2022 ריינג' רובר החדש
ריינג' רובר החדש.
2022 ריינג' רובר החדש
ריינג' רובר החדש.

לנד רובר ריינג' רובר 2022 החדש אולי נראה כמו מתיחת פנים מקיפה לדגם היוצא, אך מתחת למעטה החדש והמודרני למראה נמצא רכב חדש לחלוטין על פלטפורמה חדשה, טכנולוגיה מתקדמת, מנועים חדשים שחלקם הגיעו מ- BMW ובעתיד הקרוב, תוכלו לראשונה לרכוש את הדגם גם בגרסה חשמלית מלאה זאת כחלק מהתוכנית של קבוצת האם לשווק מעתה את כל הדגמים של הקבוצה גם עם מערכת הנעה חשמלית.

 

אז כן, העיצוב החיצוני של הריינג' רובר החדש הוא רק אבולוציה לעיצוב של הדגם היוצא, למעט כמובן העיצוב השונה והחדש לחלקו האחורי של הדגם, אך בשורה התחתונה למעצבי החברה לא הייתה כל סיבה להרוס עיצוב מוצלח כך שהם התמקדו יותר בפרטים הקטנים המעניקים לדגם מראה מודרני ויוקרתי יותר.

 

2022 ריינג' רובר החדש
העיצוב מלכותי כבעבר רק מודרני יותר למראה.

את הריינג' רובר החדש (דור חמישי) תוכלו לרכוש בגרסה רגילה עם חמישה מושבים או בגרסת בסיס גלגלים ארוך LWB עם שבעה מושבים. הדגם החדש גדול מרווח יותר מזה היוצא עם אורך של 5,052 מ"מ, רוחב של 2,209 מ"מ (כולל מראות צד), גובה של 1,870 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,997 מ"מ. לדגם LWB אורך של 5,252 מ"מ ובסיס גלגלים של 3,197 מ"מ. לדגם מרווח גחון מרבי של 295 מ"מ וכושר חציית מים בגובה של עד 900 מ"מ.

 

2022 ריינג' רובר החדש
אופציה לשורה שנייה ברמה של מחלקה ראשונה.

ריינג' רובר החדש מבוסס על פלטפורמת MLA-Flex החדשה של JLR והיא תוכננה מראש לשאת ביעילות מנועי בנזין ודיזל, יחידות הנעה היברידיות פלאג-אין וכן מערכת הנעה חשמלית מלאה. בשלב ההשקה יעמוד לרשות הרוכשים מבחר של מנועי בנזין ודיזל ושתי יחידות הנעה היברידיות פלאג-אין. כל דגמי השישה צילינדרים עושים שימוש במערכת מיקרו-היברידית 48V.

 

דגמי הפלאג-אין מבוססים על מנוע 3.0 ליטר שישה צילינדרים חדש ומנוע חשמלי בהספק של 140 כ"ס המאפשר נסיעה חשמלית מלאה עד למהירות של 140 קמ"ש. דגם הפלאג-אין P440e מציע הספק מרבי של 440 כ"ס ומומנט מרבי של 63.2 קג"מ המתקבל בטווח רחב מאוד של 1,500-5,000 סל"ד, דגם הפלאג-אין P510e מעלה את ההספק המרבי ל-510 כ"ס ואת המומנט המרבי ל- 71.3 קג"מ - מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 5.6 שניות. שני הדגמים מצוידים בסוללה חדשה וגדולה בקיבולת של 38.2kWh (נטו: 31.8kWh) המאפשרת לדגמים טווח נסיעה חשמלי של עד 100 ק"מ. בנוסף, את הסוללה ניתן לטעון גם באמצעות מטען DC מהיר בהספק של עד 50kW כך שטעינה של 0 עד 80 אחוז דורשת המתנה של כשעה.

 

2022 ריינג' רובר החדש
דגמי פלאג-אין חדשים עם טווח חשמלי של עד 100 קילומטר.

היצע דגמי הבנזין מתחיל מדגם P360 עם מנוע 3.0 ליטר שישה צילינדרים טורבו בהספק מרבי של 360 כ"ס ומומנט מרבי של 50.9 קג"מ (0-100 קמ"ש ב-6.3 שניות), מעל דגם זה נמצא את דגם P400 עם אותו מנוע אך בהספק מרבי של 400 כ"ס ומומנט מרבי של 56 קג"מ (0-100 קמ"ש ב-5.8 שניות). דגם הבנזין הבכיר P530 מצויד במנוע V8 טווין-טורבו של ב.מ.וו בנפח של 4.4 ליטר המייצר בדגם הספק מרבי של 530 כ"ס ומומנט מרבי של 76.5 קג"מ - לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.6 שניות.

 

היצע מנועי הדיזל כולל שלושה דגמים על בסיס מנוע 3.0 ליטר שישה צילינדרים טורבו דיזל בהספקים של 250 כ"ס, 300 כ"ס ו-350 כ"ס עם מומנט מרבי של 61.2 קג"מ, 66.2 קג"מ ו- 71.3 קג"מ בהתאמה.

 

2022 ריינג' רובר החדש
מתלי אוויר ונעילות דיפרנציאל.

כל המנועים משודכים לתיבת 8 הילוכים של ZF ותיבת הפחתה (הילוך כוח) וכמובן למערכת הנעה כפולה הכוללת נעילת דיפרנציאל מרכזי. כמובן שהנהג יכול לתת לרכב לקבוע אוטומטית את המצב הנכון באמצעות שימוש בבורר מצבי השטח Terrain Response.

כל גרסאות הריינג' רובר החדש נשענים על קפיצי אוויר המופעלים באמצעות מערכת 48V ובולמים אדפטיביים מבית בילשטיין. במהירויות שיוט, המתלים מנמיכים את המרכב אוטומטית ב-16 מ"מ לטובת שיפור צריכת הדלק ב-2% ובנוסף, מערכת המתלים עושה שימוש במידע ממערכת הניווט בכדי להכין מראש את המתלים לתוואי הדרך. המערכת מאפשרת שמירה על מרכב מאוזן לא רק בהתאם לחלוקת המשקל אלא גם בעת האצה, בלימה או פנייה. בכדי לשפר עוד יותר את היכולות הדינמיות והתמרון, חלק מהדגמים מצוידים במערכת היגוי אחורית המאפשרת הטייה של הגלגלים האחוריים עד לזווית של 7 מעלות.

 

2022 ריינג' רובר החדש
עם בסיס גלגלים קצר או ארוך.

חלקו הקדמי של תא הנוסעים שומר על המוכר לנו עם עיצוב נקי ואלגנטי שזכה לשדרוג טכנולוגי מקיף כולל לוח מחוונים דיגיטלי "13.7 עם תצוגה גרפית חדשה ומערכת מולטימדיה Pivi PRO החדשה עם מסך מגע קמור "13.1 הכוללת עדכוני OTA, תפעול קולי - Amazon Alexa, הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי בחיבור אלחוטי, אפליקציית ספוטיפיי מובנית, נקודה חמה לחיבור של עד 8 מכשירים, תמיכה בתצוגה עילית ועוד. בנוסף נמצא גם משטח טעינה אלחוטי 15W ומספר שקעי USB כולל טייפ C בהספק של 60W לנוסעי המושב האחורי.

 

2022 ריינג' רובר החדש
אלגנטי כתמיד אך טכנולוגי יותר מאי פעם.

חלקו האחורי של תא הנוסעים זכה לשדרוג מקיף ובהתאם לרמת הגימור ניתן למצוא מושבי מחלקה ראשונה נפרדים עם כיוון חשמלי מלא חימום/אוורור ועיסוי, בקרת אקלים מפוצל ל-4 אזורים, מקרר משקאות, מערכת בידור אישית עם מסכי "11.4 בגב המושבים הקדמיים, מסך מרכזי לשליטה על בקרת האקלים והמושבים מאחור, הדום נשלף ועוד ועוד. בכלל, רשימת האבזור ברכבים מסוג זה היא לרוב ארוכה כעומק הכיסים שלכם וכוללת דברים שאפילו לא חשבתם שאתם רוצים או צריכים כמו סגירה חשמלית לדלתות או דגם ריינג' רובר SV האולטרה יוקרתי המאפשר עוד  יותר התאמה אישית, גימור קרמי או שולחן מתקפל  חשמלית ליושבי השורה השנייה.

 

2022 ריינג' רובר החדש
ריינג' רובר החדש.

בכדי לשמור על נסיעה חרישית לנד רובר בתקינה בדגם את הדור השלישי של מערכת סינון הרעשים האקטיבית שלה המבטיחה סינון רעשים בטווח גדול יותר של תדרים מבעבר. המערכת עושה שימוש ב-35 הרמקולים של מערכת השמע הפזורים בחלל תא הנוסעים בכדי להפחית/לסנן רעשי צמיגים, רוח או מנוע. כרגיל, רמות האבזור הגבוהות מצוידות במערכת שמע מבית Meridian שכאמור, כוללת לא פחות מ-35 רמקולים.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 9

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.