ענקית הצמיגים GoodYear מפתחת צמיגים עם מערכת אשר תשמור על לחץ אוויר אופטימלי בצמיג ללא כל צורך בהתערבות הנהג.
לחוץ אוויר תקין בצמיגים הוא אולי אחד הדברים החשובים ביותר בתחזוקת רכב, אך גם אחד המוזנחים ביותר ולא פעם תוכלו למצוא לא מעט רכבים עם לחץ אוויר הנמוך בכ-50% מהלחץ האופטימלי. לחץ אוויר לא תקין גורם לשחיקה מוגברת של הצמיג, לירידה בביצועי הרכב ובעיקר בבלימה, להתחממות יתר של הצמיג עד לאפשרות של התפוצצות הצמיג ואם זה פחות חשוב לכם, אז אולי הכיס ידבר שכן לחץ אוויר נמוך גורם בממוצע לעלייה של כ-3% בצריכת הדלק או תוספת של כ-12 אגורות לכל ליטר דלק.
עד היום הפתרונות לבעיה הסתכמו לרוב בביקור חודשי קבוע (במקרה הטוב) בעמדת מילוי האוויר בתחנת הדלק ומצד יצרניות המכוניות, הן הציעו מערכת ניטור לחץ אוויר בצמיגים שלפי העובדה שהיא עדיין לא מותקנת בכל מכונית, אומרת לנו שהצרכן הפרטי לא ממש דורש מערכת שכזו למרות החשיבות הגדולה שלה.
בחברת גודייר מפתחים טכנולוגיה הנקראת AMT “טכנולוגיית החזקת אוויר" המתבססת על כך שעצם הסיבוב של הצמיג על הכביש תאפשר למערכת לשמור על לחוץ אוויר תקין. בגודייר לא מפרטים איך הטכנולוגיה עובדת או מתי בדיוק נוכל לגשת לצמיגיה ולרכוש צמיג שכזה. בשל העובדה שמדובר בפתרון טכנולוגיה המצמצמת את צריכת הדלק (או מנועת בזבוז מיותר יותר נכון) וכתוצאה מכך מפחית את זיהום האוויר, זכתה החברה במענקים ממשלת ארה"ב ומהאיחוד האירופאי להמשך פיתוח הטכנולוגיה.
פתרונות טכנולוגיים שכאלו כבר הוצגו בעבר, אך אף אחד מהם לא הגיע לשלב הייצור ההמוני. פתרון הניפוח העצמאי של הצמיג בנוי על עקרון פשוט של טבעת פלסטיק בתוך הצמיג המשמשת כמשאבה ופועלת באמצעות שילוב משקל המכונית וסיבוב הצמיג היוצר דפורמציה באותה טבעת המתורגמת לפעולת שאיבת אוויר. מערכת של שסתומים, דואגת להפסקת פעולת שאיבת האוויר לפי לחץ האוויר בצמיג. אחד החסרונות של המערכות הקיימות כיום, הוא שהשסתום האחראי על וויסות הלחץ בצמיג מתאים למידת ללחץ אוויר קבוע מראש כך שלא ניתן להתאים את לחץ האוויר בהתאם לעומס על הרכב.