למרות מחסור בשבבים ומחסור בצמת חשמל בשל המלחמה באוקראינה, קבוצת פולקסווגן מדווחת על מסירות של 99,100 רכבים חשמליים ברבעון הראשון של 2022, מדובר בגידול של 65% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. למרות הנתון הנאה, מדובר בכשליש מהמכירות של טסלה שדיווחה על מסירות של 310,048 רכבים ברבעון הראשון של השנה - 295,324 מתוכן מדגמי מודל 3/Y.
את שנת 2021, דרך אגב, קבוצת פולקסווגן סיכמה עם מכירות של 450,000 מכוניות חשמליות. הדגמים הנמכרים ביותר בקבוצה ברבעון הראשון של 2022 הם:
- פולקסווגן ID4 עם 30,300 יחידות
- פולקסווגן ID3 עם 13,000 יחידות
- אודי Q4 e-tron עם 10,700 יחידות
- אודי e-tron עם 10,300 יחידות
- פורשה טייקן עם 9,500 יחידות
בחלוקה לפי מותגי הקבוצה, פולקסווגן מסרה 54,100 רכבים חשמליים, אודי מסרה 24,200 רכבים, פורשה 9,500 רכבים, סקודה 8,800 רכבים וסיאט/קופרה 2,200 רכבים. אם החשבון לא מסתדר לכם זה כי לא הוספנו את מותג המשאיות MAN שמסר 200 משאיות חשמליות.
לא תופתעו לגלות כי השוק האירופי הוא השוק הגדול ביותר של הקבוצה שם נמסרו 58,400 רכבים חשמליים, השוק הסיני הוא השוק השני עם 28,800 מסירות, השוק האמריקאי עם 7,900 מסירות בלבד, ובשאר העולם עוד 4,000 מסירות.
פולקסווגן השיקה לאחרונה את הוואן החשמלי ID BUZZ שצפוי להגדיל משמעותית את מכירות הקבוצה במיוחד בתחום המסחרי לאור העבודה שלא מעט ערים באירופה מערימות קשיים על תנועה עם רכבי דיזל מסחריים במרכזי הערים. החודש, פולקסווגן צפויה לחשוף את המתחרה הישירה של לטסלה מודל 3, גרסת ייצור לקונספט ID Vizzion.