המגאן סדאן החדשה, מחליפת הפלואנס אשר תשווק בישראל כרנו גרנד קופה, אמנם לא גדולה יותר מהדגם אותו היא מחליפה אך היא משודרגת ומשופרת בכל שאר התחומים, כולל צריכת הדלק עם נתון של 26.3 ק"מ לליטר בדגם הדיזל האוטו'.
לאחר הפסקה של דור בו הפלואנס היוותה את המשפחתית סדאן של רנו, רנו חוזרת עם הדור הרביעי והחדש של המגאן לעשות שימוש בשם מגאן גם עבור המשפחתית סדאן שלה. לאחר שהחלה לשווק את המגאן האצ'בק החדשה עוד בשנה שעברה ולאחר שהחלה לשווק את המגאן סטיישן החדשה לפני מספר חודשים, רנו החלה בימים האחרונים בשיווקה של המגאן סדאן החדשה בשוק הטורקי, שם היא גם מייצרת את הדגם הצפוי לנחות אצלנו בשנה הבאה.
בעוד הפלואנס הנוכחית היא משפחתית אפרורית בפן הויזואלי אך כזו המצטיינת בנוחות נסיעה, מרווח לנוסעים וצריכת דלק חסכונית למדי בדגמי הדיזל, המגאן סדאן החדשה מוסיפה לאותה הנוסחה עיצוב חיצוני מושך המבוסס על שפת העיצוב העדכנית והמוחצנת של רנו וגם תא נוסעים איכותי, מודרני ומאובזר יותר, גם אם הוא גנרי יחסית בעיצובו. אם נאמר על הפלואנס שהיא מכונית תכלס, המגאן סדאן החדשה מוסיפה גם מידה של נחשקות. שאלת השאלות בכל הקשור לשוק הישראלי היא מה יהיה מחירו של דגם הדיזל המבוקש עקב השינויים בנוסחת המיסוי הירוק שיכנסו לתוקפם בתחילת השנה הבאה.
כמו כל דגמי רנו החדשים גם המגאן סדאן מבוססת על פלטפורמת CMF המודולרית של הברית רנו-ניסאן, פלטפורמה קשיחה וקלה יותר מזו של הפלואנס היוצאת, אך למרות זאת משקלה של המגאן סדאן החדשה זהה למשקלה של הפלואנס – כ-1395 ק"מ לדגם הדיזל.
עם אורך של 4632 מ"מ, גובה של 1443 מ"מ, רוחב של 1814 מ"מ ובסיס גלגלים של 2711 מ"מ (ארוך ב-42 מ"מ מדגם ההאצ'בק), המגאן סדאן החדשה לא שונה במידה רבה מהפלואנס - היא ארוכה יותר ב- 19 מ"מ, נמוכה ב-34 מ"מ, רחבה במילימטר בודד ולבסיס הגלגלים נוספו 8 מ"מ סמליים. כמו המידות החיצוניות, כך גם המרווח לנוסעים לא השתנה במיוחד ורק מרווח הראש מלפנים הצטמצמתם משמעותית ב-52 מ"מ. נפח תא המטען בדגם הצטמצם במעט ועומד על 503 ליטר, זאת לעומת 530 ליטר בפלואנס.
2017 מגאן סדאן החדשה – מנועים, ביצועים וצריכת דלק:
המגאן סדאן החדשה תשווק עם המנועים המוכרים של רנו: שני מנועי בנזין ושלושה מנועי דיזל – כולם בתקן אירו 6. המנועים הרלוונטיים יותר לשוק שלנו הם מנוע ה-1.2 ליטר טורבו בנזין עם 130 כ"ס ותיבת EDC כפולת מצמדים 7 הילוכים וכמובן, מנוע 1.5 ליטר טורבו דיזל עם 110 כ"ס ותיבת EDC שישה הילוכים – המנוע ותיבת ההילוכים בגרסה משופרת.
בעוד בתחום הביצועים נרשמת נסיגה קלה, בתחום צריכת הדלק נרשם שיפור ממוצע של כ-8% לעומת הפלואנס – במיוחד בנסיעה בינעירונית, שיפור שהושג בזכות מקדם גרר נמוך יותר, מנועים משופרים ועדכונים לתיבת ההילוכים.
מנועי הבנזין:
דגם | 1.2TCE EDC 130 | 1.6 ליטר 115 |
---|---|---|
נפח (סמ”ק) | 1198 | 1598 |
הספק (כ”ס/סל”ד) | 130/5500 | 115/5000 |
מומנט (קג”מ/סל”ד) | 20.9/2000 | 15.9/4000 |
תיבת הילוכים | EDC | ידנית |
מספר הילוכים | 7 | 5 |
ביצועים | ||
0-100 קמ”ש (שניות) | 10.9 | 11.8 |
מהירות מרבית (קמ”ש) | 200 | 190 |
צריכת דלק | ||
עירונית | 6.8 | 8.6 |
בינעירונית | 4.7 | 5.0 |
משולבת | 5.4 | 6.3 |
מנועי הדיזל:
דגם | 1.5dCi 90 | 1.5dCi 110 | 1.5dCi 110 EDC | 1.6dCi 130 |
---|---|---|---|---|
נפח (סמ”ק) | 1461 | 1461 | 1461 | 1598 |
הספק (כ”ס/סל”ד) | 90/400 | 110/4000 | 110/4000 | 130/400 |
מומנט (קג”מ/סל”ד) | 22.4/1750 | 26.5/1750 | 25.5/1750 | 32.6/1750 |
תיבת הילוכים | ידנית | ידנית | EDC | ידנית |
מספר הילוכים | 6 | 6 | 6 | 6 |
ביצועים | ||||
0-100 קמ”ש (שניות) | 13.7 | 11.6 | 12.5 | 10.5 |
מהירות מרבית (קמ”ש) | 176 | 190 | 190 | 201 |
צריכת דלק | ||||
עירונית | 4.1 | 4.1 | 4.1 | 4.7 |
בינעירונית | 3.5 | 3.5 | 3.6 | 3.6 |
משולבת | 3.7 | 3.7 | 3.8 | 4 |
שדרוג משמעותי לעומת הפלואנס נמצא גם בתחומי האבזור והבטיחות. בתחום הבטיחות, המגאן מצוידת בשלל מערכות מתקדמות (כסטנדרט או כאופציה), כולל בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימה אוטונומית, מערכת סיוע לשמירה על נתיב הנסיעה, התראה על עצמים באזורים מתים לצד הרכב ותצוגה עילית צבעונית עם זיהוי תמרורים.
בתחום האבזור נוכל למצוא בדגם, בין היתר: מערכת חניה אוטו' עם מצלמת 360 מעלות, פתיחת תא מטען ללא מגע, מסך "7 כלוח המחוונים, תאורה ראשית בטכנולוגיית LED, תאורת אווירה ומכשירים בחמישה צבעים לבחירת הנהג, מערכת מולטימדיה בגדלים של "7 או "8.7 אנכי, בקרת שיוט ומגביל מהירות, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאה אחורית, מפתח חכם, שתי כניסות USB קדמיות בלם יד חשמלי ועוד ועוד.