כשנתיים לאחר שהוצג בגרסתו לשוק האמריקאי, ניסאן מנחיתה באירופה את האקס טרייל 2023 החדש, האח הגדול של הקשקאי המשווק עם 5 או 7 מושבים. ניסאן אקס טרייל החדש ישווק באירופה עם מנוע 1.5 ליטר טורבו החדש של ניסאן בהספק של 163 כ"ס או הנעה עם היברידית e-POWER בשתי גרסאות, עם הנעה קדמית 204 כ"ס או כפולה 213 כ"ס. את האקס טרייל החדש נפגוש בישראל במהלך הרבעון הנוכחי.
מנוע ה-1.5 ליטר טורבו של האקס טרייל החדש הוא מנוע המצויד במערכת VCR המאפשרת למנוע לפעול ביחס דחיסה משתנה, נמוך לביצועים וגבוה לשיוט חסכוני במיוחד בכביש המהיר. המנוע הזה מייצר בדגם הספק מרבי של 163 כ"ס ומומנט מרבי של 30.6 קג"מ והוא נעזר במערכת היברידית קלה 12V ומשודך לתיבת הילוכים רציפה המניעה את הגלגלים הקדמיים. עם מנוע זה לאקס טרייל נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 9.6 שניות, מהירות מרבית של 200 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של כ-13.9 ק"מ לליטר. בשוק האמריקאי, דרך אגב, מנוע זה משווק בגרסת 200 כ"ס.
הגרסאות ההיברידיות e-POWER של האקס טרייל החדש מבוססות על אותו מנוע 1.5 ליטר טורבו, רק בגרסה שונה שהותאמה להנעה היברידית ולהזכירכם, במערכת e-POWER מנוע הבנזין כלל לא מחובר אל הגלגלים אלא משמש כגנרטור בלבד לטעינה של הסוללה ו/או להנעה של המנוע החשמלי. כאמור יחידת ההנעה הזו משווקת בשתי גרסאות, גרסת הנעה קדמית עם מנוע חשמלי, שכאמור הוא האחראי הבלעדי על הנעת הגלגלים, בהספק של 204 כ"ס ומומנט מרבי של 33.6 קג"מ. עם יחידת הנעה זו לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.0 שניות, מהירות מרבית של 170 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 17.2 ק"מ לליטר. הקשקאי e-POWER החדש משווק באירופה עם אותה מערכת הנעה אך עם מנוע חשמלי קצת חלש יותר בהספק של 188 כ"ס.
גרסת ההנעה הכפולה של הדגם e-4ORCE מוסיפה מנוע חשמלי על הציר האחורי בהספק של 126 כ"ס ומומנט מרבי של 19.9 קג"מ. לדגמי ההנעה הכפולה הספק כולל של 213 כ"ס המאפשרת לדגם להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש ב-7.0 שניות (או 7.2 ש' עם שבעה מושבים) ומהירות מרבית של 180 קמ"ש. בדגם זה צריכת הדלק המשולבת עומדת על בין 15.9 ק"מ לליטר ל- 15.1 ק"מ לליטר, בהתאם לרמת הגימור ומספר המושבים.
דגמי e-POWER ההיברידיים מצוידים במערכת e-Pedal המאפשרת נהיגה בדוושה אחת, זו אמנם לא מערכת כמו בדגמים החשמליים של ניסאן (הראשונה בעולם להציג את הפונקציה הזו) המאפשרת הגעה לעצירה מלאה אלא האטה בלבד על למהירות זחילה. האנרגיה המתקבלת ממערכת הבלימה הרגנרטיבית הזו משמשת כמובן לטעינת הסוללה.
מעבר לכך זה אותו אקס טרייל אותו פגשנו לפני כשנתיים בגרסתו האמריקאית (להזכירכם, מיצובישי אאולטנלדר החדש מבוסס על האקס טרייל). האקס טרייל החדש נראה גדול יותר מהדגם היוצא בזכות העיצוב החדש והזקוף שלו אך בפועל הוא גדל באופן סמלי בלבד, לא אמור להפתיע שכן הדגם מבוסס על אותה פלטפורמה של הדגם היוצא (CMF-D) שזכתה למספר עדכונים. לאקס טרייל החדש אורך של 4,660 מ"מ, רוחב של 1,840 מ"מ, גובה של 1,720 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,705 מ"מ. נפח תא המטען, מאחורי השורה השנייה, עומד על 585 ליטר ומרווח הגחון בדגם עומד על 200 מ"מ בדגמי הנעה קדמית ו-185 מ"מ בדגמי הנעה כפולה.
תא הנוסעים החדש של האקס טרייל מהווה קפיצת מדרגה לעומת הדגם היוצא, עם עיצוב נקי, חומרים עשירים יותר וכמובן שגם טכנולוגיה מתקדמת יותר, כולל לוח מחוונים דיגיטלי מלא "12.3, מולטימדיה מתקדמת עם מסכי מגע "9 עד "12.3 עם תפעול קולי, ממשק סלולרי לשליטה מרחוק וכמובן שגם הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ישנה אופציה לתצוגה עילית בגודל "10.8, משטח טעינה אלחוטי 15W, שקעי USB מלפנים ומאחור, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים ועוד ועוד.