לצ'רי הסינית היצע רחב של דגמים, בעיקר דגמי SUV, אך בתחום הרכב החשמלי היא עדיין שחקן קטן, תרתי משמע במקרה זה שכן עיקר הרכבים החשמליים של המותג כיום הם רכבים עירוניים קטנים מהם החברה מכרה כמות נכבדה של כמה אלפי יחידות. כל זה משתנה כעת משמעותית עם תחילת השיווק בסין של הקרוסאובר החשמלי החדש eQ7.
צ'רי eQ7 מבוסס על פלטפורמה ייעודית להנעה חשמלית הנקראת LIFE המורכבת בעיקר מאלומיניום שאפשר לפי החברה להפחית ממשקל הפלטפורמה כ-30% ולהגדיל את הקשיחות בכ-20%. צ'רי eQ7 הוא הקרוסאובר החשמלי הגדול ביותר של החברה ועם אורך של 4,675 מ"מ, רוחב של 1,910 מ"מ, גובה של 1,660 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,830 מ"מ מדובר בקרוסאובר גדול יחסית, דומה בגודלו לסקודה אניאק לדוגמה אך עם תוספת נכבדה של 65 מ"מ לבסיס הגלגלים של ה-eQ7.
בשוק הסיני הדגם משווק בשלוש רמות גימור כאשר לכולן אותה מערכת הנעה חשמלית עם מנוע אחורי בהספק של 211 כ"ס ובתחתית המרכב מותקנת סוללת LFP בקיבולת של 67kWh המאפשרת לדגם, בתקן הסיני, טווח נסיעה של 512 ק"מ כך שתקן מערבי כמו WLTP אתם יכולים לצפות למשהו בגזרת ב-420-440 ק"מ.
בשלב זה אנחנו לא יודעים לומר האם נפגוש את הדגם כאן בישראל, אך בשוק הסיני מדובר בדגם עם תמחור תחרותי מאוד של 73-83 אלף שקל, תמחור מקביל לזה של BYD אטו 3 בשוק זה למרות שהדגם של צ'רי גדול יותר משמעותית ועם מערכת הנעה דומה למדי. עם נתונים אלו, זה בהחלט דגם שיכול להתחרות היטב בשוק הישראלי.