את הפורטה 2018 החדשה עבור השוק האמריקאי, קיה ציידה במנוע 2.0 ליטר 147 כ"ס ובתיבת הילוכים רציפה, אך עבור השוק הקוריאני, הרלוונטי יותר עבורנו, קיה ציידה את הדגם ביחידת הנעה חדשה לחלוטין המשלבת בין מנוע 'Smart Stream G1.6' לתיבת הילוכים רציפה חדשה 'SmartStream IVT'.
יחידת ההנעה הזו שייכת למשפחת המנועים ותיבות ההילוכים החדשים בקיה/יונדאי המאוגדת תחת השם המסחרי Smart Stream, אליה נחשפנו בחודש אוקטובר האחרון. המשפחה הזו תכלול מבחר של 16 מנועי בנזין ודיזל חדשים וכן מספר של תיבות הילוכים חדשות, כולל תיבת הילוכים רציפה ותיבת DCT-8.
מנוע הסמארט סטרים G1.6 שבדגם בעל נפח של 1.6 ליטר והוא מצויד במערכת הזרקה כפולה (DPFI) הכוללת שני מזרקים לכל צילינדר - אחד לפתח היניקה ושני ישירות לראש הצילינדר, דבר המשפר את נצילות הבעירה, בעיקר בסל"ד נמוך. בנוסף לכך המנוע מצויד במערכת ניהול חום מתקדמת וציפוי ננו לקדח הצילינדרים להקטנת החיכוך. קיה עדיין לא חושפת את הנתונים הטכניים של המנוע.
מנוע זה ישודך לתיבת הילוכים רציפה חדשה הנקראת בקיה IVT - Intelligent Variable Transmission. כמו כל התיבות הרציפות המודרניות, התיבה הותאמה כך שתדמה אופי פעולה של תיבה רציפה או כפולת מצמדים ובקיה מבטיחים פעולה שקטה מהמקובל ויעילות גבוהה לטובת צריכת דלק משופרת.
השילוב הזו מאפשר לפורטה החדשה להשיג צריכת דלק משולבת של 15.2 ק"מ לליטר (בתקן קוריאני), כלומר שיפור של 10% לעומת הדגם הנוכחי המצויד במנוע 1.6 ליטר GDI.