שברולט חושפת את הטראקס 2023 החדש ולמרות שהשם מוכר לנו, מדובר בדגם שונה לחלוטין מזה היוצא, אמנם עדיין קרוסאובר אך כבר ממש לא עירוני וקטן אלא קרוסאובר קומפקטי הדומה בגודלו לדגמים כגון קיה ספורטאז' ומבחינת היצע הדגמים של שברולט, מדובר בדגם הנכנס בין הטרייל בלייזר הקטן יותר לבין האקווינוקס הגדול יותר. משברולט ישראל נמסר כי הטראקס החדש ישווק בישראל במהלך המחצית הראשונה של 2023.
אתם לא טועים, אתם אכן כבר ראיתם את הדגם הזה מוקדם יותר השנה רק בשם שונה (Seeker) ובגרסה לשוק הסיני אך מעבר לכך מדובר בשני דגמים זהים כמובן. לשברולט טראקס החדש אורך של 4537 מ"מ, רוחב של 1823 מ"מ, גובה של 1560 מ"מ ובסיס גלגלים של 2700 מ"מ, גדול משמעותית מאוד מהטראקס היוצא עם תוספת של כ-200 מ"מ לאורך, 150 מ"מ לבסיס גלגלים ו-50 מ"מ לרוחב.
בשלב זה לפחות, הטראקס ישווק עם מנוע אחד, מנוע 1.2 ליטר שלושה צילינדרים טורבו בהספק מרבי של 137 כ"ס ב-5,00 סל"ד ומומנט מרבי של 22.3 קג"מ ב-2,500 סל"ד. שברולט בחרה לשדך את המנוע הזה לתיבת 6 הילוכים אוטומטית וזה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.8 שניות, נתון לא רע ביחס להספק הצנוע. להזכירכם, שברולט טרייל בלייזר הקטן יותר מצויד במנוע 1.3 ליטר שלושה צילינדרים טורבו עם 155 כ"ס והוא משודך לתיבת הילוכים רציפה CVT. בשוק הסיני, דרך אגב, הטראקס החדש משווק עם מנוע 1.5 ליטר טורבו 177 כ"ס המוכר לנו מהאקווינוקס.
המנוע הזה נשמע אולי חלש יחסית לקרוסאובר קומפקטי, אך קחו בחשבון שמדובר ברכב זול יחסית במחיר התחלתי של $21,495 בשוק האמריקאי, כך שהוא לא רק זול במעט יותר מהטראקס היוצא אלא זול יותר גם מהטרייל בלייזר הקטן יותר שמחירו עומד על החל מ-$22,100 ולמעשה מדובר בדגם הזול ביותר של שברולט כיום לאחר שהופסק השיווק של הספארק והקרוז.
אל העיצוב החיצוני הדינאמי, אותו תוכלו לשדרג לרמת גימור RS במראה ספורטיבי יותר, מצטרף תא נוסעים באווירה דומה. בהתאם לרמת הגימור נוכל למצוא לוח מחוונים דיגיטלי "8, מערכת מולטימדיה מתקדמת עם מסך מגע "11, שקעי USB מלפנים ומאחור, חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תאורת LED מלאה, משטח טעינה אלחוטי, נקודה חמה Wi-Fi לנוסעי הרכב ועוד.
אבזור הבטיחות הסטנדרטי כולל בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב ואור גבוה אוטומטי, ברמות הגימור הגבוהות נמצא בנוסף גם בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטח מת בצידי הרכב, ניטור תנועה חוצה מאחור ועוד.