האופטימה החדשה תוצע עם מנוע 1.7 דיזל ו-2.0 בנזין כמו בדגם היוצא, בהמשך היא תוצע בגרסת ביצועים ובגרסה היברידית פלאג-אין וכן לראשונה, גם במרכב סטיישן.

2016 קיה אופטימה סדאן החדשה
2016 קיה אופטימה החדשה - תוצע גם במרכב סטיישן בשנה הבאה.

לקראת תערוכת פרנקפורט הנפתחת בחודש הבא, קיה חושפת לראשונה את המפרט האירופאי של קיה אופטימה 2016 החדשה אשר תוצג בתערוכה ושיווקה באירופה יחל לקראת סוף 2015. האופטימה החדשה היא דור רביעי למשפחתית הגדולה של קיה שתתחרה בקרוב מול רכבים מוכשרים כגון פולקסווגן פאסאט וסקודה סופרב III החדשה ולראשונה (במהלך 2016), תוצע גם בגרסת סטיישן בהשראת הקונספט "ספורט-ספייס" שהוצג בתחילת השנה.

 

אל עיצובה של הגרסה האירופאית נחשפנו בשבוע שעבר, זו שונה רק במעט מעיצובה של הגרסה האמריקאית לדגם שהוצגה מוקדם יותר השנה (אפריל) כאשר עיקר השוני נמצא בעיצוב שונה לפגוש הקדמי ובעיצוב שונה לתאורת ה-LED בפנסים מאחור. העיצוב החדש אפשר לקיה להפחית את מקדם הגרר מ-0.3 ל-0.29   Cd.

 

האופטימה החדשה מבוססת על פלטפורמה משודרגת של הדגם היוצא העושה שימוש נרחב יותר במתכות מתקדמות  - פי 1.5 יותר מהדגם היוצא – מה שהגדיל את התנגדות השלדה לפיתול ב-50% לעומת הדגם היוצא. השלדה הקשיחה יותר אפשרה לקיה חופש רב יותר בכיול המתלים לטובת נוחות נסיעה משופרת והתנהגות כביש חדה יותר. כאופציה, קיה תציע את הדגם עם בולמים אדפטיביים הכוללים מצב רגיל או ספורט לבחירת הנהג ונשלטים באמצעות חיישני תאוצה המקשיחים אוטו' את הבולים בהתאם לתאוצה הנמדדת.

 

עם אורך של 4,855 מ"מ, רוחב של 1,860 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,805 מ"מ, האופטימה החדשה גדולה רק במעט מהדגם היוצא – 10 מ"מ תוספת לאורך ולבסיס הגלגלים ו-25 מ"מ תוספת לרוחב. לגובה נוספו 10 מ"מ לכדי על 1,465 מ"מ. לפי קיה, השינויים שנעשו בדגם מאפשרים לדגם להציע מרווח משופר לנוסעים  - מלפנים ומאחור. נפח תא המטען גדל באופן סמלי מ-505 ליטר ל-510 ליטר.

 

2016 קיה אופטימה החדשה - תא הנוסעים

 

קיה אופטימה החדשה – מנועים, ביצועים וצריכת דלק:

עם תחילת השיווק באירופה, האופטימה החדשה תוצע עם שני מנועים: 1.7 ליטר טורבו דיזל ו-2.0 ליטר בנזין GDI אטמוספרי – כמו בדגם היוצא. המנועים שודרגו לעומת הדגם היוצא, הם עומדים כמובן בתקן יורו 6 כמתחייב בחוק והם משודכים למערכת עצור/סע.

 

מנוע ה-1.7 ליטר טורבו דיזל CDRi מציע הספק מרבי של 141 כ"ס לעומת 136 כ"ס בעבר ומומנט מרבי של 34.6 קג"מ בין 1750-2500 סל"ד לעומת 33.1 ק"מ בדגם היוצא. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית או 7 הילוכים כפולת מצמדים DCT והוא מספק בדגם ביצועים משופרים עם 10.0 שניות 0-100 קמ"ש (אוטו': 11.0 ש') ומהירות מרבית של 203 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 23.8 ק"מ לליטר עם תיבה ידנית ו-22.7 ק"מ לליטר עם תיבה אוטו'.

 

מנוע ה-2.0 ליטר עודכן בכדי לספק אופי פעולה חלק יותר, ההספק המרבי עומד על 163 כ"ס ב-6,500 סל"ד והמומנט המרבי על 20.0 קג"מ ב-4,800 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית או אוטו' ומספק בדגם ביצועים של 9.4 שניות 0-100 קמ"ש (אוטו': 10.5 ש') ומהירות מרבית של 210 קמ"ש (אוטו': 208 קמ"ש). צריכת הדלק המשולבת עומדת על 13.5 ק"מ לליטר עם תיבה ידנית ו-13.3 ק"מ לליטר עם תיבה אוטו' – על הנייר לפחות זו צריכת הדלק הגבוהה ביותר בסגמנט, למנועי בנזין.

 

נכון לעכשיו, השוק האירופאי לא מקבל את מנוע ה-1.6 ליטר טורבו 178 כ"ס שהוצג עם הגרסה האמריקאית של הדגם. בקיה מציינים שבמהלך 2016 הדגם יוצע בגרסה היברידית פלאג-אין וכן בגרסת ביצועים – לראשונה עבור הדגם. גרסת הביצועים שתישא את השם אופטימה GT צפויה לעשות שימוש במנוע 2.0 ליטר טורבו עם כ- 250 כ"ס.

 

אבזור ובטיחות:

תא הנוסעים שעוצב מחדש לחלוטין ומורכב מחומרים איכותיים יותר ומציג גימור מוקפד יותר, כולל מושבים שתוכננו מחדש לטובת נוחות משופרת וכן בידוד רעשים משופר עם הפחתה של רעשי רוח ב-2% ורעשי מנוע ב-4% לעומת הדגם היוצא. האופטימה תעשה בנוסף שימוש בחישוקי סגסוגת קשיחים יותר ב-83% המקטינים את הוויברציות העוברות למרכב מנסיעה על כביש משובש.

 

מעבר לאבזור המקובל בסגמנט כגון בקרת אקלים מפוצלת ומערכת מולטימדיה ("7 או 8"), ניתן למצוא בנוסף (כסטנדרט או כאופציה) שקע טעינה USB גם לנוסעים מאחור, טעינה אלחוטיות למכשירים סלולריים (התומכים בטכנולוגיה), מערכת שמע מבית Harman Kardon הכוללת 10 רמקולים, ארבעה מצלמות היקפיות לתמונת 360 מעלות, מערכת חניה אוטו', תאורה ראשית אדפטיבית ועוד.

 

בתחום הבטיחות, האופטימה החדשה תוצע עם מגוון מערכות בטיחות מתקדמות (חלקן כאופציה בלבד) כולל מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת סיוע לשמירה על נתיב הנסיעה, מערכת התראה על עצמים באזורים מתים, מערכת זיהוי תמרורי אזהרה,  התראה על תנועה חוצה מאחור ליציאה בטוחה יותר מחניה ועוד. מערכת הבלימה האוטו' בדגם מתקדמת יותר מהסטנדרט בסגמנט וכוללת זיהוי הולכי רגל ופועלת בטווח מהירויות של עד 80 קמ"ש (עד 60 קמ"ש לזיהוי הולכי רגל).            

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.