אז לאחר שקיה חשפה את הספורטאז' החדש בגרסה לשוק הקוריאני ולאחרונה גם בגרסה לשוק האירופי, היא חושפת כעת את הספוראטז' החדש בגרסתו לשוק האמריקאי, גרסה שונה וגדולה יותר מזו האירופית ומקבילה לזו הקוריאנית.
לשם התזכורת, הספורטאז' החדש משווק בשתי גרסאות מרכב, קצרה/רגילה לשוק האירופי וארוכה יותר לשוק הקוריאני והאמריקאי, לגרסה זו אורך של 4,660 מ"מ, רוחב של 1,865 מ"מ, גובה של 1,660 מ"מ ובסיס גלגלים 2,755 מ"מ, זאת לעומת אורך של 4,515 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,680 מ"מ לגרסה הקצרה יותר. שפת העיצוב של הדגמים השונים זהה כמובן, אך לגרסה הקצרה פרופורציות ומראה דינמי יותר, גם כי הגרסה האירופית משווקת ברמת הגימור GT ליין שלא זמינה בשוק האמריקאי.
במקום רמת הגימור GT ליין השוק האמריקאי מקבל את רמות הגימור X-Line או X-Pro המעניקות לדגם מראה קשוח יותר של רכב שטח. דגמים אלו מצוידים בחישוקי "19 בעיצוב ייחודי והנעה כפולה כסטנדרט עם הגבהת מרכב של 3.81 ס"מ לעומת הגרסאות הרגילות. דגם X-PRO מוסיף לחבילה חישוקי "17 שחורים הנועלים צמיגי כביש-שטח של BF Goodrich, בורר מצבי שטח ועוד.
תא הנוסעים זהה למוכר לנו מהגרסה האירופית, רק מרווח יותר כמובן בזכות המידות הגדולות יותר. מה שכן שונה הוא התוספת של מוט הילוכים רגיל במקום החוגה שבגרסה האירופאית או הקוריאנית. הסיבה לכך היא חוסר החיבה של הקהל האמריקאי לתיבות הילוכים כפולת מצמדים, כפי שיש בגרסה האירופאית, ולכן עבור שוק זה קיה התקינה בדגם תיבת 8 הילוכים אוטומטית המשודכת למנוע 2.5 ליטר 187 כ"ס. רוכשי הדגם יוכלו לבחור מבין הנעה קדמית בלבד או כפולה.
זו יחידת ההנעה היחידה אותה קיה מציגה כעת עבור השוק האמריקאי, בהמשך הדגם ישווק עם יחידות הנעה נוספות וכן עם יחידת הנעה היברידית.
רשימת האבזור של הדגם כוללת, בין היתר: לוח מחוונים דיגיטלי "12.3, מערכת מולטימדיה "12.3 עם הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ממשק המשלב מסך מגע ושני כפתורים פיזיים המשנים את פעולתם לפי מצב התצוגה הנבחר - שליטה על השמע או על בקרת האקלים, משטח טעינה אלחוטי, נקודה חמה Wi-Fi על בסיס חיבור 4G של הרכב, אפליקציה לטלפון או לשעון החכם לשליטה מרחוק על הרכב (נעילה/פתיחה, הפעלה של המזגן ועוד), ניווט מבוסס ענן, פרופיל אישי למספר נהגים, אופציה למצלמת 360 מעלות, אופציה למערכת שמע מבית Harman Kardon ועוד.
לצד אבזור הנוחות נוכל למצוא שפע של מערכות בטיחות מתקדמות (כסטנדרט או כאופציה) כולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, ניטור שטח מת עם תיקון היגוי, ניטור תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית, אור גבוה אוטומטי, מערכת למניעת שכחת ילדים במושב האחורי, שימוש במידע ממערכת הניווט בכדי להתאים אוטומטית ומראש את מהירות הנסיעה בהתאם לתוואי או למהירות המותרת בדרך (בשימוש בבקרת השיוט האדפטיבית), מערכת יציאה בטוחה מהרכב ועוד.