קאדילק ATS החדשה מוכנה להתחרות ב-ב.מ.וו סדרה 3 עם עיצוב מוחצן, מנוע טורבו חזק ורמת אבזור גבוהה במיוחד עם מערכת CUE המתקדמת.
קאדילק, חושפת לראשונה את ה-ATS, מכונית הסדאן הקומפקטית היוקרתית שלה, שבילתה שעות עבודה רבות על מסלולים באירופה בכדי להתחרות בשלישייה הגרמנית ובמיוחד באודי A4 ו-ב.מ.וו סדרה 3, לא רק בתחום היוקרה אלא בעיקר בתחום ההנאה מנהיגה.
בכדי לעשות זאת, קאדילק ATS, מניעה את הגלגלים האחוריים, מציעה חלוקת משקל כמעט מושלמת של 51/49 לפנים, מאחור מותקן מתלה רב חיבורי עם חמש נקודות עיגון (לראשונה בקאדילק) ומקפרסון נתמך מלפנים עם מייצבים ובולמים נשלטים אלקטרונית Magnetic Ride מלפנים ומאחור. (קונפיגורציית FE3 שנלקח ישירות מהקורבט ZR1). עוד מוסיפה קאדילק, דיפרנציאל מוגבל החלקה מכני ובלמי ברמבו והנעה כפולה כאופציה.
לרשותה של ה-ATS, עומדים שלושה מנועים: 2.5 ליטר ארבע צילינדרים 200 כ"ס ב-6,200 סל"ד ו-25.5 קג"מ ב-4,500 סל”ד, מנוע זה ישרת גם את המאליבו החדשה. המנוע החשוב, הוא מנוע 2.0 ליטר טורבו (כפול מניפות Twin-Scroll) עם הזרקת דלק ישירה, לראשונה בקאדילק. המנוע מציע הספק של 270 כ"ס ב-5,300 סל"ד ו-36 קג"מ ב-2,400 סל"ד. לשוחרי המנועים האטמוספריים, קאדילק גם מציע את מנוע ה-V6 החדש בנפח 3.6 ליטר ובהספק של 318 כ"ס ב-6,800 סל"ד ו-36.9 קג"מ ב-4,900 סל"ד .
המנועים ישודכו לתיבת שישה הילוכים ידנית או אוטו' (Hydra Matic). נתוני המנועים לפי קאדילק הם הערכה בלבד, שכן קאדילק עדיין לא השיקה רשמית את סדרת המנועים הזו שכולה חדשה לחלוטין.
לשם ההשוואה, ב.מ.וו סדרה 3 החדשה דגם 328i, מוצע עם מנוע 2.0 ליטר טורבו בהספק של 245 כ"ס ו-35.7 קג"מ בין 1,250-4,800 סל"ד. משקלה של ה-ATS, עומד על 1540 ק"ג, קצת יותר ממשקלה של סדרה 3 החדשה, אך בין הקלים בקטגוריה. ל-ATS מידות של: 4,643 מ"מ אורך, 1,805 מ"מ רוחב, 1,421 מ"מ גובה ובסיס גלגלים של 2,775 מ"מ. נפח תא המטען, לא מתאים לגופות כמיטב המסורת האמריקאית והוא עומד על 290 ליטר בלבד (לפי תקן EPA המחמיר).
בתחום האבזור, הקאדילק ATS (יחד עם ה-XTS) תעשה שימוש במערכת CUE החדשה של קאדילק, אך בגרסה מוגבלת ורק ה-XTS תקבל את המערכת המלאה. (בהרחבה על מערכת CUE). האבזור כולל מסך מגע מרכזי בגודל "8 המאפשר שליטה על רוב מערכות הרכב עם כניסות USB ו-SD וקישורית BT מלאה (מוסיקה, סרטים וטלפון). מול הנהג, נמצא מסך "5.7 אינץ הנשלט גם דרך המסך המרכזי וגם דרך כפתורים שעל ההגה. כל הדגמים יוצעו עם מפתח חכם המאפשר כניסה והתנעה ללא מפתח.