רנו נפרדה אשתקד מדגמי הסניק והגרנד סניק, המכונית שהמציאה את המיניוואן הקומפקטי והשימושי, אך היא עדיין לא מוכנה להיפרד מהאספאס שלה ובאביב הקרוב היא תחשוף את הדור השישי והחדש של האספאס שחוגג השנה 40 שנות דגם.
רנו אספאס הוא מחלוצי המיניוואן בגודל מלא בעולם, רכבים שלא התבססו על רכב מסחרי עם שלדת סולם כמובילי נוסעים אלא רכבים עם שלדה אחודה שתוכננו מראש כמובילי נוסעים יעילים ובעיקר עם כל התכונות והפינוק של רכב פרטי.
רנו אמנם לא מוותרת על השם, אך האספאס החדש כבר לא יהיה מיניוואן קלאסי אלא קרוסאובר 5-7 מושבים הצפוי להיות גדול יותר מהקולאוס של החברה. רנו מציינת כי האספס החדש יתבסס על פלטפורמת CMF-CD, שהיא אותה פלטפורמה המשמשת את ניסאן אקס טרייל החדש וגם את רנו אוסטרל החדש שהחליף את הקדג'אר.
זה כמובן מעלה שאלה, האם רנו מתכננת למעשה להציג גרסה משלה לניסאן אקסטרייל כך שלמעשה היא מורידה מההיצע את הקולאוס (לו 5 מושבים בלבד) והאספס החדש יהיה פשוט סוג של אוסטרל XL או שהאספאס החדש יהיה רכב גדול יותר מהאקס טרייל אשר ימשיך את המסורת של האספאס כמוביל נוסעים גדול ומרווח, רק במרכב של קרוסאובר.
אנחנו לא מצפים שהאספס החדש ישווק עם הנעה חשמלית, אך בהחלט מצפים כי הדגם ישווק, בין היתר, גם עם הנעה היברידית פלאג-אין.