רנו אספאס המחודש מציג מגוון חידושים ושדרוגים אותם נפגוש בעתיד גם בשאר דגמי רנו.
כחמש שנים לאחר שהציגה את הדור החמישי של האספאס, המיניוואן 7-5 מושבים בגודל מלא של רנו, חושפת החברה את דגמי 2020 המחודשים של הדגם, מתיחת פנים לדגם שאנחנו לא צפויים לפגוש בישראל אך שמציג מגוון חידושים טכנולוגיים אותם נפגוש בעתיד בשאר דגמי רנו, כגון המגאן המחודשת שתוצג בשנה הבאה.
ויזואלית, סביר להניח כי תתקשו למצוא הבדלים לעומת הדגם היוצא שכן למעט נגיעות קטנות וקלות בפרטים הקטנים, רנו לא שינתה כלל את עיצובו המיוחד של הדגם. מה שכן נמצא אלו חישוקי גלגלים חדשים, תאורה ראשית LED MATRIX אדפטיבית כאופציה, צבע אדום חדש, נגיעה קלה בגריל הקדמי ועיצוב מעודכן לפגוש האחורי.
בתא הנוסעים נמצא לוח מחוונים דיגיטלי "10.25 חדש ברזולוציה גבוהה, במקום חלקי בדגם היוצא (כמו במגאן), המאפשר בחירה מבין מספר מצבי תצוגה, כולל תצוגה של מערכת הניווט. את לוח המחוונים הזה אנחנו מצפים לפגוש בקרוב גם במגאן המחודשת. הקונסולה המרכזית עודכנה והיא כוללת כעת משטח טעינה אלחוטי ויותר כניסות USB. החידוש העיקרי כאן הוא מערכת מולטימדיה "9.7 החדשה EASY LINK. זו כוללת ממשק גרפי חדש לחלוטין מבוסס אריחי מידע, עם אפשרות למסך מפוצל וכמובן הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי. באמצעות חיבור קבוע לרשת האינטרנט, לרשות הנהג אפליקציה סלולרית המאפשרת הכנסה מרחוק של יעד במערכת הניווט, פתיחה/נעילה מרחוק של הרכב, איתור הרכב ועוד. גם את המערכת הזו אנחנו מצפים לפגוש במגאן המחודשת.
לצד השדרוג הטכנולוגי בתא הנוסעים, נמצא שדרוגים רבים נוספים כגון מערכת שמע חדשה של BOSE עם 10 רמקולים, דלת תא מטען חשמלית עם פתיחה ללא מגע, חומרי גימור משודרגים, ריפודים חדשים תאורת אווירה מורחבת ועוד.
מעבר לתאורת ה- LED MATRIX המתקדמת, רנו מציגה עם האספאס המחודש חידושים נוספים בתחום הבטיחות. מערכת שמירה על מרכז הנתיב, גם בסיבובים, ביחד עם בקרת השיוט האדפטיבית מאפשרת נסיעה סמי אוטונומית בין 0 ל-160 קמ"ש. כמו כל המערכות האלו כיום, החוקים מחייבים את השארת הידיים על גלגל ההגה, אחרת המערכת תחדל מפעולה לאחר זמן מסוים. מערכת חניה אוטומטית נוספה לדגם, כל שעל הנהג לעשות הוא ללחוץ קלות על דוושת התאוצה להכנסת המערכת לפעולה והמכונית כבר את כל השאר לבד. לדגם נוספה גם מערכת ניטור תנועה חוצה מאחור, זיהוי הולכי רגל למערכת הבלימה האוטונומית, בקרת ערנות נהג, מערכת ניטור שטח מת בצידי הרכב מבוססת כעת על רדאר המאפשר זיהוי מוקדם יותר ובכל תנאי מזג אוויר.
היצע המנועים בדגם עודכן לדור החדש של מנועי הבנזין והדיזל של רנו. היצע מנועי הבנזין כולל כעת את מנוע ה-1.8 ליטר טורבו החדש של רנו, כמו במגאן RS החדשה, כאן בהספק מרבי של 225 כ"ס ובשידוך לתיבת שבעה הילוכים EDC כפולת מצמדים ומסנן חלקיקים FAP למנועי בנזין. היצע מנועי הדיזל מתבסס על מנוע ה-2.0 ליטר blue dCi העדכני המשווק בשתי גרסאות הספק של 160 כ"ס או 200 כ"ס, כאן בשידוך לתיבת 6 הילוכים EDC.
מידותיו של הדגם נותרו ללא שינוי עם אורך של 486 ס"מ, רוחב של 189 ס"מ ובסיס גלגלים של 288 ס"מ. נפח תא המטען בדגם עומד על 247 ליטר כאשר כל המושבים בשימוש, 719 ליטר עם קיפול השורה השלישית (785 ליטר בדגם חמישה מושבים) ועד 2035 ליטר עם קיפול שתי השורות מאחור.