צמיגי קונטיננטל Conti CityPlus
קונטיננטל Conti CityPlus - לשיפור צריכת האנרגיה בנסיעה עירונית.
צמיגי קונטיננטל Conti CityPlus
קונטיננטל Conti CityPlus - לשיפור צריכת האנרגיה בנסיעה עירונית.

זה לא משנה אם יש לכם רכב בנזין או חשמלי, בשני המקרים, אך ברכב חשמלי במיוחד בשל המומנט הגבוהה הזמין מרגע הלחיצה על דוושת התאוצה, אתם מאבדים אנרגיה בזמן תאוצה בנסיעה עירונית שהיא נסיעה המאופיינת בהאצות ובלימות מרובות. 

 

עד היום מרבית יצרני הצמיגים, קונטיננטל בהם, הציגו סוג של צמיגים "ירוקים" לחיסכון באנרגיה שהמיקוד בהם היה על התנגדות לגלגול בכדי להפחית את בזבוז האנרגיה הנדרשת לסיבוב הצמיג. ההשפעה על צריכת האנרגיה של צמיג מסוג זה מורגשת יותר בנסיעה במהירות קבועה בכביש בינעירוני או מהיר, אך פחות מכך בנסיעה עירונית. 

 

צמיגי קונטיננטל Conti CityPlus
קונטיננטל Conti CityPlus.

בתערוכת IAA האחרונה קונטיננטל, מיצרני הצמיגים הנחשבים והגדולים בעולם לצד חברות כגון מישלין, ברידג'סטון גודייר ועוד, הציגה את צמיגי Conti CityPlus היעילים יותר אנרגטית בכ-10% ומאפשרים לרכב חשמלי, לדוגמה, להשיג שיפור של 3% בטווח הנסיעה העירוני, חיסכון של כ-0.6kWh לכל 100 ק"מ של נסיעה. כן, זה אולי לא המון אך זה להשיג שיפור של 3% במשהו שלא דורש שום השקעה מיוחדת, לא שונה במיוחד מהמעבר של יצרני רכב לשמן מנוע בצמיגות נמוכה שהוביל לנצילות אנרגטית גבוהה יותר רק באמצעות החלפת סוג השמן.  

 

בכל פעם שאתם מפעילים כוח על הצמיג, כמו בהאצה, הצמיג, ובמיוחד הסולייה שלו, מתעוות. העיוות הזה חיובי ונדרש אך קונטיננטל הבינה שאם תשלוט בצורה טובה יותר על העיוות הזה יהיה ניתן להפחית את איבוד האנרגיה המתבזבזת על דפורמציה של הצמיג. כאמור, זה תקף במיוחד ברכבים חשמליים להם שילוב של משקל גבוה ומומנט גבוה הזמין במלואו מיד עם תחילת הנסיעה, דבר שגורם לדפורמציה גדולה יותר בצמיג. 

 

קונטיננטל Conti CityPlus
קונטיננטל Conti CityPlus.

באמצעות תבנית חדשה לסולייה של הצמיג, חיזוקים לדופן הצמיג ותרכובות גומי שונות לסולייה. התבנית החדשה של סוליית הצמיג מאפשרת להגדיל את הקשיחות של הסולייה וכך להשיג התנגדות גדולה יותר לדפורמציה, כך גם החיזוקים שבוצעו לדופן הצמיג.  לפי קוניטננטל, כל זה מגיע ללא פשרה על ההתנגדות לגלגול, הזהה לזו של צמיגי EcoContact 6 הירוקים של החברה, או על אורך החיים של הצמיג. מה הפשרה בתחומים אחרים כמו בלימה ביבש או רטוב, התנגדות לציפה ועוד, נאלץ להמתין וללמוד ליום בו קונטיננטל תביא את הצמיג הזה לכביש הציבורי. 

 

צמיגי עדיין בשלב הקונספט אך צמיגי UltraContact NXT החדשים של קונטיננטל כבר נכנסו לייצור והם צמיגים בהם 65% מהחומרים המרכיבים את הצמיג הם חומרים ממוחזרים או שניתנים למחזור. לצמיג דירוג A מלא בלייבל של האיחוד האירופי, כלומר דירוג A בבלימה ברטוב, רעש והתנגדות לגלגול. 

תגיות: צמיגים
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 9

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.