קבוצת לובינסקי היא מחלוצות הרכב החשמלי בישראל ואני לא מדבר על MG ZS EV שהפך אשתקד לרכב החשמלי הנמכר ביותר בישראל, אני מדבר על הניסיון לשווק בישראל לפני למעלה מעשור את פיג'ו iOn החשמלית (שיוצרה במשותף עם מיצובישי) אך רכב עירוני חשמלי פצפון ויקר זה לא מה שהישראלים חיפשו באותה התקופה או היו מוכנים לשלם עליו.
קבוצת לובינסקי מובילה כיום את שוק הרכב העממי בכל הקשור להיצע דגמי PHEV או BEV (פלאג-אין או חשמלי מלא מבוסס סוללות) ובמהלך השנה הקרובה, וחלק מזו הבאה, קבוצת לובינסקי תשיק בישראל 10 דגמים חדשים העושים שימוש בהנעה חשמלית, חלקם דגמי פלאג-אין PHEV וחלקם דגמים חשמליים מלאים BEV.
השנה הזו החלה עם השקתו של הקרוסאובר פלאג-אין MG EHS PHEV (השם השתנה ל- EHS במקום HS שכן כך משווק כיום הדגם באירופה) מדובר בקרוסאובר גדול יחסית ומרווח (4.57 מטר אורך, 1.87 מטר רוחב ובסיס גלגלים של 2.72 מטר) המציע במחיר של 158,888 ₪ מערכת הנעה היברידית פלאג-אין חזקה ומתקדמת, 258 כ"ס וטווח חשמלי של 52 ק"מ, לצד אבזור עשיר.
אם התחלנו ב-MG נמשיך עם המותג שישיק השנה או לכל המאוחר בתחילת השנה הבאה את הקרוסאובר 5 מושבים החשמלי המרשים מארוול R. בניגוד לשאר דגמי MG המשווקים אצלנו המארוול R הוא רכב המבוסס על פלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי ואין לו גרסאות הנעה אחרות. למארוול R אורך של 4.67 מטר, רוחב של 1.91 מטר ובסיס גלגלים של 2.80 מטר והוא משווק כיום בשלושה דגמים, שני דגמי הנעה אחורית עם 186 כ"ס ו-41.8 קג"מ, מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 7.9 שניות, ודגם הנעה כפולה, המשווק כדגם ביצועים עם מראה ספורטיבי יותר, עם 302 כ"ס ו-67.8 קג"מ, מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.8 שניות. לדגמים טווח נסיעה חשמלי של 505 ק"מ ו-480 ק"מ בהתאמה, אך מדובר בתקן שונה מהמוכר. לדגם יכולת טעינה מהירה המאפשרת טעינה של 10-80 אחוז מקיבולת הסוללה בזמן של 30 דקות.
לדגם יכולות אוטונומיות ברמה 2 עם מוכנות לרמה 3, חלקן מושגות באמצעות קישוריות 5G המאפשרת הזרמת מידע מהירה ביותר בנפחים גדולים יותר למערכות הרכב, כגון מידע ממערכת V2X המדברת עם תשתיות או רכבים אחרים. יכולות התקשורת המתקדמות של הדגם פותחו במשותף עם ענק טכנולוגיית התקשורת הסינית Huawei, אותו אתם מכירים מעולם המכשירים הסלולריים אך עיקר פעילות המותג היא בציוד תקשורת מתקדם למרכזי תקשורת, חברות סלולריות, חוות שרתים ועוד.
מדובר בדגם מעניין בהחלט ודי מרשים, הוא גם הדגם שאמור לפתוח עידן חדש עבור MG אירופה שכן בכוונת המותג לשווק לאירופה רכבים חשמליים בלבד, כך שגם אצלנו מותג MG יהפוך למותג של רכבים חשמליים בלבד במהלך התקופה הקרובה.
פיג'ו: פיג'ו משווקת כיום כבר 2 דגמים חשמליים מלאים, פיג'ו e-208 ופיג'ו e-2008 וכן שני דגמי פלאג-אין, פיג'ו 3008 PHEV ופיג'ו 508 PHEV. השנה או במהלך השנה הבאה, תשווק בישראל גם פיג'ו 308 החדשה, שטרם נחשפה, בגרסת PHEV נטענת.
סיטרואן נותרה עד היום מאחור בכל הקשור לחישמול של הדגמים שלה אך השנה זה ישתנה עם הגעתם של 4 דגמים חדשים, אחד פלאג-אין ושלושה חשמליים מלאים. דגם הפלאג-אין הוא C5 איירקרוס PHEV המצויד באותה מערכת הנעה היברידית פלאג-אין המוכר לנו מה-3008 או מאופל גרנדלנד. סיטרואן C4 החדשה שהוצגה לאחרונה, והפכה לסוג של האצ'בק/קרוסאובר, תשווק גם בדגם חשמלי מלא הנקרא e-C4 ומצויד באותה יחידת הנעה המוכרת לנו מפיג'ו 2008/208 החשמליות, 136 כ"ס ו-26.6 קג"מ וטווח נסיעה חשמלי של כ-350 ק"מ.
חטיבת המסחריות המצליחה של סיטרואן תשיק שתי גרסאות חשמליות לברלינגו ולג'מפי. שני הדגמים מצוידים באותה יחידת הנעה של פיג'ו e-208 החשמלית, 136 כ"ס ו-26.5 קג"מ, את הדגמים ניתן לקבל עם סוללת 50kWh המאפשרת טווח נסיעה של 250 ק"מ ו-230 ק"מ, בהתאמה, את הג'מפי ניתן לקבל גם עם סוללה בקיבולת של 75kWh המאפשרת טווח נסיעה של 330 ק"מ. לני הדגמים יכולת טעינה מהירה המאפשרת טעינה של הסוללה עד 80% מהקיבולת בזמן של 30 דקות או 45 דקות בהתאמה.
אופל, שהשיקה אשתקד את הקורסה החשמלית ואת הגרנדלנד X PHEV תשיק השנה את המוקה החדש והמרהיב שגם הוא, ישווק בגרסה חשמלית מלאה לצד גרסאות הבנזין הרגילות. כפי שבטח ניחשתם, גם כאן אנחנו מוצאים את אותה יחידת הנעה חשמלית מוכרת עם 136 כ"ס וסוללה בקיבולת של 50kWh, כאן היא מאפשרת טווח נסיעה חשמלי של 322 ק"מ.
מותג היוקרה של קבוצת לובינסקי, DS, השיק בספטמבר אשתקד את הקרוסאובר פלאג-אין הראשון של המותג, DS7 קרוסבק E-TENSE 4x4 עם אותה יחידת הנעה של ה-3008 PHEV4 עם הספק כולל של 300 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של 62 ק"מ.
בקרוב ישווק בישראל הקרוסאובר DS3 קרוסבק E-TENSE שהוא הגרסה החשמלית המלאה של ה- DS3 קרוסבק שהושק בישראל בשנת 2019 בגרסאות הבנזין של הדגם. הגרסה החשמלית מצוידת, כצפוי, באותה יחידת הנעה חשמלית המשרתת את כל הדגמים הקטנים בקבוצת סטלנטיס, 136 כ״ס ומומנט של 26.5 קג״מ המאפשרים נתון תאוצה 0-100 קמ"ש 8.7 שניות וסוללת 50kWh מאפשרת טווח נסיעה חשמלי של 300 ק"מ.
קבוצת לובינסקי מפתיעה אותנו שכן מעולם לא חשבנו שנזכה לפגוש שוב במכונית סאלון של קבוצת PSA בישראל אך גם DS9 בגרסאות הפלאג-אין שלה תשווק בישראל. DS9 היא מכונית סאלון באורך של 4.93 מטר, רוחב של 1.85 מטר ובסיס גלגלים של 2.895, כלומר מכונית במידות של אודי A6, אך בכל הקשור לתמחור היא תתחרה מול אודי A4. הדגם משווק עם שלוש מערכות הנעה מסוג פלאג-אין, כולן על בסיס מנוע 1.6 ליטר טורבו ובשילוב של מנוע חשמלי אחד או שניים. גרסת הבסיס מציעה 225 כ"ס וגרסת הקצה עם 360 כ"ס תהווה את גרסת הקצה, זו אותה מערכת הנעה שהוצגה עם דגם הביצועים ההיברידי פיג'ו 508 PSE.
בקבוצת לובינסקי יאלצו לעבוד קשה בכדי לגרום ל-DS9 להצליח, עם הדגם הבא כנראה שיהיה להם הרבה יותר קל ומדובר ב- DS4 החדשה שהוצג לאחרונה (תשווק בישראל כ- DS4 קרוסבק). עם עיצוב מרהיב שהוא הכלאה של האצ'בק וקרוסאובר יחד עם תא נוסעים מרשים ועשיר באבזור הדגם יתחרה במקביל מול דגמים כגון אודי A3 ו-Q3. כפי שאתם כבר יכולים לנחש, גם דגם זה מצויד במערכת הנעה היברידית פלאג-אין E-Tense המוכרת לנו מה-3008 PHEV.