רנו אספאס החדש יוצע עם מערכת היגוי לכל ארבעת הגלגלים, תא הנוסעים אולטרה מודרני, מרווח ומאובזר ומנועי בנזין ודיזל בהספקים של 130-200 כ"ס.
רנו חשפה בסוף השבוע האחרון בתערוכת פריז את האספאס 2015 החדש, הדור החמישי למיניוואן בגודל מלא של רנו. האספאס יוצע בגרסת 5 או 7 מושבים, עם מנוע טורבו דיזל כפול מגדשי טורבו חדש, תיבת EDC כפולת מצמדים ושפע של אבזור ואפשרויות גימור. האספאס החדש מחליף את הדגם הנוכחי המשרת ברנו עוד משנת 2003.
רנו אספאס התאפיין בכל השנים במשטח חלונות ענק, כזה היורד כמעט עד לגובה המותניים של הנוסעים, דבר שהעניק לנוסעים תחושה אוורירית יוצאת דופן, זה החדש בעל חלונות צרים יותר ואווירה סאלונית יותר, גם כי ברנו רצו מתעקשים שהאספאס החדש הוא שילוב של רכב פנאי/קרוסאובר, מיניוואן ומכונית יוקרה, אולי בשל כך העיצוב שלו מרשים אמנם אך לא קל לעיכול מזוויות מסוימות.
מבוסס על פלטפורמת CMF המודולרית החדשה של הברית רנו-ניסאן, האספאס החדש קל יותר בכ-250 ק"ג מהדגם היוצא. האספאס הקודם הוצע בשתי גרסאות - רגילה או גרנד ארוכה יותר, זה החדש יוצע בגרסה אחת בלבד עם 5 מושבים או 7 מושבים. לאספאס החדש אורך של 4.85 מטר, רוחב של 1.87 מטר, גובה של 1.68 מטר ובסיס גלגלים של 2.88 מטר. למעט מידת הגובה שהצטמצמה ב-7 ס"מ, המידות דומות למדי לגרסה הארוכה של הדגם היוצא. נפח תא המטען עומד על 660 ליטר בגרסת 5 מושבים ועד ל-2,040 ליטר עם קיפול שתי שורות המושבים מאחור.
תא הנוסעים של האספאס החדש הייטקי בעיצובי ובתוכנו. את מרכז הקונסולה המרכזית תופס מסך מגע אנכי בגודל של "8.7 עם מערכת R-Link2 החדשה הכוללת גם אפליקציות וגלישה ברשת האינטרנט. את המערכת ניתן לפעל גם באמצעות חוגה ושלושה כפתורים לצד ידית ההילוכים. לוח המחוונים הוא מסך TFT המחולק לשלושה אזורים, התצוגה באזור התצוגה המרכזי ניתנת לשינוי לפי בחירת הנהג, בנוסף לכך מערכת תצוגה עילית מקרינה על המסך את הנתונים החושבים כגון מהירות הנסיעה ותצוגה של תמרורי הוריה/אזהרה. כאופציה רנו מציע מערכת שמע מבית BOSE הכוללת 12 רמקולים.
רנו תציע את תא הנוסעים בארבעה סגנונות עיצוב המעניקים לתא הנוסעים אווירה שונה, החל מ-ZEN עם ריפודים ודשבורד בצבע חום לתחושה "חמימה וטבעית" ועד למראה יוקרתי מודרני בסגנון Initiale Paris. את שלושת המושבים הנפרדים בשורה השנייה, ניתן לקפל ביד אחת, צמד המושבים בשלושה השלישית וגם דלת תא המטען מופעלים חשמלית (דלת כסטנדרט מושבים כאופציה). להשלמת האווירה, רנו מציעה תאורת אווירה במגוון צבעים וחלון גג פנורמי לכל אורך הגג.
רנו מציידת את האספאס החדש במערכת היגוי מתקדמת הנקראת 4Control והמאפשרת היגוי לכל ארבעת הגלגלים, זאת בכדי לספק יכולת תמרון עירונית של רכב קטן, במיוחד בחנייה, והתנהגות כביש/ניהוג זריז מחוץ לעיר. המערכת מסובבת את הגלגלים מאחור נגד כיוון הסיבוב במהירויות נמוכות ועם כיוון הסיבוב במהירויות גבוהות. האספאס יוצע עם שלל מערכות בטיחות ונוחות כולל מערכת חנייה אוטו', מערכת בלימה אוטו', מערכת סיוע לשמירה על נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
רנו תציע את האספאס החדש עם שלושה מנועי טורבו, בנזין אחד ושני מנועי דיזל. המנוע העיקרי והחשוב של הדגם הוא מנוע ה-1.6 ליטר טורבו דיזל dCi160 החדש המצויד בשני מגדשי טורבו אותו רנו הציגה בתחילת השנה, האספאס החדש הוא הראשון ברנו לעשות שימוש במנוע זה (שיגיע גם למרצדס C קלאס). למנוע הספק מרבי של 160 כ"ס ומומנט מרבי של 38.7 קג"מ ב-1,750 סל"ד. רנו משדכת את מנוע זה כסטנדרט לתיבת שישה הילוכים EDC רובוטית כפולת מצמדים.
מנוע דיזל נוסף שיוצע עם הדגם הוא 1.6 ליטר בהספק של 130 כ"ס ומומנט מרבי של 32.6 קג"מ ב-1,750 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית בלבד.
בגזרת מנועי הבנזין האספאס מצויד במנועה של הקליאו RS החדשה: 1.6 ליטר טורבו TCe200 בהספק מרבי של 200 כ"ס ומומנט מרבי של 26.5 קג"מ החל מ-2,500 סל"ד. גם מנוע זה משודך כסטנדרט לתיבת שישה הילוכים EDC רובוטית כפולת מצמדים.