לאחר שהשיקה אשתקד את הריינג' רובר החדש, לנד רובר חושפת כעת את הריינג' רובר ספורט החדש. אם הריינג' רובר מיועד למי שמחפש יכולות שטח, פאר יוצא דופן ונוחות מלכותית, הריינג' רובר ספורט מיועד למי שמוכן לוותר על חלק מיכולות השטח, וקצת פאר, לטובת יכולות דינמיות גבוהות יותר ומראה ספורטיבי יותר. מחברת המזרח, יבואנית לנד רובר בישראל, נמסר כי הריינג' רובר ספורט החדש ישווק בישראל במהלך המחצית השנייה של 2022.
בשנת 2024, יחד עם הריינג' רובר, הריינג' רובר ספורט יקבל גרסה חשמלית מלאה. עד אז תוכלו לרכוש את הדגם עם מנועי בנזין , דיזל או היברידי פלאג-אין - בשתי גרסאות. דגם הבנזין הבכיר, בשלב זה, ריינג' רובר ספורט P530 מצויד במנוע 4.4 ליטר V8 טווין-טורבו של ב.מ.וו המייצר בדגם הספק מרבי של 530 כ"ס ומומנט מרבי של 76.5 קג"מ המספיקים לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.5 שניות.
דגם בנזין נוסף הוא דגם P400 עם מנוע 3.0 ליטר שישה צילינדרים עם סיוע היברידי 48V כאן תמצאו 400 כ"ס ו-56 קג"מ (0-100 קמ"ש 5.7 ש'). לצד זה נמצא שני דגמי דיזל עם מנוע 3.0 ליטר שישה צילינדרים עם סיוע היברידי 48V: דגם D300 מציע 300 כ"ס ו-66.2 קג"מ (0-100 קמ"ש ב-6.6 ש') או דגם D350 המציע 350 כ"ס ו-71.3 קג"מ (0-100 קמ"ש ב-5.8 ש').
לצד זה כאמור נמצא שני דגמי פלאג-אין על בסיס אותו מנוע 3.0 ליטר בנזין: דגם P400e עם הספק כולל של 440 כ"ס ומומנט מרבי של 63.2 קג"מ (0-100 קמ"ש ב-5.8 ש') או דגם P510e עם הספק כולל של 510 כ"ס ומומנט מרבי של 71.3 קג"מ (0-100 קמ"ש ב-5.5 ש'). בשני דגמי הפלאג-אין נמצא סוללה גדולה למדי בקיבלות של 38.2kWh המאפשרת לדגמי הפלאג-אין להשיג טווח נסיעה חשמלי משמעותי של 114 ק"מ בתקן WLTP. בחברה מציינים שלקוחות הדגם יכולים לצפות לטווח אמיתי של כ-88 ק"מ. את הסוללה ניתן להטעין גם באמצעות עמדת טעינה מהירה DC בהספק של עד 50kW (זמן טעינה עד 80% כ-40 דקות).
כל הדגמים מצוידים כמובן במערכת הנעה כפולה מתקדמת עם מספר מצבי פעולה לנסיעה בכביש או בשטח/שביל. המנועים משודכים לתיבת 8 הילוכים אוטומטית מבית ZF.
כמו הריינג' רובר החדש, גם הריינג' רובר ספורט החדש מבוסס על פלטפורמת MLA-Flex החדשה שתוכננה מראש לשאת ביעילות מערכת הנעה חשמלית, היברידית פלאג-אין או סיוע היברידי 48V. כמו כל דגמי ריינג' רובר גם הספורט מציג עיצוב שהוא אבולוציה לזו של הדגם היוצא, רק מודרני יותר למראה שכן זה כל מה שצריך לעשות כאשר הנוסחה המקורית פשוט מוצלחת. לשיפור המרווח ליושבי השורה השנייה בסיס הגלגלים התארך ב-54 מ"מ לכדי 2,977 מ"מ שזה משמעותית יותר מה-2,895 מ"מ של המתחרה הראשי, הקאיין של פורשה.
בכדי לאפשר לדגם יכולות כביש גבוהות לצד יכולת נהיגה מסוימת בשטח, כל דגמי הריינג' רובר ספורט מצוידים כסטנדרט במתלי אוויר חדשים עם נפח משתנה לקפיצי האוויר (אחד לנוחות ושטח ושני לפעולה מהודקת יותר) ובחלק מהדגמים נמצא בנוסף גם מערכת היגוי אחורית ומוטות מייצבים אקטיביים המופעלים ע"י מערכת 48V. בצד השטח נמצא את מערכת בקרת השטח (Terrain Response controller) הכוללת כעת גם בקרת שיוט לשטח המתאימה את מהירות הנסיעה בהתאם לזוויות המרכב וחיישני התאוצה. העברת הבורר למצב Wade יאפשר לכם לעבור מכשול מים בגובה של עד 90 ס"מ, המצב סוגר אוטומטית את פתחי המיזוג מכניסה של אוויר חיצוני.
סביבית הנהג זהה למוכר לנו מהאח הבכיר יותר אך כיאה לרכב הפונה לצד הדינמי זו "מחבקת" יותר את הנהג כמו הקונסולה בין המושבים הגבוהה עם עיצוב שונה, גלגל ההגה בעיצוב ייחודי לדגם ועוד, כל לצד חומרי גימור וריפוד שונים המעניקים אווירה דינמית יותר. התחושה לא רק דינמית יותר אלא הנהג גם יושב קצת נמוך יותר, 20 מ"מ פחות לעומת הריינג' רובר. כמובן שנמצא את מערכת Pivi PRO המתקדמת עם מסך מגע קמור "13.1, לוח מחוונים דיגיטלי "13.7, בקרת אקלים מפוצלת ל-4 אזורים, מערכת סינון רעשים מתקדמת עם רמקולים המוכמנים במשענת הראש, תאורה ראשית דיגיטלית, ועוד שפע של אבזור נוחות ובטיחות.