנועים הספק כולל של 764 כ״ס. עם כל הכוח הזה, הדגם מסוגל להאיץ מעמידה ל-100 קמ״ש בקצת מעל 2.0 שניות.
הדגם אמנם מצויד במערכת בלימה רגילה, אך ברוב הזמן האטה של הרכב תעשה באמצעות המנועים החשמליים שינצלו את האנרגיה הזו לטובת טעינת הסוללה. אם הזכרנו את הסוללה, זו בעלת קיבולת של 95kW ומאפשרת לדגם להשיג טווח נסיעה של 500 ק״מ. מעניין לא פחות, הסוללה תוכננה כך שתוכל להיטען באמצעות מטען במתח של 800V המאפשר טעינה מלאה של הסוללה ברבע שעה. את הסוללה ניתן להטעין גם באמצעות השראה מגנטית, אך זו מהירה פחות באופן משמעותי מטעינה באמצעות כבל.
הקונספט עוצב בהשראת מכונית ה-לה מאן R18 e-tron quattro המצליחה של אודי, משם גם נלקחה בשלמותה מערכת המתלים של הדגם במבנה של מכונית מרוץ (קפיצים/בולמים אופקיים) עם בולמים אדפטיביים.
כמכונית המכוונת לנהג, עמדת הנהג - מושב והגה - היא יחידה שלמה הנעה על מסילה כך שעל המסלול לדוגמה ניתן להציב את הנהג במרכז הרכב. את הדגם אודי לא מתכננת להביא לכדי ייצור, אך אין ספק שיש אולי רמז לדור הבא של ה-R8 אשר צפוי להיות מוצע בגרסה חשמלית e-tron, רעיון שכבר הוצג בעבר כקונספט עוד בשנת 2009 עם ה-R8 e-tron, אך המשבר הכלכלי של אותן השנים עצר את הרעיון להביא את הדגם לכדי ייצור.