תמונות ופרטים ראשונים של מאזדה 3 החדשה נחשפים ברשת, מספר שעות לפני החשיפה הרשמית היום בלילה.
הפורום הצ'כי (auto forum) עושה זאת שוב לפני כולם וחושף תמונות רשמיות ראשונות של מאזדה 3 החדשה 2013 (דור שלישי לדגם) אשר תיחשף בבכורה עולמית הלילה במספר מוקדים בעולם במקביל. לישראל תגיעה מאזדה 3 החדשה כבר בקרוב, עניין של חודש עד חודשיים.
העיצוב כצפוי, לפי תמונות ריגול רבות של הדגם אליהן נחשפנו בעבר, נשען על שפת העיצוב KODO של מאזדה עם דמיון רב למאזדה 6 החדשה, מוצלח יותר מה-3 היוצאת עם מראה מודרני השומר על החזות והתדמית הספורטיבית של המותג.
גם תא הנוסעים כפי שניתן לראות ממשיך את המוכר לנו מה-6 החדשה עם עיצוב מנימליסטי, מסך "7 מרכזי ומיעוט של כפתורים בקונסולה המרכזית. מה שכן השתנה במיוחד זהו לוח המחוונים המתבסס על שעון סל"ד גדול קוטר במרכז ובתוכו מסך עבור מד מהירות דיגיטלי. משני צידיו של שעון הסל"S ניתן לראות שעון חום מנוע ודלק בתצוגה דיגיטלית וכן מסך עבור מחשב הדרך.
לפי אותו פורום צ'כי, שבדרך כלל מוסר פרטים אמינים, מאזדה 3 האצ'בק החדשה (תוצג גם גרסת סדאן )בעלת מידות של 4,460 מ"מ אורך - התארכה ב-15 מ"מ, 1,795 מ"מ רוחב – גידול של 40 מ"מ, 1,450 מ"מ גובה ובסיס גלגלים שצח ל-2,700 מ"מ לעומת 2,640 מ"מ בדגם המוחלף. נפח תא המטען בדגם ההאצ'בק עומד על 350 ליטר. בזכות הפלטפורמה החדשה, משקלה של ה-3 החדשה יעמוד על קצת פחות מ-1200 ק"ג (תלוי ברמת הגימור).
מאזדה 3 החדשה לא תוצע עם מנוע 1.6 ליטר אלא עם מנוע 1.5 ליטר SKYACTIV חדש לו הספק מרבי של 100 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-15.3 קג"מ ב-4,000 סל"ד, מה שמספיק לביצועים של 10.8 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 182 קמ"ש (הנתונים לתיבה ידנית). מנוע נוסף הוא מנוע ה-2.0 ליטר SKYATIVE שיוצע בשני הספקים של 120 כ"ס או 165 כ"ס (ההספק ישתנה בהתאם לשוק היעד ואוקטן הדלק) ומומנט מרבי של 21.4 קג"מ המספק ביצועים משכנעים יותר של 8.9 שניות (10.4 שניות עם תיבה אוטו') או 8.2 שניות 0-100 קמ"ש בהתאמה.
באירופה תוצע השלוש החדשה גם עם מנוע טורבו דיזל 2.2 ליטר 150 כ"ס ובארה"ב ואוסטרליה יוצע מנוע 2.5 ליטר בהספק של 195 כ"ס.
כמו כל דגמי מאזדה החדשים הבנויים סביב טכנולוגיית SKYACTIV, גם מאזדה 3 החדשה תהנה משלדה קשיחה וקלה יותר, תיבת 6 הילוכים אוטו', מערכת עצור/סע כסטנדרט ובלימה רגנרטיבית i-eloop בדגמי ה-2.0 ליטר.