קיה K9 החדשה היא המתחרה של קיה למרצדס S קלאס ואודי A8. למרות שהיא שדרוג משמעותי לדגם היוצא, היא אמורה להמשיך עם יחס של תמורה גבוהה למחיר זול משמעותית מהמתחרות.
קיה חשפה הבוקר בשוק הבית הקוריאני את ה-K9 החדשה (K900 בארה"ב ו-Quoris בשאר העולם), ספינת הדגל של המותג המתחרה במרצדס S קלאס, אודי A8 וכו' המיועדת בעיקר עבור שוק הבית והשוק האמריקאי.
לעומת הדגם היוצא, קיה העניקה לדגם עיצוב הרמוני וזורם יותר ואם הדגם היוצא נראתה כמו רכב עממי פרימיום, מהחוץ או מהפנים, ה-K900 החדשה כבר מציגה חזות יוקרתית יותר. זה לא העיצוב המלוטש של מרצדס אך זה כבר לא רחוק מ-ב.מ.וו או אודי. לקיה K900 אורך של 5,120 מ"מ, רוחב של 1,915 מ"מ, גובה של 1,490 מ"מ ובסיס גלגלים של 3,105 מ"מ - מידות המציבות את הדגם בלב ליבו של סגמנט מכוניות הפאר.
תא הנוסעים מציג קפיצת מדרגה דומה בכל הקשור לעיצוב וחומרים לעומת הדגם היוצא, אך קצת קשה להתעלם מכך שתא הנוסעים לא מספיק מקורי בעיצובו עם השארה מובהקת מתאי הנוסעים של סדרה 7 (במיוחד) ו-S קלאס.
בשוק הבית הקוריאני, קיה תשווק את ה-K900 החדשה עם מבחר של 3 מנועים, כולם משודכים לתיבת 8 הילוכים אוטו' וחלקם למערכת הנעה כפולה. מנוע הבסיס בדגם הוא מנוע 3.8 ליטר V6 אטמוספרי הממשיך מהדגם היוצא, עם הספק מרבי של 315 כ"ס ומומנט מרבי של 40.5 קג"מ.
מעל מנוע זה אנחנו מוצאים את מנוע ה-3.3 ליטר GDI טווין-טורבו המוכר מהסטינגר GT, עם הספק מרבי של 370 כ"ס ומומנט מרבי של 52.0 קג"מ. המנוע הבכיר הביצע הוא מנוע 5.0 ליטר V8 אטמוספרי עם הספק מרבי של 425 כ"ס ומומנט מרבי של 52 קג"מ.
קיה ציידה את ה-K900 במגוון רחב של מערכות מתקדמות, כולל בקרת שיוט אדפטיבית מבוססת GPS (מתחשבת בתנאי הדרך), בלימה אוטונומית כולל בנסיעה לאחור, ניטור שטחים מתים 360 מעלות ועוד. מערכת הבלימה האוטונומית כוללת גם זיהוי רוכבי אופניים ואופנועים וכן תנועה מהנתיב הנגדי.