רנו מחזירה לעצמה את כתר מכונית ההנעה הקדמית המהירה ביותר על מסלול הנורבורגרינג עם זמן של 7 דקות ו-54 שניות, כ-4 שניות פחות מהלאון קופרה 285 החדשה.
לפני מספר חודשים, סיאט לאון קופרה החדשה (שתשווק בקרוב בישראל) שברה את שיא מסלול הנורבורגרינג עם זמן של 7 דקות ו-58 שניות ולקחה את כתר הזמן המהיר ביותר להנעה קדמית מידי המאגן ספורט 265 טרופי-R. אתמול (15.06) על מסלול הנורבורגרינג הגרמני, נהג המבחן של רנו ספורט קבעה זמן של 7 דקות ו-54.3 שניות ובכך קבע שיא מסלול חדש למכונית הנעה קדמית בייצור סדרתי.
את נסיונות שבירת השיא, רנו החלה בבחודש שעבר כאשר היא הציגה את "פרויקט under8” שמטרתו אחת ויחידה, להחזיר את כתר ההנעה הקדמית לרנו ולהשיג זמן של פחות מ-8 דקות להקפה על מסלול הנורבורגרינג. לשם כך, רנו הציגה לאחרונה את המגאן ספורט 275 טרופי עם מנוע בהספק של 275 כ"ס במקום 265 כ"ס ובנוסף, רנו שדרגה את מערכת הפליטה, עדכנה את המתלים עם בולמים חדשים ובשביל הכבוד הצרפתי, בלמים מוגדלים הותקנו לפנים ומאחור ומישלן התאימה במיוחד עבור הדגם צמיגי Pilot Sport Cup 2 סופר ספורט דביקים.
אתמול, על מסלול הנורבורגרינג, רנו הציבה גרסה קיצונית עוד יותר של הדגם – מגאן 275 טרופי R, שהיא למעשה, גרסת מסלול של המגאן ספורט 275 טרופי. בדגם זה רנו גילחה לא פחות מ-100 ק"ג ממשקל הדגם באמצעות, בין היתר, הסרת יריעות בידוד הרעשים בדגם (18 ק”ג חיסכון), האבזור מינימלי ללא רדיו או מזגן (10 ק”ג), הספסל האחורי הוסר לחלוטין (20 ק"ג) ובמקומו הותקן מוט חיזוק רוחבי ומושבי באקט של ריקארו אפשרו לגלח עוד 22 ק"ג.
כמתחייב מהשיא לרכב בייצור סדרתי, רנו תציע למכירה 250 יחידות מהמגאן ספורט 275 טרפי-R שתשווק ב-15 מדינות באירופה. מחירו של הדגם בבריטניה יעמוד על 36,430 ליש"ט, זאת לעומת 28,930 ליש"ט למגאן 275 טרופי. רנו תציע לרוכשים גרסת "Record" עם אותו הכיול בדיוק עמו הושג השיא על המסלול.
אתם יכולים לרשום לפניכם כבר עכשיו, שעוד השנה, סיאט תשבור את השיא הזה של רנו עוד השנה עם גרסה מכוונת מסלול כפי שרנו עשתה שכן צריך לזכור, הלאון קופרה שהשיגה את שיא המסלול הייתה גרסה (כמעט) רגילה לחלוטין של הקופרה 285.